Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ver#@%& Jeuk!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Ver#@%& Jeuk!

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas heeft al een hele tijd huidproblemen. In de winter was het goed onder controle met Smilax (kruiden) en af en toe Phosphorus en had hij nergens last van. Vorig jaar zomer was hij kaal op sommige plaatsen maar er was goed mee te leven want hij had er geen last van.

Sinds vrijdag heeft hij jeuk :jank:

Vorig jaar zei ik nog: Wat mij betreft wordt hij helemaal kaal en heeft hij geen haartje meer op zijn lijf zolang hij maar geen jeuk krijgt.

Als ik hem nu aanraak begint hij overal te krabben, met zijn poten en zijn tanden. Ik vind het zo sneu :jank:

Ik heb net de holistisch DA gebeld en ik moet hem vanavond wassen met Titrishampoo. Als het morgen niet beter gaat moet ik woensdag langskomen.

Vrijdag dacht ik nog dat het zijn anaalklieren waren omdat de jeuk zich beperkte tot zijn schaamstreek, maar inmiddels jeukt zijn hele onderlijf + heupen en kont.

Als jullie willen duimen dat het na de wasbeurt van vanavond (wat nog een hele klus zal worden aangezien Vegas nog nooit is gewassen :N: ) een stuk beter gaat dan zou dat fijn zijn :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Oh wat sneu is dat toch altijd.... misschien vindt hij het wassen juist wel fijn als het de jeuk een beetje weghaalt :wink:
Sterkte.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Reini
Zeer actief

cloris schreef:Oh wat sneu is dat toch altijd.... misschien vindt hij het wassen juist wel fijn als het de jeuk een beetje weghaalt :wink:
Sterkte.
Ik zal hem even lekker masseren met de shampoo, misschien dat hij dan redelijk rustig in het bad blijft staan :wink: . Ik neem aan dat je een beetje lauw water gebruikt met wassen? Niet heel warm zoals bij jezelf toch?
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Ligt het niet aan zijn voer?
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Idd lauw water, vanavond gaat Tonnie ook weer gewassen worden met speciale shampoo....... maar ze weet het nog niet!!

Succes vanavond met Vegas!
Reini
Zeer actief

Sjalot schreef:Ligt het niet aan zijn voer?
Hij krijgt Carnibest. Ik heb niks in zijn voer veranderd, de enige verandering in de afgelopen week (ik hou dagelijks een dagboek bij voor Vegas) is dat hij donderdag tijdens de forumwandeling in Beerze in het water is gevallen en hij heeft woensdag vitamine C gekregen. Vrijdag is de jeuk begonnen.

Op die vitamine C kan hij haast niet zo'n reactie krijgen :19:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Melanie 74 schreef:Idd lauw water, vanavond gaat Tonnie ook weer gewassen worden met speciale shampoo....... maar ze weet het nog niet!!

Succes vanavond met Vegas!
Jij ook succes met Tonnie :ok:
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Reini schreef:
Sjalot schreef:Ligt het niet aan zijn voer?
Hij krijgt Carnibest. Ik heb niks in zijn voer veranderd, de enige verandering in de afgelopen week (ik hou dagelijks een dagboek bij voor Vegas) is dat hij donderdag tijdens de forumwandeling in Beerze in het water is gevallen en hij heeft woensdag vitamine C gekregen. Vrijdag is de jeuk begonnen.

Op die vitamine C kan hij haast niet zo'n reactie krijgen :19:
Hey Reini,

Had hij donderdag niet ook al een klein kaal plekje bij zijn staart?
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

He bah, arme Vegas. Ik duim hier dat de wasbeurt helpt! :ok:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Youp schreef:Hey Reini,

Had hij donderdag niet ook al een klein kaal plekje bij zijn staart?
Klopt ja, maar dat zit er al weer een tijdje :wink: . Zijn huidproblemen zijn eigenlijk weer begonnen in de week dat het zo warm was. Ik ben toen (in overleg met de holistisch DA) begonnen met spul tegen pollenallergie en het ging meteen al een heel stuk beter. Zijn poten begonnen (net als dat stukje op zijn kont/staart) ook kaal te worden maar tijdens de eerste week van de behandeling ging het al veel beter... tot afgelopen vrijdag dus.
Zijn poten beginnen nu echt heel kalig te worden en hij heeft dus vreselijk jeuk, ontzettend sneu. Misschien dat er iets in het water heeft gezeten waar hij nu zo sterk op reageert, maar het kan ook door de vitamine C komen, of door totaal iets anders wat mij dus niet opvalt.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Dubbel (alweer :roll: )
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Jee, vervelend zeg, ik hoop dat de wasbeurt helpt :ok:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Reini,

Heb je al eens aan acupunctuur gedacht voor Vegas voor zijn allergie?
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Wij hebben hier bij ons hondenspeelveld een slootje zitten (geen stilstaand water) waar de honden met warmer weer dagelijks inzitten.
Het blijkt nu dat mijn Ghaya daar dus schijnbaar niet tegen kan.
Vorig jaar in de zomer werd ze kaal op dr buik/ oksols/ liezen , schilferig op de huid, stinkende oren en zowieso rook ze verschrikkelijk.
Hadden geen idee waar het vandaan kwam want ze zwemt altijd overal en nergens en nooit last dus aan het water dachten we niet.

