Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Meer KVV en minder brok?
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Meer KVV en minder brok?
Bram eet al een aantal weken twee ipv drie keer per dag en dat gaat prima. Hij krijgt al sinds tijden vier dagen KVV (Carnibest) en drie dagen brokken (Cavom).
De reden dat ik brokken geef, is omdat die brokken makkelijker zijn voor de opvang (hij kreeg daar tussen de middag brokken). Die reden is weggevallen omdat hij twee keer per dag eet.
's Ochtends als ik hem weg moet brengen, is KVV niet handig. Ik heb weinig tijd en meneer doet eeuwen over KVV opeten (hij begint er niet direct aan en is erg traag). Brokken gaan wel zo naar binnen, zeker als ik er even een stukje worst bij doe.
's Avonds krijgt hij dan ook brokken op de opvangdagen.
Ik zit er nu aan te denken om op de opvangdagen 's ochtends wel brokken te geven en 's avonds KVV.
Zou dat een goed idee zijn? Of zijn speciale brokken en KVV dagen toch beter?
De reden dat ik brokken geef, is omdat die brokken makkelijker zijn voor de opvang (hij kreeg daar tussen de middag brokken). Die reden is weggevallen omdat hij twee keer per dag eet.
's Ochtends als ik hem weg moet brengen, is KVV niet handig. Ik heb weinig tijd en meneer doet eeuwen over KVV opeten (hij begint er niet direct aan en is erg traag). Brokken gaan wel zo naar binnen, zeker als ik er even een stukje worst bij doe.
's Avonds krijgt hij dan ook brokken op de opvangdagen.
Ik zit er nu aan te denken om op de opvangdagen 's ochtends wel brokken te geven en 's avonds KVV.
Zou dat een goed idee zijn? Of zijn speciale brokken en KVV dagen toch beter?

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ja, dat zou kunnen werken. Ik ga het eens proberen. Smuldier doe ik niet, dat stinkt te ergMoos schreef:En als je 's ochtends een stukje worst door de Carnibest doet? Of misschien eens kijken of hij bijvoorbeeld Rodi of smuldier ( :N: ) wel snel op eet?

Linda, Izzie en Bram
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik kon me ook zoiets herinneren.mercedes2803 schreef:Ik meen me te herinneren dat er alleen afgeraden wordt om brok EN KVV in 1 keer te geven..
Volgens mij zijn er veel meer die 's ochtends brok doen en 's avonds KVV.
Dus lijkt mij geen probleem
Maar zou het echt beter zijn dan twee keer brokken? Mijn gevoel zegt van wel, maar m'n verstand zegt van niet.

Linda, Izzie en Bram
-
Sita
- Zeer actief
Ik geef Sita sinds kort ook 's morgens brokken en 's avonds carnibest. Hier gaat het goed.
Ik heb inderdaad ook gehoord dat je geen kvv en brokken tegelijk mag geven en het eigenlijk ook beter is om zowel 's ochtends en 's avonds kvv te geven en als je dan toch ook brokken wilt geven dit dan een andere dag geeft.
Ik heb inderdaad ook gehoord dat je geen kvv en brokken tegelijk mag geven en het eigenlijk ook beter is om zowel 's ochtends en 's avonds kvv te geven en als je dan toch ook brokken wilt geven dit dan een andere dag geeft.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
Rob*
- Zeer actief
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je kvv en brokken wilt blijven geven dan is het geen probleem om de ochtendmaaltijd met brokken te doen en 's avonds met kvv. Als er maar een uurtje of 8 tussen zit.
Persoonlijk heb ik ervoor gekozen om veel meer kvv dan brok (farmfood) te gaan geven. Ik wil Rais nog wel een beetje gewend houden aan brok voor de logeerpartijen, ze krijgt nu gemiddeld 1x per week een brokkenmaaltijd en de rest kvv.
Persoonlijk heb ik ervoor gekozen om veel meer kvv dan brok (farmfood) te gaan geven. Ik wil Rais nog wel een beetje gewend houden aan brok voor de logeerpartijen, ze krijgt nu gemiddeld 1x per week een brokkenmaaltijd en de rest kvv.

-
bianca83
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
Euh....ja....daar twijfelde ik even over. Brokken zijn toch bijv. goed voor de tanden?Rob* schreef:Je kan nu 2 keer voeren dus geen makkelijkheid met brokken dus kun je naar fulltime vers....makkelijk he?![]()
En tuurlijk is vers beter anders was je geen vers gaan voeren, of denk je dat die brokken het vers aanvullen met waardevolle stoffen?
Ik wil wel graag dat hij soms brokken eet zodat hij bijv. op vakantie in nood brokken kan eten. Maar 1 keer per week kan dan natuurlijk ook.

