Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Niet recht lopen...
Moderator: moderatorteam
-
Drossie
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Border Collie - Aantal honden: 3
Niet recht lopen...
Mijn hond zit met een raar probleem, alle ja, kweet niet of het een probleem is...
Het probleem is dat hij nooit "recht" loopt. Daarmee bedoel ik, de poten mooi in een vierkant/rechthoek. Wanneer hij rustig draaft en ik sta achter hem, zie ik steeds zijn 2 achterpoten en zijn rechtervoorpoot. Hij loopt dus een beetje diagonaal, maar wel rechtdoor....
Tis moeilijk uit te leggen, maar ik hoop dat jullie het begrijpen...
Is dit een probleem? Wat zou dat kunnen zijn? Kmaak er mij wel wat zorgen in...
Het probleem is dat hij nooit "recht" loopt. Daarmee bedoel ik, de poten mooi in een vierkant/rechthoek. Wanneer hij rustig draaft en ik sta achter hem, zie ik steeds zijn 2 achterpoten en zijn rechtervoorpoot. Hij loopt dus een beetje diagonaal, maar wel rechtdoor....
Tis moeilijk uit te leggen, maar ik hoop dat jullie het begrijpen...
Is dit een probleem? Wat zou dat kunnen zijn? Kmaak er mij wel wat zorgen in...
-
Charlotte*
- Zeer actief
-
Marion.
Is dat zo? Saar en Miep lopen vrij recht. Hooguit een heel ietsiepietsie schuin. Onze eerste reu liep wel heel schuin, maar ik heb me daar nooit zorgen over gemaaktSandro schreef:Volgens mij doet elke hond dat.
Die van mij in iedergeval welVooral als ik fiets en ze lopen voor me uit te draven kun je goed zien dat ze een beetje schuin lopen.
Ben wel heel benieuwd of iemand hier iets meer over weet (hond van de foto is nog geen 10 maanden oud geworden, dus ik kan er niets over zeggen)

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Volgens mij ook.Sandro schreef:Volgens mij doet elke hond dat.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Marion.
Ik zie wel heel duidelijk verschil tussen hoe Sam liep (zie foto) als hoe Saar en Miep lopen hoorScooby schreef:Volgens mij ook.Sandro schreef:Volgens mij doet elke hond dat.
Die lopen misschien een beetje schuin, daar zou je dan een lineaal langs moeten houden dan zie je misschien dat het niet helemaal recht is. Maar op het oog lopen ze recht.
Sam liep echt scheef. Altijd. Ik vermoed dat topicstartster dat ook bedoeld?
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Volgens mij is het niets om je zorgen over te maken. Lana loopt nooit schuin in draf (het gaat om de draf, neem ik aan?), Levi loopt altijd schuin. Bono een klein beetje.Marion. schreef:Ik zie wel heel duidelijk verschil tussen hoe Sam liep (zie foto) als hoe Saar en Miep lopen hoorScooby schreef:Volgens mij ook.Sandro schreef:Volgens mij doet elke hond dat.![]()
Die lopen misschien een beetje schuin, daar zou je dan een lineaal langs moeten houden dan zie je misschien dat het niet helemaal recht is. Maar op het oog lopen ze recht.
Sam liep echt scheef. Altijd. Ik vermoed dat topicstartster dat ook bedoeld?
Dat de hond op jouw foto schuin loopt en niet oud is geworden, hoeft natuurlijk niet direct met elkaar te maken te hebben.
Bij de draf is de beenbeweging diagonaal waardoor de hond ook de neiging te heeeft om wat diagonaal te gaan lopen. Let er maar eens op; je ziet het heel veel honden doen.
Groetjes, Karen
-
Lil
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat leuk, ik wist dat niet, maar het is eigenlijk heel logisch!Martijn schreef:Niet iedere hond doet het maar veel wel.
Het is puur een manier om grotere passen te kunnen maken zonder dat de voor- en achtervoeten elkaar raken. In de draf wel te verstaan.
Honden die een langere rug hebben en honden die toch al geen behoefte hebben om grote passen te maken doen het veel minder.
Het is gewoon een functioneel iets en niets iets waar je je zorgen over hoeft te maken.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
Marion.