Voer veranderd, ander wasmiddel, totaal geen lekkernijen, alle wollen dekens de deur uit etc etc. Niks hielp.

Na de zomer (ghaya zwemt niet in de winter, tenminste, niet in dit slootje) toen ze (achteraf gezien) niet meer in het slootje kwam begon ze weer haar te krijgen, werd de jeuk minder en bleven dr oren schoon....ze stonk ook niet meer.

En nu sinds het weer een paar keer mooi weer is geweest en ze weer heeft gepoedeld in het slootje begint de ellende weer. Ben er dus eindelijk achter dat het ons slootje is.
Ze stinkt weer als een bunzin, wordt weer iets kalig etc etc.

Wat dat betreft zou het misschien bij Vegas ook best door het water kunnen komen?
Reini
Zeer actief

estelle schreef: Wat dat betreft zou het misschien bij Vegas ook best door het water kunnen komen?
Dat vermoeden hebben we wel, ook omdat hij jeuk heeft aan zijn lichaamsdelen die (het langst) in het water zijn geweest (buik, poten, kont). Zijn nek, borst en bovenkant van zijn rug jeuken niet :wink:

Voor nu gaan we er even vanuit dat het door het water is gekomen en als het goed is zal de wasbeurt van vanavond dan al veel verlichting geven, anders moet het toch misschien iets anders zijn.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Scooby schreef:Hoi Reini,

Heb je al eens aan acupunctuur gedacht voor Vegas voor zijn allergie?
Hij heeft er normaal geen last van :wink: De hele winter is zijn vacht goed geweest, totdat het dus weer warm werd, toen kwamen de kale plekjes weer maar dat ging ook al beter toen we met de pollenallergie middelen waren begonnen.

Vegas is nu 14 maanden en dit is de tweede zomer die we ingaan. Mocht het veel erger worden dan zal ik zeker acupunctuur overwegen :wink:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Reini schreef:Vegas is nu 14 maanden en dit is de tweede zomer die we ingaan. Mocht het veel erger worden dan zal ik zeker acupunctuur overwegen :wink:
Hoi Reini,

Ja, ik zou de acupunctuur zeker in je achterhoofd houden, mochten de klachten blijven of verergeren. Ik denk namelijk dat een goede acupuncturist dan zeker wat voor Vegas zou kunnen betekenen.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Wat balen zeg :jank: :jank:

Heb je hier wel eens contact over gehad met de fokker? Hebben misschien z'n broertjes of zusjes hier ook last van?

Sterkte er maar mee hoor! Ontzettens sneu voor Vegas al die jeuk!
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

heb je al eens een allergie test laten doen Reini?
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Wat balen Reini! Toen ik hem vrijdag aaide begon hij inderdaad te krabben, ik dacht dat hij een jeukplek had net zoals femke dat heeft; op 1 bepaalde plek gaan krabben als je er aait. Maar hij heeft er dus veel meer last van, wat moet dat rot voor hem zijn.

Hij is de laatste dagen veel in het water geweest, dat zou het kunnen zijn. Aangezien de laatste weken niet warm is geweest en veel heeft geregend, kan het toch bijna niet aan pollen liggen? Juist met regen heb je daar toch weinig last van?

Veel sterkte in ieder geval!
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

miekmiek schreef: Aangezien de laatste weken niet warm is geweest en veel heeft geregend, kan het toch bijna niet aan pollen liggen? Juist met regen heb je daar toch weinig last van?
Rogge en grassen produceren momenteel heel veel pollen.... :roll:

Sterkte met Vegas, Reini en zet de douche niet te koud; volgens mij vinden honden handwarm lekkerder.... :wink:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

linda schreef:heb je al eens een allergie test laten doen Reini?
sorry,overheen gelezen :wink:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Reini
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:Wat balen zeg :jank: :jank:

Heb je hier wel eens contact over gehad met de fokker? Hebben misschien z'n broertjes of zusjes hier ook last van?