Linda, Izzie en Bram
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Brokken zijn niet zo goed voor tanden. Het blijft vooral plakken.
1x per week brokjes en de rest van de week KVV lijkt me een uitstekend plan
Trouwens Ameno kan ook vreselijk lopen te treuzelen met eten, maar met een stukje rodi worst verstopt in de kvv kan ze opeens wel wat sneller eten. Misschien helpt het voor Bram ook.
1x per week brokjes en de rest van de week KVV lijkt me een uitstekend plan
Trouwens Ameno kan ook vreselijk lopen te treuzelen met eten, maar met een stukje rodi worst verstopt in de kvv kan ze opeens wel wat sneller eten. Misschien helpt het voor Bram ook.
-
Marion.
Dit zul je wel niet lezen, want ik sta in de negeermodus. Maar ik wil je het toch niet onthouden.Zoek stok! schreef:Euh....ja....daar twijfelde ik even over. Brokken zijn toch bijv. goed voor de tanden?Rob* schreef:Je kan nu 2 keer voeren dus geen makkelijkheid met brokken dus kun je naar fulltime vers....makkelijk he?![]()
En tuurlijk is vers beter anders was je geen vers gaan voeren, of denk je dat die brokken het vers aanvullen met waardevolle stoffen?
Tanden van bijna 6 jaar oud. Toen ze 2 was, waren ze iets geler hoor. Toen kreeg ze brok. Sinds 4 jaar krijgt ze vers.

En deze tandjes zijn bijna 4. En hebben nooit brok gehad. Niemand gaat mij meer wijs maken dat brokken goed voor de tanden zijn
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dierenzaken zeggen dat altijd, vandaarpooh schreef:Brokken zijn niet zo goed voor tanden. Het blijft vooral plakken.
1x per week brokjes en de rest van de week KVV lijkt me een uitstekend plan![]()

Linda, Izzie en Bram
-
Marion.
Dierenzaken zijn commerciële instellingen, vandaar. Dierenzaken hebben doorgaans geen geschoold personeel achter de kassa. En al helemaal niet geschoold op voedingsleer.Zoek stok! schreef:Dierenzaken zeggen dat altijd, vandaar
En nee, ik ben je niet aan het najagen. Maar als het voeding betreft is toch wel de laatste die ik blindelings volg de schappenvulster uit de dierenwinkel. En die hoeft zich niet achtergesteld te voelen, want ook de dierenarts volg ik niet blindelings in zijn voedingsadvies.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Met zo'n antwoord heb ik geen problemen Marion. Ik denk dat je zelf best weet wat ik bedoelde in het andere topic.Marion. schreef:Dierenzaken zijn commerciële instellingen, vandaar. Dierenzaken hebben doorgaans geen geschoold personeel achter de kassa. En al helemaal niet geschoold op voedingsleer.Zoek stok! schreef:Dierenzaken zeggen dat altijd, vandaar
En nee, ik ben je niet aan het najagen. Maar als het voeding betreft is toch wel de laatste die ik blindelings volg de schappenvulster uit de dierenwinkel. En die hoeft zich niet achtergesteld te voelen, want ook de dierenarts volg ik niet blindelings in zijn voedingsadvies.
Je weet veel van voeding en ik vraag om advies: prima dus.
Het lastige is dus wel dat Bram geen botten eet zoals jouw honden. Hij krijgt dan alleen KVV en kauwt verder niet. Op brokken moet hij tenminste nog kauwen leek me.
Ik zou graag willen dat hij botten eet, maar al m'n pogingen zijn op niets uitgelopen.

Linda, Izzie en Bram
- Annelies
- Zeer actief
Noa is ook niet zo van de botten-kluiverige en krijgt alleen kvv...
Waar ze trouwens wel mee uit de voeten kan is <a href="http://www.farmfood.nl/rawhide.htm">dit</a>. Daar is ze dus helemaal gek van...
Waar ze trouwens wel mee uit de voeten kan is <a href="http://www.farmfood.nl/rawhide.htm">dit</a>. Daar is ze dus helemaal gek van...

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
- Zoek stok!
- Zeer actief
Die heeft Bram ook. Hij doet er weleens wat mee, maar echt enthousiast is hij er niet van.Annelies schreef:Noa is ook niet zo van de botten-kluiverige en krijgt alleen kvv...
Ik heb een rare hond.

