Reini schreef: Liever prednison en een hond zonder jeuk, dan geen prednison een hond mét jeuk. Jeuk is echt vreselijk en ik vind het ook doodzielig om vegas zo te zien krabben en schoeken met zijn tanden en poten

Mee een hoor, Reini. Billy heeft ook een hele geschiedenis met jeuk. Hij is jaren geleden gestest en blijkt allergisch te zijn voor verschillende huisstofmijten. Goede voeding (in mijn ogen rauw/vers) helpt zeker tegen de klachten en verder geef ik in de zomer Pollen Extra Veterinair van Puur Natuur omdat hij er als het warm is en veel zwemt (natte vacht) meer last van heeft.
Daarnaast is Billy veel buiten (vindt 'ie geen straf

) en zorg ik dat het huis/bedrijf stofvrij is en was ik elke dag zijn kleedjes/dekens.
En als dat allemaal niet meer helpt (twee jaar geleden voor het laatst) geef ik idd een hele lage dosering Prednison of smeer de jeukplekken die kapot zijn in met Prednison-zalf.
Het is natuurlijk een 'paardenmiddel' maar als ik moet kiezen tussen een hond die gek wordt van de jeuk of een hond die wellicht een jaar korter leeft door de Pred dan kies ik toch echt voor het eerste.
Heb jij nu Pollen Extra Veterinair al eens geprobeerd trouwens? En overweeg je een allergie-test? Niet dat je daarmee alle problemen oplost maar in ons geval was het bijv. wel handig om te weten dat het om huisstofmijt ging; we hebben onze stofzuiger er op aangepast!

).
Reini schreef: Enten begin ik voorlopig ook nog niet aan. Vegas moet eigenlijk de tweede week van juni maar dat wacht maar mooi even

Ik bel morgen de DA en maak een afspraak voor woensdag en dan maar hopen dat het beter gaat

Ik zou met de inentingen ook maar even wachten, dat had bij Billy ook een negatieve uitwerking.
Sterkte met Vegas, 't is echt rot een hond die zichzelf stuk krabt. Ik weet er alles van. Ook al is het in ons geval misschien niet 'over', het gaat nu al twee jaar zo goed - zonder Pred - dat ik best optimistisch ben.
O ja, nog een vraagje: Vegas had ook last van zijn ingewanden/darmen, toch? Is dat helemaal over? Anders heeft het wellicht toch iets met elkaar te maken (voedselintollerantie?).