Sterkte er maar mee hoor! Ontzettens sneu voor Vegas al die jeuk!
Vegas is de enige uit het nest die er last van heeft gelukkig. (dat klinkt wat dubbel maar ik wens het geeneen andere hond toe :wink: )
Afbeelding
Reini
Zeer actief

linda schreef:
linda schreef:heb je al eens een allergie test laten doen Reini?
sorry,overheen gelezen :wink:
Ik heb geen echte allergietest laten doen :wink: De huidproblemen die hij had waren goed te verhelpen met de kruiden die hij dagelijks krijgt. Nu verergert het dus enorm en moet ik even afwachten wat de wasbeurt van net heeft gedaan. Woensdag ga ik sowieso naar de DA want ik zie net dat zijn oksels ook weer helemaal open liggen. Als de wasbeurt niks heeft uitgehaald moeten we gaan bedenken wat de volgende stap is :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

miekmiek schreef:Wat balen Reini! Toen ik hem vrijdag aaide begon hij inderdaad te krabben, ik dacht dat hij een jeukplek had net zoals femke dat heeft; op 1 bepaalde plek gaan krabben als je er aait. Maar hij heeft er dus veel meer last van, wat moet dat rot voor hem zijn.

Hij is de laatste dagen veel in het water geweest, dat zou het kunnen zijn. Aangezien de laatste weken niet warm is geweest en veel heeft geregend, kan het toch bijna niet aan pollen liggen? Juist met regen heb je daar toch weinig last van?

Veel sterkte in ieder geval!
Het is weer begonnen toen het zo warm en droog was. Er kwam verbetering in maar na donderdag is het ineens veel erger geworden. Ik vermoed dus nog steeds dat het aan het water heeft gelegen, maar dat is niet zeker :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Annelies schreef: Rogge en grassen produceren momenteel heel veel pollen.... :roll:

Sterkte met Vegas, Reini en zet de douche niet te koud; volgens mij vinden honden handwarm lekkerder.... :wink:
Ik heb de douche lekker lauw gehouden. Hij vond er geen bal aan maar bleef wel netjes staan/liggen. Ik heb in mijn eerste post trouwens geschreven dat ik hem met titri shampoo moest wassen maar dat is gewoon tea tree :mrgreen: Weet ik veel dat je dat zo uitspreekt :oeps:
Ik dacht dat je het uit moet spreken zoals het er staat 'tea tree', niet dus :mrgreen: Ik sta net in de winkel en vraag om titri shampoo.. is het gewoon tea tree :smile: :19: :smile2:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Reini schreef:Ik dacht dat je het uit moet spreken zoals het er staat 'tea tree', niet dus :mrgreen: Ik sta net in de winkel en vraag om titri shampoo.. is het gewoon tea tree :smile: :19: :smile2:
Hihi, jawel toch? Je zegt het gewoon zoals je het schrijft. Op zijn engels dus :mrgreen:
Ruikt lekker he :wink:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Bij Saar verzachtte trouwens destijds Allercalm-shampoo het meest (bij de dierenarts verkrijgbaar)
Reini
Zeer actief

Marion. schreef:Hihi, jawel toch? Je zegt het gewoon zoals je het schrijft. Op zijn engels dus :mrgreen:
Ruikt lekker he :wink:
Het ruikt best lekker ja. Ik betwijfel alleen of ik hem wel goed heb gewassen :roll: Volgens mij had ik het wel iets steviger en langer kunnen doen maar Vegas had het niet echt naar zijn zin dus ik vond het wel genoeg voor de eerste keer :wink:

Hij kwam altijd even buurten als ik in bad zat maar dat zal wel verleden tijd zijn :mrgreen:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Klinkt als.....het Rimpel verhaal....exact zo...

Met dat verschil dat Rimpel zich echt kapot krabt...
Maar ik lees net dat Vegas zijn oksels ook openliggen?

Dikke gore rotshit is het... :boos:
Ik leef met je mee...maar zit inmiddels zelf ook weer op een dood spoor..
Hier ging het in de warme week dus ook weer flink mis..
T-shirt tijdens uitlaten (in verband met pollen en grassoorten) hielp dus niet...en ik vermoed dat het misschien ook iets IN huis is...

We hebben bioresonantie therapie gehad...ik ben over op ander voer, heb hem niet meer laten enten en zijn pakje is ook binnen (zal straks effe foto's plaatsen)
Maar ik heb hem momenteel wel op een halfje prednison staan per dag..
Ik wil die bloederige ellende van vorig jaar niet meer...
En ik zit nu dus te wachten op de uitlsag van de allergie (bloedtest) test...

We komen deze zomer wel weer door met een minimale prednison dosis hoop ik en het pakje hoop ik ook van dat het gaat helpen...in ieder geval een beetje...

Ik baal ook weer als een stekker en leef met jullie mee! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”