Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bruin brood

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Rob* schreef:
Teckelgek schreef:
amelie schreef:
Rob* schreef:
yep, eentje die alles en iedereen op ze pad verscheurt wat maar bloed in ze aderen heeft stromen...mens of dier!!!!!! :evil:
Kan je nagaan wat er gebeurt als een sheltie rauw vlees eet... :N: :mrgreen:
Ohhhhhhhhh, daar moet je toch niet aan denken :N: .
Nachtmerries krijg ik daar van :mrgreen: .

daarom moet je vlees ook koken he, anders is het een reddeloze situatie :evil:
Ik ren NU naar de keuken :mrgreen: .
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Cocochanel schreef:De voornaamste reden dat geen varkensvlees aan honden gegeven wordt is : Varkens worden helemaal platgespoten,dus ze krijgen heel erg veel inentingen en daardoor zou slecht zijn als je veel varkensvlees aan je hondjes zou geven...
En ik heb zelf ervoor gekozen om helemaal geen varkensvlees te geven aan mijn honden en ...wat ze krijgen,krijgen ze alleen gekookt/gestoomd...dus nooit rauw,gebakken of gerookt.
Meen je dat nou? :denken:

Wat gebeurt er eigenlijk met alle chemische stoffen die na het platspuiten in het vlees blijven zitten? Verdwijnen die bij het verhitten met de andere 30+ essentiele voedingstoffen, die ook vernietigd worden?

Mmm, misschien kun je beter een vegetarier van je hond maken, want alle consumptiedieren zitten vol met antibiotica en spuitjes. Bovendien worden ze het niet gekweekt om botten van een goede kwaliteit te produceren, maar om snel en goedkoop vlees te kunnen leveren aan de consument.

Als je ooit voor langere tijd in een buitenland verblijft waar dieren voor de slacht nog wel adequaat gevoed worden, zal het jou ongetwijfeld ook opvallen, dat varken/kip/kalkoen/kwartel/zalm enz bijna hetzelfde smaken - en aanbeland in de WCpot precies hetzelfde ruiken - wanneer je weer terug bent in Nederland. :mrgreen:

Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Mijn honden staan sinds kort op biologisch mensenvlees.......
Cocochanel

Ongelezen bericht door Cocochanel »

ignit schreef:
Als je ooit voor langere tijd in een buitenland verblijft :denken: waar dieren voor de slacht nog wel adequaat gevoed worden, zal het jou ongetwijfeld ook opvallen, dat varken/kip/kalkoen/kwartel/zalm enz bijna hetzelfde smaken - en aanbeland in de WCpot precies hetzelfde ruiken - wanneer je weer terug bent in Nederland. :mrgreen:

Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
---En nou komt het mooiste...ik kom zelf uit het buitenland... :smile:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Martijn schreef:
ignit schreef: Verder is geen enkele reden om rauw varkensvlees te verbieden- behalve wanneer je iemand anders wilt opzadelen met je eigen angsten over ziektes die er ooit waren - 10-25 jaar geleden. :ok:
God..heb je d'r weer. :blah:
:smile:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Teckelgek schreef:
amelie schreef:
Rob* schreef:
Teckelgek schreef: Oei :N: :N: .
Krijg ik dan een vechtteckel?

yep, eentje die alles en iedereen op ze pad verscheurt wat maar bloed in ze aderen heeft stromen...mens of dier!!!!!! :evil:
Ik heb er ook zo eentje. Eet alles rauw, met bot en al...en dat is me toch een bloeddorstige killer! Fieeuuuwwww, le-vens-gevaarlijk! :mrgreen:
Ari@ne

Geer schreef:
Teckelgek schreef:
amelie schreef:
Rob* schreef:
Ik heb er ook zo eentje. Eet alles rauw, met bot en al...en dat is me toch een bloeddorstige killer! Fieeuuuwwww, le-vens-gevaarlijk! :mrgreen:
Hou die dan maar lekker bij je.
Je zal hem maar tegenkomen :N: :N:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Teckelgek schreef:
Geer schreef:
Teckelgek schreef:
amelie schreef: Kan je nagaan wat er gebeurt als een sheltie rauw vlees eet... :N: :mrgreen:
Jaaa, ik voer haar namelijk ook Teckeltjes, is ze dOl op! :smile: :mrgreen:
Ari@ne

Geer schreef:
Teckelgek schreef:
Geer schreef:
Teckelgek schreef: Ohhhhhhhhh, daar moet je toch niet aan denken :N: .
Jaaa, ik voer haar namelijk ook Teckeltjes, is ze dOl op! :smile: :mrgreen:
:N: :N: . Wil jij dan even in Amsterdam blijven :devil: :wink:
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

Teckelgek schreef:
Rob* schreef:
Cocochanel schreef:
ignit schreef:

Verder is geen enkele reden om rauw varkensvlees te verbieden- behalve wanneer je iemand anders wilt opzadelen met je eigen angsten over ziektes die er ooit waren - 10-25 jaar geleden.
---Als ik jou was,ging ik gauw een afspraak maken bij een DA,voor een educatieuurtje.
De voornaamste reden dat geen varkensvlees aan honden gegeven wordt is : Varkens worden helemaal platgespoten,dus ze krijgen heel erg veel inentingen en daardoor zou slecht zijn als je veel varkensvlees aan je hondjes zou geven...
En ik heb zelf ervoor gekozen om helemaal geen varkensvlees te geven aan mijn honden en ...wat ze krijgen,krijgen ze alleen gekookt/gestoomd...dus nooit rauw,gebakken of gerookt.

:ok: idd, rauw is slecht voor honden, sommige rassen worden dan gevaarlijk van al dat bloed.
Oei :N: :N: .
Krijg ik dan een vechtteckel?
ja :smile: :smile: je moet vanaf dat moment scheenbeschermers dragen als je in de buurt van je hond bent ahaaaa
Groetjes Silvia en Diesel
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

En heel dikke handschoenen dragen en knie en kuitbeschermers en je moet ook een toeter bij je hebben als je gaat wandelen met je hond - weet iedereen dat je er aan komt. :smile: :smile:
Ignit.
Ari@ne

:denken: :denken: :denken:
Hebben jullie het over mijn enge teckel?
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”