Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pijnstillers wel of niet?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Ik heb hetzelfde dilemma.. Bij Charly is aan beide ellebogen ED geconstateerd en hij liep echt verrot. Hij doet ook niets liever dan rennen en vliegen maar ja.. als ie dat gedaan heeft kan ie amper meer lopen..

Ik ben nu weer langzaam beweging aan het opbouwen; 's morgens zwemmen, 's avonds stukje lopen en verder de hele dag door proberen zoveel mogelijk voornamelijk korte stukjes beweging. Dus wel bewegen, maar gedoseerd per keer.
Verder heb ik toch maar (hoewel ik natuurgeneeskunde studeer dus eigen niet zo ervoor ben) een pot rimadyl gekocht. Hij krijgt het wanneer ik denk dat ie echt pijn heeft. Een heel iets hupje is niet genoeg voor een pijnstiller, maar echt mank lopen wel. Dan gaat er een tablet in. Dus een afweging per keer.

Verder krijgt ie glucobest, teunisbloemolie (inwendig "smeermiddel" voor de gewricht), multimilk (spulletje om me in te smeren) en duivelsklauw. Maar... dat laatste mag ie niet langer hebben dan 3 maanden; het kan namelijk de lever aantasten!! Dus straks tijdje niet geven, daarna wel weer. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dit allemaal handig is voor Jack, aangezien je vermoedt dat het in de spieren zit (is een foto maken anders een optie? misschien is er toch wel atrose..)

En; waar ik zelf heeeeeel erg tevreden over ben is acupunctuur. Na een behandeling loopt ie een paar dagen als een kievit.. En de duur dat ie goed loopt gaat per behandeling vooruit. Ik heb stage gelopen bij een dierenarts die dit doet en ik heb fantastische resultaten gezien. Ook op het gebied van spieren.. Als je de gegevens wilt, pb maar even!

Succes! Ik weet hoe het voelt; elke keer dat dilemma wat het beste is...
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”