Linda, Izzie en Bram
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
En als je een bot vasthoudt? Vindt Bram het dan ook niet interessant?
Niet echt heel erg smakelijk, maar op die manier heeft Ameno wel geleerd om echt te kluiven. In eerste instantie ging ze naast het bot liggen, keer er eens naar en wist zich er geen raad mee
Je bent dus niet de enige met een rare hond
(overigens met kippennekken weet ze zich nog steeds geen raad
)
Niet echt heel erg smakelijk, maar op die manier heeft Ameno wel geleerd om echt te kluiven. In eerste instantie ging ze naast het bot liggen, keer er eens naar en wist zich er geen raad mee
Je bent dus niet de enige met een rare hond
(overigens met kippennekken weet ze zich nog steeds geen raad
- starfleet
- Erelid
Ook als hij het zo naar binnen slobbert is kvv veel beter voor zijn tanden dan plakbrokken met granen. Waarom zouden brokken nou beter zijn, de meeste honden kauwen er nauwelijks op en als ze het al doen is het niet met de delen van tanden en kiezen waar tandplak zich ophoopt.
Die een keer in de week tandenpoetsen zet geen zoden aan de dijk imo. Het is goed om gewend te blijven aan het in zijn mond zitten, maar met een keer in de week poetsen houd je geen tandplak buiten de deur.
Anne
Die een keer in de week tandenpoetsen zet geen zoden aan de dijk imo. Het is goed om gewend te blijven aan het in zijn mond zitten, maar met een keer in de week poetsen houd je geen tandplak buiten de deur.
Anne
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Ik heb ook zo'n rare hond die niet zomaar gaat kauwen aan dat soort kluiven.Zoek stok! schreef:Die heeft Bram ook. Hij doet er weleens wat mee, maar echt enthousiast is hij er niet van.Annelies schreef:Noa is ook niet zo van de botten-kluiverige en krijgt alleen kvv...
Ik heb een rare hond.
Heb ik het volgende op gevonden
Wat botten betreft; ik geef Dante regelmatig een (rauw) mergpijpje. Daar is hij meestal een tijdje mee zoet. Ook wel eens kippenpoot geprobeerd, maar die ging hij uuuren liggen bewaken (tegen de katten
Gr. Marijke
Gr. Marijke

- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
en gedroogde bullepezen?? daar moeten ze flink op kauwen. en die vinden sommige honden interresanter dan vleesbotten.Zoek stok! schreef:Met zo'n antwoord heb ik geen problemen Marion. Ik denk dat je zelf best weet wat ik bedoelde in het andere topic.Marion. schreef:Dierenzaken zijn commerciële instellingen, vandaar. Dierenzaken hebben doorgaans geen geschoold personeel achter de kassa. En al helemaal niet geschoold op voedingsleer.Zoek stok! schreef:Dierenzaken zeggen dat altijd, vandaar
Je weet veel van voeding en ik vraag om advies: prima dus.
Het lastige is dus wel dat Bram geen botten eet zoals jouw honden. Hij krijgt dan alleen KVV en kauwt verder niet. Op brokken moet hij tenminste nog kauwen leek me.
Ik zou graag willen dat hij botten eet, maar al m'n pogingen zijn op niets uitgelopen.
-
MastiffStorm
- Actief
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
Goede tip. Ik kan heel goed een stukje kip tussen het bot verstoppen en wie weet zet ik hem daarmee aan tot kluiven.Moon schreef:
Ik heb ook zo'n rare hond die niet zomaar gaat kauwen aan dat soort kluiven.
Heb ik het volgende op gevonden: aan het uiteinde doe ik een beetje smeerworst of bij zo'n 'knopen'kluif prop ik in de knoop een beetje rodiworst. Heeft hier altijd succes; hij begint dan om het lekkers er af te lebberen en gaat vervolgens echt kluiven.
Wat botten betreft; ik geef Dante regelmatig een (rauw) mergpijpje. Daar is hij meestal een tijdje mee zoet. Ook wel eens kippenpoot geprobeerd, maar die ging hij uuuren liggen bewaken (tegen de katten) en verder deed hij er niets mee
![]()
Gr. Marijke

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Nee ook niet. En ook geen pensstaafjes. Alleen hoefjes vindt hij leuk, zeker als hij een nieuwe krijgt. Ik heb hier dus een flinke zak met die dingen staanamiwoods schreef:
en gedroogde bullepezen?? daar moeten ze flink op kauwen. en die vinden sommige honden interresanter dan vleesbotten.

Linda, Izzie en Bram