Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

brokkenvraag

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

aussie
Vaste gebruiker
Contacteer:

brokkenvraag

Ongelezen bericht door aussie »

Over een maandje krijgen we onze pupje. Ze staat bij de fokker hoofdzakelijk op royal canin junior medium als we haar krijgen ( naast duck en nog wat verse voeders ). De eerste tijd blijven we dat dus geven. Onze oude hond staat op carocroc. Na veel merken te hebben geprobeert beviel ons ( en haar :wink: ) dat het beste, omdat het een moeilijke eter is en veel merken liet staan. Wat vinden jullie van het merk carocroc ? De dierenwinkel zegt dat de kwaliteit hetzelfde is als royal canin ( zal dan wel de croc variant zijn ). Is het ook een goed merk voor de pup als het wat ouder is ? Ze zal er naast ook regelmatig versvoer krijgen, maar niet alleen omdat we brokken makkelijker vinden.

Karin.
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Tja...........kwestie van uit proberen.
Ik ben er inmiddels wel achter dat de ene hond het op die brok goed doet en de andere hond weer op een andere brok.
Ik zou gewoon hetzelfde geven als je andere hond, wel zo makkelijk.
tenzij het niet goed gaat natuurlijk :wink:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Dat zul je inderdaad moeten uitproberen.
Onze hond verdraagt carocroc niet, terwijl een zusje van haar alleen maar carocroc kan verdragen en het daar heel goed op doet.

Ik zou trouwens de eerste weken niet te veel veranderen in de voeding van je pupje, maar pas na een tijdje.
aussie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Bedankt voor jullie antwoorden. Nee hoor, de eerste paar maanden blijft ze op dat merk, maar ik wil wel een beetje afwisselen zodat ze wel aan diverse voeders went en niet meteen diarree krijgt bij een voerswisseling.

Groetjes, karin.
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

aussie schreef:Bedankt voor jullie antwoorden. Nee hoor, de eerste paar maanden blijft ze op dat merk, maar ik wil wel een beetje afwisselen zodat ze wel aan diverse voeders went en niet meteen diarree krijgt bij een voerswisseling.

Groetjes, karin.
Hoewel ik het zelf ook doe schijnt het niet goed te zijn om steeds een ander merk te geven!
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
aussie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Als je hond er niet tegen kan ( diarree enz ) inderdaad niet. Als hij wel tegen voerwisselingen kan kan het geen kwaad. Ik wil wel voonamelijk 1 merk gaan geven, maar om haar niet gevoelig te maken voor voerwisselingen toch wat afwisselen. De fokker begint er al mee, en dat bevalt haar goed. Haar pups kunnen er over het algemeen heel goed tegen, ook als ze eenmaal bij de nieuwe baasjes wonen. Maar ze merkt als ze zelf een pup bij een fokker koopt die maar 1 merk gewend is die wel sneller diarree krijgt van een voerwisseling. De hond die ik nu heb kan echt tegen al het hondenvoer wat ik geef. Maar ze krijgt nu hoofdzakelijk carocroc omdat ze kieskeurig is en dit wel goed eet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”