Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vlooien.....vlooienspul....

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Flinn schreef:Ook voor de teken schijnt de spray beter te werken, ik vind ze eigenlijk nooit!
Ik geef de pipetten en heb ook nooit teken bij de dogjes.
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

dubbel..
Laatst gewijzigd door Lindsey op 03 jun 2006 22:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Lindsey
Zeer actief

Ik heb tot nu toe geprobeerd met natuurlijke middelen teken weg te houden.
Knoflook door het eten (om de dag, vaker mag niet) en met tea trea spray met eucalyptus, rozemarijn en lemongrass erdoor.
Ik moet zeggen dat het niet helemaal nutteloos was.
Waar ik sprayde zaten de teken niet. Dus dat was :ok: maar omdat onze hond enorm begon te kwijlen tijdens de dagelijkse spray-cermonie moest ik de kop en hals ontzien.
Je raad het al............
En dan is het niet praktisch als je een langharige hond hebt met een dubbele vacht.
Bovendien vonden die rotzakken toch elk plekje wat ik overgeslagen had :evil: ondanks controle.
Dus we hebben uit pure noodzaak (en ergernis) toch maar weer naar de Exil gegrepen. Maar dan wel de laagste dosering. Ik red het dan met 2 x per jaar gif in de zomermaanden.
De nog aanwezige teken (tot mijn verbazing lag er eentje wezenloos op de bank notabene...) hebben het hazenpad gekozen ofwel zijn lamlendig van de hond gevallen. Waar ze gezeten hebben? Joost mag het weten.

Waarom Exil? Omdat de werkzame stof in Exil ook in anti-luizenshampoo voor mensen zit. Het is dus wel gif, maar niet zodanig dat het niet voor mensen gebruikt mag worden. Daarom.

's Winters gebruik ik er niks tegen. Nooit 1 vlo gezien.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Scooby schreef:
Flinn schreef:Ook voor de teken schijnt de spray beter te werken, ik vind ze eigenlijk nooit!
Plek waar je loopt is wel heel bepalend he?
Hier pluk ik er dagelijks 10 lopende teken af. Maar dat deed ik ook toen ik de rotzooi Frontline gaf.

Geen verschil in teken, wel een megaverschil in huidproblemen, dus hier geen bestrijding meer tegen teken en vlooien.
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Marion. schreef:
Scooby schreef:
Hier pluk ik er dagelijks 10 lopende teken af. Maar dat deed ik ook toen ik de rotzooi Frontline gaf.

Geen verschil in teken, wel een megaverschil in huidproblemen, dus hier geen bestrijding meer tegen teken en vlooien.
Vind ik ook, de plek waar je loopt maakt heel veel uit of er veel of weinig teken zijn.
Iemand kan wel zeggen dat zijn hond met merk A nooit een teek heeft, maar wellicht is dat met merk B op die plek ook zo terwijl op een andere plek met merk A en B veel teken op de hond komen.

En het hangt er ook vanaf of de hond een struikenrauser is ja of nee.
Als voorbeeld m´n vorige hond Queenie en Raisa, zelfde omgeving en zelfde vlooien-teken bestrijding. Queensel had in de zomer om de haverklap een teek (geen vlooien gelukkig) maar van Raisa heb ik er tot nu nog maar eentje hoeven plukken.
Het verschil is dat Queen veel in de struiken liep en snuffelde, veel meer op onderzoek uit ging. Raisie blijft meer op de paden en bij mij.
Afbeelding
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Onze keeshond had een week of 2 geleden ook erg last van teken. Ik heb toen de pipetjes van Exil gekocht, en ik kan nu geen teken meer vinden. Wij wonen in een bosrijk gebied, dus vindt ik het toch fijn om pipetjes te gebruiken, omdat omdat ik met zijn dikke vacht moeilijk de teken kan vinden.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Lindsey schreef:Waarom Exil? Omdat de werkzame stof in Exil ook in anti-luizenshampoo voor mensen zit. Het is dus wel gif, maar niet zodanig dat het niet voor mensen gebruikt mag worden. Daarom.
Mensenluizen zijn toch hele andere luizen dan hondenluizen?!
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Scooby schreef:
Dat lijkt me logisch. Hier barst het van de teken op de hei en in het bos. Ik hoor het van andere mensen die daar ook met de honden lopen en ik heb bij mezelf dit voorjaar ook al twee (gelukkig nog lopende!) teken weggehaald, nadat ik naar de hei was geweest met de dogjes.
Heel af en toe zie ik er nog één lopen bij de dogjes, maar die pluk ik er dan gewoon vanaf.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Natas. schreef:En het hangt er ook vanaf of de hond een struikenrauser is ja of nee.
Dat is Bono hier ook, maar toch geen teken.
Lindsey
Zeer actief

Scooby Geplaatst: Zo Jun 04, 2006 2:22 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Lindsey schreef:
Waarom Exil? Omdat de werkzame stof in Exil ook in anti-luizenshampoo voor mensen zit. Het is dus wel gif, maar niet zodanig dat het niet voor mensen gebruikt mag worden. Daarom.

Mensenluizen zijn toch hele andere luizen dan hondenluizen?!
Klopt wel, maar een luis is een luis en insecticide is insecticide. Het werkt voor beide partijen.
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Daan krijgt om de 4 weken frontline voor 10 tot 20 kilo. hij weegt 9 kilo maar de dierenarts adviseerde 10 tot 20 kilo. Ik heb vorig jaar 1 vlo ontdekt. Hij heeft nog steeds af en toe teken maar wat wil als je hond regelmatig op konijnenjacht gaat.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”