Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eindelijk aandacht voor ons hondenras vanuit 2e kamer!

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Ilona&Kira
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ilona&Kira »

Honden van het Pit-bull-Terriër-type, waaronder wordt verstaan honden die in belangrijke
mate voldoen aan de navolgende karakteristieken of in belangrijke mate
gelijkenis vertonen met de navolgende afbeeldingen

Algemene omschrijving:
-gespierde gladharige hond
-straalt kracht uit
-atletisch, maar niet zeer slank
-een zwaar front met in vergelijking een lichte achterhand
-van opzij gezien maakt de hond een vierkante indruk
-hoogte (schoft): 35 - 50 cm

Hoofd:
-geblokt, doosvormig, zwaar in verhouding tot het lichaam
-brede kaaktakken
-brede schedel
-sterk ontwikkelde neusbrug
-het gebied onder de ogen is opmerkelijk breed
-sterk ontwikkelde kauwspieren

Voorsnuit:
-geen spitse snuit

Oren:
-hoog aan het hoofd geplaatst
-tippend of gecoupeerd
-geen rimpels

Ogen:
-rond, diepliggend en betrekkelijk klein
-breed uit elkaar geplaatst

Hals:
-gespierd tot aan de schedel
-kort

Borst:
-diep
-ruim gebogen ribben, naar onderen taps toelopend
-breed

Rug:
-gespierd
-kort

Benen:
-de voorbenen zijn recht en maken een zware, solide indruk
-de heupen zijn breed en lang en lopen af in betrekkelijk lange achterbenen

Vacht:
-kortharig

Staart:
-laag aangezet
-dun
-vrij kort in relatie tot het lichaam
-taps toelopend tot een fijne punt
-of gecoupeerd

AID / 07003
Regeling agressieve dieren
20 januari 1999

Even voor de duidelijkheid.....
Afbeelding
Ilona&Kira
Actief
Contacteer:

Kruisingen

Pups welke voortkomen uit kruisingen van bijvoorbeeld een Staffordshire Terriër met een Rottweiler, en die op de leeftijd van 6 maanden al in overwegende mate op een Staffordshire Terriër lijken, vallen automatisch onder de RAD (in de volksmond "Pitbullwet"). Kruisingen kunnen namelijk nooit een FCI stamboom krijgen. Kruis daarom nooit een Staffordshire Terriër met een ander ras.
Kruisingen welke uiterlijke kenmerken hebben van een Staffordshire Terriër, hoeven niet per definitie voor te komen uit een combinatie van twee verschillende honden waarvan er één een Staffordshire Terriër betreft.

Wanneer een kruising uiterlijke kenmerken heeft, welke gelijkende zijn aan een Pitbull Terriër, dan valt de hond onder de wetgeving.

Enige tijd geleden is er een hond in beslag genomen, welke de uiterlijke kenmerken had van een Pitbull Terriër (na expertise). Deze hond betrof een kruising tussen een Bordeaux Dog en een Duitse Pincher, zoals u dus kunt zien zit daar geen Staffordshire Terriër in. Echter had de hond dermate gelijkende uiterlijke kenmerken dat deze toch als Pitbullachtige werd geclassificeerd.
Helaas is deze hond, Sky, op last van de Officier van Justitie ontrokken aan het maatschappelijk verkeer.
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Nee ik ben zeker niet kortzichtig... enne ik weet heel goed wat die wet betekend en welke rassen daaronder vallen dank u :roll: vandaar dat ik er ook zo vreselijk tegen ben en ik kan niet roepen, zeggen of schrijven dat die wet zo slecht nog niet is..... want dat is die wel.. en het gezegde; If you can't beat them join them daar sta ik in deze ook absoluut niet achter.....
Deze wet zorgt ervoor dat er hondjes vanwege hun uiterlijk vermoord worden... daar kan ik met heel mijn wezen niet achter gaan staan.. nooit niet
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Ilona&Kira
Actief
Contacteer:

cloris schreef:Nee ik ben zeker niet kortzichtig... enne ik weet heel goed wat die wet betekend en welke rassen daaronder vallen dank u :roll: vandaar dat ik er ook zo vreselijk tegen ben en ik kan niet roepen, zeggen of schrijven dat die wet zo slecht nog niet is..... want dat is die wel.. en het gezegde; If you can't beat them join them daar sta ik in deze ook absoluut niet achter.....
Deze wet zorgt ervoor dat er hondjes vanwege hun uiterlijk vermoord worden... daar kan ik met heel mijn wezen niet achter gaan staan.. nooit niet
Staan wij toch ook niet achter? Heb je mij ergens zien schrijven dat ik het oke vind dat honden worden ingeslapen om hun uiterlijk?!
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Ilona&Kira schreef:
cloris schreef:Nee ik ben zeker niet kortzichtig... enne ik weet heel goed wat die wet betekend en welke rassen daaronder vallen dank u :roll: vandaar dat ik er ook zo vreselijk tegen ben en ik kan niet roepen, zeggen of schrijven dat die wet zo slecht nog niet is..... want dat is die wel.. en het gezegde; If you can't beat them join them daar sta ik in deze ook absoluut niet achter.....
Staan wij toch ook niet achter? Heb je mij ergens zien schrijven dat ik het oke vind dat honden worden ingeslapen om hun uiterlijk?!
ja infeiten wel, je heb immers aan gegeven en ik quote:
Zoals jullie schrijven is de RAD zo slecht nog niet
mol :8):
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Ilona&Kira schreef:Staan wij toch ook niet achter? Heb je mij ergens zien schrijven dat ik het oke vind dat honden worden ingeslapen om hun uiterlijk?!
je draait de boel om. als een wet als uitvloeisel heeft dat er op absurde gronden honden afgemaakt worden, dan dien je die wet op geen enkele wijze te ondersteunen. je probeert het nu leuk zo te draaien dat het ligt aan gebrekkige voorlichting, en dat alles met excellente informatie goed zal komen.

