ikke24 schreef:Golden Stanley schreef:ikke24 schreef:Dat klopt ook wel wat jullie zeggen, aar ik kan me boos maken om mensen die anderen koste wat kost iets aansmeren en laten blijken als ze brokken willen voeren dat ze niet goed genoeg zijn voor hun hond en ze niet het beste me ze voor hebben, terwijl iedereen toch het beste wil voor zijn beestje? Daar ging het mij om, niet of barf wel/niet goed is. Te snel uit ergernis gereageerd

Barf is iets wat ik eigenlijk erg graag aansmeer.
Bij de wetenschap wat voor goeds het met mijn honden heeft gedaan, ben ik echt antibrok geworden. Temeer omdat daar echt weinig goeie dingen inzitten, wat door de brokjesfabrikanten aan argeloze hondenbezitters zonder na te denken wordt aangesmeerd. Barf is in die zin zeker wel beter dan brok. Het is toch niet verkeerd om mensen te wijzen op gezonde voeding?
Maar wat voor jouw hond goed is hoeft toch niet per definitie goed te zijn voor alle honden? Ik wil hier geen discussie over aangaan, maar somige mensen kiezen er gewoon niet voor en hier op hondenforum worden die dan redelijk vaak afgeschilderd als: je zorgt niet goed voor je hond en dat vind ik gewoon gemeen overkomen. Ik heb een paard gehad en die heb ik ziek gekocht. Ik ben toen gaan voeren met kruiden van ecostyle en zemelen. Ze werd weer beter kreeg glans en levenslust en alles was natuurlijk er zat geen rotzooi in. Ik heb dat ook aanbevolen maar ik ken een meid die het ook probeerde, haar paard ging er juist niet goed op.
Snap je een beetje wat ik bedoel? (ben niet zo goed in iets tactisch uitleggen hahaha)
Uhhh......iedere hond blijft een carnivoor, hoor.....
Je zal mij nooit horen zeggen dat iemand niet goed voor z'n hond zorgt, omdat ie brok voert. Maar dan zijn er brokken en brokken en is het wel prettig te weten dat geen 1 brok goede eigenschappen heeft tov een carnivore darmstelsel. Om nog maar te zwijgen over de vega-brokken, dan zorg je wat mij betreft niet echt goed voor je hond, nee.
Sommige honden zijn juist niet om te schakelen op rauwe voeding en dan is brok misschien een uitkomst. Maar ook in de 'eerlijke' brokken zitten grondstoffen die niet bijdragen aan een gezond immuunsysteem.
Daar kun je gewoon niet omheen. Je doet je hond tekort om hem zijn hele leven lang alleen op brok te zetten, is mijn bescheiden mening.
Dat is niet rot naar eigenaren bedoeld, maar zijn gewoon feiten waar iemand misschien over na gaat denken. Je weet maar nooit.