Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kersenpitten
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Kersenpitten
Bram vindt kersenpitten leuk/lekker. Hij kraakt ze en eet ze daarna op. Kan geen kwaad toch? ff checken

Linda, Izzie en Bram
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
kraakt ze?
als ik hier kersen heb ( nou is dat niet vaak hoor) maar dan moet ik de pitten wel direct weggooien anders eten ze ze op , dus hier vinden ze ze wel smakelijk, alleen die gaan er gewoon heel in, niks niet kraken
kan het kwaad? nou niet gelijk, ze poepen ze gewoon weer uit, maar neem aan dat je het over af en toe (per ongeluk gejat?) een pit hebt? en niet dat je hem bewust pitten gaat geven toch?
kan het kwaad? nou niet gelijk, ze poepen ze gewoon weer uit, maar neem aan dat je het over af en toe (per ongeluk gejat?) een pit hebt? en niet dat je hem bewust pitten gaat geven toch?
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ja raar he, hij kraakt ze heel vakkundig in kleine stukjesyamie schreef:kraakt ze?als ik hier kersen heb ( nou is dat niet vaak hoor) maar dan moet ik de pitten wel direct weggooien anders eten ze ze op , dus hier vinden ze ze wel smakelijk, alleen die gaan er gewoon heel in, niks niet kraken

Linda, Izzie en Bram
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ach nee, dat poept hij wel weer uitZoek stok! schreef:Ja raar he, hij kraakt ze heel vakkundig in kleine stukjesyamie schreef:kraakt ze?als ik hier kersen heb ( nou is dat niet vaak hoor) maar dan moet ik de pitten wel direct weggooien anders eten ze ze op , dus hier vinden ze ze wel smakelijk, alleen die gaan er gewoon heel in, niks niet kraken
kan het kwaad? nou niet gelijk, ze poepen ze gewoon weer uit, maar neem aan dat je het over af en toe (per ongeluk gejat?) een pit hebt? en niet dat je hem bewust pitten gaat geven toch?Hij heeft er wel een stuk of 6 gehad denk ik. Ik legde ze naast me en een aantal daarvan heeft hij gepakt. Het leek me geen kwaad kunnen, dus ik heb er niks van gezegd.
- amelie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
Suzan
- Zeer actief
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb honden, die manjapitten kraken en er dan extra voor gaan liggen om de inhoud te eten. Vond ik raar... tot ik ging zoeken wat er eigenlijk in zat aan voedingstoffen en het een waardevol, natuurlijk voedingsupplement bleek te zijn! Ik denk dat je hier iets kunt leren van je hond... hij weet dat hij de pitten moet kraken om "het" te krijgen, maar jij (nog) niet.
Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ha! Mijn hond is gewoon slimignit schreef:Ik heb honden, die manjapitten kraken en er dan extra voor gaan liggen om de inhoud te eten. Vond ik raar... tot ik ging zoeken wat er eigenlijk in zat aan voedingstoffen en het een waardevol, natuurlijk voedingsupplement bleek te zijn! Ik denk dat je hier iets kunt leren van je hond... hij weet dat hij de pitten moet kraken om "het" te krijgen, maar jij (nog) niet.![]()
Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
Hij mag dus gewoon kersenpitten blijven kraken. Mooi, ik heb hier nog een zak staan die ik vanmiddag even ga opsnoepen.

Linda, Izzie en Bram
-
Mauyak
- starfleet
- Erelid
Ik vind zo'n pit vrij hard. Het lijkt me niet best voor de tanden en eerlijk gezegd ook totaal onnodig.Zoek stok! schreef:
Ha! Mijn hond is gewoon slim![]()
Hij mag dus gewoon kersenpitten blijven kraken. Mooi, ik heb hier nog een zak staan die ik vanmiddag even ga opsnoepen.
Bovendien gaan er dan boompjes uit zijn oren groeien.
Anne
- Zoek stok!
- Zeer actief
Onnodig daar heb je helemaal gelijk in. Er leek me weinig kwaad in zitten en als hij nou leuk vindt? Ach, ik heb maar circa 4 x per jaar kersen, dus het zal wel meevallen met de boompjesstarfleet schreef:Ik vind zo'n pit vrij hard. Het lijkt me niet best voor de tanden en eerlijk gezegd ook totaal onnodig.Zoek stok! schreef:
Ha! Mijn hond is gewoon slim![]()
Bovendien gaan er dan boompjes uit zijn oren groeien.
Anne

Linda, Izzie en Bram
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
- parelridder
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Kersenpitten
Ik kwam via google toevallig in dit oude topic terecht en reageer toch maar..
Kersenpitten zijn giftig voor honden. Ze sterven natuurlijk niet aan het eten van een pitje, maar als ze de kans hebben te smullen van de gevallen rijpe kersen, is dit helaas wel mogelijk..
Kersenpitten zijn giftig voor honden. Ze sterven natuurlijk niet aan het eten van een pitje, maar als ze de kans hebben te smullen van de gevallen rijpe kersen, is dit helaas wel mogelijk..