Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gebeten
Moderator: moderatorteam
- stefanie
- Zeer actief
Gebeten
Indy is anderhalf uur geleden gebeten door een muskusrat. Ik dacht in eerste instantie dat ze hem dood had gevonden maar net zag ik ineens bloed in haar nek/achter haar oor. Ze heeft hem dus echt zelf gedood en het beest heeft teruggevochten.
Ik ent de honden niet meer en ook de inenting tegen Weil heeft ze niet gehad. Maar volgens de DA-Ass. moet ik meer denken aan risico op Rabies. Vooral omdat Weil in urine voorkomt dat in het water terecht komt. Volgens haar kan ik verder niks doen behalve goed opletten.
Iemand enig idee of ik nog wat anders kan doen??
Ik ent de honden niet meer en ook de inenting tegen Weil heeft ze niet gehad. Maar volgens de DA-Ass. moet ik meer denken aan risico op Rabies. Vooral omdat Weil in urine voorkomt dat in het water terecht komt. Volgens haar kan ik verder niks doen behalve goed opletten.
Iemand enig idee of ik nog wat anders kan doen??
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
- stefanie
- Zeer actief
Thanx!marian* schreef:http://www.travelclinic.com/index.cfm/m ... Product/52
Waar ik wandel, kom ik zelden andere honden tegen. Dus daar hoef ik gelukkig niet aan te denken.Wat eng!
Ja, goed in de gaten houden natuurlijk, en ik zou hem voorlopig aan de lijn houden. Mocht hij iets hebben opgelopen, dan kan je hem beter even weghouden bij andere honden. Lijkt me
Ik houd haar nu goed in de gaten. Ze is nu nog heel vrolijk en aanwezig.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
- stefanie
- Zeer actief
marian* schreef:Hoe is het eigenlijk gebeurd? (vroeg zij niet nieuwsgierig)
We waren aan het wandelen en ik zag haar even niet, nog geen minuut. We moesten namelijk een hoekje om en zij liep vooruit.
Bij het water staat een boom die er voor het grootste gedeelte overheen hangt. Daar kwam ze onder vandaan toen ik net de hoek omkwam. En toen had ze dus al die muskusrat in haar bek. Blijkbaar zat dat beest tussen de takken en heeft Indy hem zo kunnen pakken. Beest gaf zich echter niet zomaar gewonnen en heeft haar 2 keer in de hals gebeten. Ze heeft ook een schram op haar neus. Dacht eerst dat het bloed van de rat was, ze zag eruit als Rudolph the rednosed reindeer.
Vind het nog steeds vreemd want ik heb heb haar ook niet horen piepen/gillen toen ze gebeten werd. Maar misschien heeft ze dat niet eens gemerkt door de adrenaline.
Ik heb dat beest in het water geschopt en zag hem net nog drijven. Getver, die tanden en lange nagels. :N:
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- Liesbeth
- Zeer actief
Tjemig, echt niet iets waar je op zit te wachten.stefanie schreef:marian* schreef:Hoe is het eigenlijk gebeurd? (vroeg zij niet nieuwsgierig)
![]()
We waren aan het wandelen en ik zag haar even niet, nog geen minuut. We moesten namelijk een hoekje om en zij liep vooruit.
Bij het water staat een boom die er voor het grootste gedeelte overheen hangt. Daar kwam ze onder vandaan toen ik net de hoek omkwam. En toen had ze dus al die muskusrat in haar bek. Blijkbaar zat dat beest tussen de takken en heeft Indy hem zo kunnen pakken. Beest gaf zich echter niet zomaar gewonnen en heeft haar 2 keer in de hals gebeten. Ze heeft ook een schram op haar neus. Dacht eerst dat het bloed van de rat was, ze zag eruit als Rudolph the rednosed reindeer.Een helderrode neus. Maar dat was dus van die schram.
Vind het nog steeds vreemd want ik heb heb haar ook niet horen piepen/gillen toen ze gebeten werd. Maar misschien heeft ze dat niet eens gemerkt door de adrenaline.![]()
Ik heb dat beest in het water geschopt en zag hem net nog drijven. Getver, die tanden en lange nagels. :N:
Kan je die rat nog terugvinden en bij de DA afleveren zodat die dat beest op Rabiës kan testen??
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- stefanie
- Zeer actief
Daar heb ik idd ook aan gedacht. Maar ik had hem al zwemles gegeven.Liesbeth schreef:Tjemig, echt niet iets waar je op zit te wachten.stefanie schreef:marian* schreef:Hoe is het eigenlijk gebeurd? (vroeg zij niet nieuwsgierig)
![]()
Bij het water staat een boom die er voor het grootste gedeelte overheen hangt. Daar kwam ze onder vandaan toen ik net de hoek omkwam. En toen had ze dus al die muskusrat in haar bek. Blijkbaar zat dat beest tussen de takken en heeft Indy hem zo kunnen pakken. Beest gaf zich echter niet zomaar gewonnen en heeft haar 2 keer in de hals gebeten. Ze heeft ook een schram op haar neus. Dacht eerst dat het bloed van de rat was, ze zag eruit als Rudolph the rednosed reindeer.Een helderrode neus. Maar dat was dus van die schram.
Vind het nog steeds vreemd want ik heb heb haar ook niet horen piepen/gillen toen ze gebeten werd. Maar misschien heeft ze dat niet eens gemerkt door de adrenaline.![]()
Kan je die rat nog terugvinden en bij de DA afleveren zodat die dat beest op Rabiës kan testen??