De uitslag van de allergietest is binnen...
En wat sprong er met stipt uit als heftige allergie?
Vlooienspeeksel/vlooienallergie
DA heeft me alles uitgelegd en voorgekauwd...
En ja....het klopt...er loopt niet 1 vlo op Rimpel...maar toch kan hij dus ineens zo'n ontzettende reactie krijgen...
Als hij buiten in het gras of waar dan ook in contact komt met een vlo of van een andere hond en die zit even op hem dan kan het dus helemaal mis zijn. En daarvoor hoeft hij dus zelf geen vlo te hebben.
Waarom het dansje?
Er kwam aan gras en pollen NIETS uit
Ik ben daar zo blij om...
Waarom?
Omdat de sensibilisatietherapie die we gaan doen nu een slagingspercentage van 70 % heeft en bij gras en pollen was dit maar 50 % geweest.
Omdat ik nu weet wat het is
Omdat vlooienvrij houden 'makkelijker' is dan hem uit gras weghouden.
Omdat hij met die therapie hopelijk wat weerstand op gaat bouwen tegen de allergie
Omdat ik hem met vlooienmiddelen vlo vrij en ook minder aantrekkelijk tot helemaal niet aantrekkelijk kan maken voor vlooien..
Oftewel...als ik het goed aanpak komen vlooien helemaal niet meer bij hem in de buurt.
Omdat vlooien seizoensgebonden is over het algemeen en ik met die gras allergie bang was dat het over zou slaan in "het -gehele -jaar -last- hebben -van"
Omdat ik nu de met die therapie en vlooienbehandeling waarschijnlijk een hele goede kans maak om hem permanent van de prednison af te krijgen...
Oftwel...
Ik ben gewoon hartstikke blij met die ellendige vlooienallergie.
DA zei ook dat het best een lastige allergie is misschien maar dat de prognose beter is dan dat het zou zijn met gras en pollen.
Verder kwam meelmijt naar voren in een hele minimale verhoging..
En dat is dus verder geen punt want hij zit al jaren op vers en krijgt geen gedroogde koekjes of wat dan ook.
En er was ietwat een verhoging op een bepaalde schimmel...
maar hoofdmoot? Vlooienspeeksel!
God wat ben ik blij zeg...
De prognose is goed..
Er is weer HOOP!
Pietluttig detail....vlooienspul is niet goedkoop en ik altijd maar vol trots vertellen dat Rimpel in zijn leven nog nooit een vlooienpil of vlooienspray gehad heeft omdat ie ze niet had...
Dat gaat vanaf nu anders...
Ik ga even scharrelen hier op het forum naar wat info...
Jacky....ik moest meteen aan Odin denken...hoe gaat het met hem?
Oke...ik ga even pluizen en lezen....
Ik ben ergens ontzettend opgelucht