dat komt het niet. want die wet klopt niet.

en nog even wat:
Als dat betekent dat de kruising die jij hier noemt daar onder valt. Is dat heel erg maar wel de wet. Ik vind kruisingen sowieso bullshit. Waarom je niet gewoon aan je ras vasthouden en alles maar op mekaar flikkeren?!
slip of the tongue. je bent een stamboom-neuzelaar die zich vasthoudt aan momenteel geldende regeltjes van rasverenigingetjes aangaande het erkennen van een hond als zijnde van een bepaald ras, terwijl die regeltjes zo discutabel en tijdelijk als de neten zijn (en overigens in deze het verschil tussen leven of dood kunnen betekenen). maar enfin, dat zijn er meer en op zich kan het geen kwaad. echter in combinatie met dit soort uitspraken:
Ook zijn wij van mening dat het niet aan de RAD ligt maar aan de voorlichting hiervan....
kan ik niets anders concluderen dan dat je heult.
Mol
Zeer actief

Ilona&Kira schreef:Als dat betekent dat de kruising die jij hier noemt daar onder valt. Is dat heel erg maar wel de wet. Ik vind kruisingen sowieso bullshit. Waarom je niet gewoon aan je ras vasthouden en alles maar op mekaar flikkeren?!
dan nog heel even wat anders, waar is JOU geliefde ras uit onstaan???

linlin

Mol schreef:
Ilona&Kira schreef:Als dat betekent dat de kruising die jij hier noemt daar onder valt. Is dat heel erg maar wel de wet. Ik vind kruisingen sowieso bullshit. Waarom je niet gewoon aan je ras vasthouden en alles maar op mekaar flikkeren?!
dan nog heel even wat anders, waar is JOU geliefde ras uit onstaan???
dat bedoel ik met stamboomneuzelarij. het is allemaal zo betrekkelijk.
roman
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door roman »

Ik begrijp nu nog steeds het probleem niet dat er iets gadaan wordt aan de gebrekkige voorlichting want daar gaat het nu om...en dat mijn persoonlijke mening is dat de RAD wet zo slecht nog niet is tja das mijn mening toch..alleen ik ben het ook niet eens met de uitvoering maar goed lang verhaal...waar het op neer komt is dat we strengere straffen willen voor fokkers en kopers van stamboomloze honden waardoor deze handel de kop ingedrukt kan gaan worden --->> dus dan worden er ook geen onschuldige hondjes de dupe van klojo's en de wet ( of zie ik dat nu verkeerd) je moet wel een erg grote plaat voor de kop hebben om te denken dat die Veerman de wet afschaft, dan maar aanscherpen tov de fokkers van stamboomloze hondjes!!!!!!!!!
Amor Sempiternus
American Staffordshire Terrier
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

waar het op neer komt is dat we strengere straffen willen voor fokkers en kopers van stamboomloze honden waardoor deze handel de kop ingedrukt kan gaan worden
Maw: Jullie willen dat de wet nog beter gehandhaafd gaat worden.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
waar het op neer komt is dat we strengere straffen willen voor fokkers en kopers van stamboomloze honden waardoor deze handel de kop ingedrukt kan gaan worden
En waarom willen jullie dit?

Omdat jullie vinden dat jullie ras in gevaar is doordat volgens jullie de problemen die je ras in gevaar brengen veroorzaakt worden door stamboomloze staffs.

En daarin vergissen jullie je lelijk.
roman
Vaste gebruiker
Contacteer:

Wil de hond schreef:
Wil de hond schreef:

Omdat jullie vinden dat jullie ras in gevaar is doordat volgens jullie de problemen die je ras in gevaar brengen veroorzaakt worden door stamboomloze staffs.

Nee we vinden helemaal niet dat daardoor komt. wie zegt dat en waar staat dat?! we proberen juist door voorlichting te voorkomen dat deze onschuldige dieren afgemaakt worden!
Amor Sempiternus
linlin

roman schreef: we proberen juist door voorlichting te voorkomen dat deze onschuldige dieren afgemaakt worden!
nu staat het er heel interessant. hoe had je dat gedacht? een foldertje met tips als 'roep niet al te hard dat je hond een kruising stafford is, want je weet maar nooit of je buurman een verklikker is'?
Mol
Zeer actief

hoop enge hele enge mensen die staff eigenaren brrrrrr

alles wat geen staff is moet weg , enge gedachte doet me ergens aan denken hmmmmmm.................. :idea:

roman
Vaste gebruiker
Contacteer:

linlin schreef:
roman schreef: we proberen juist door voorlichting te voorkomen dat deze onschuldige dieren afgemaakt worden!
nu staat het er heel interessant. hoe had je dat gedacht? een foldertje met tips als 'roep niet al te hard dat je hond een kruising stafford is, want je weet maar nooit of je buurman een verklikker is'?
donder op man ..zwartkijker...ben je nu echt zo bekrompen in je denkwijze dat je niet eens kan waarderen dat er ook mensen zijn die iets willen doen ipv overal tegenaan te schoppen en je schouders vervolgens op te trekken.
Amor Sempiternus
Ilona&Kira
Actief
Contacteer:

Mol schreef:hoop enge hele enge mensen die staff eigenaren brrrrrr

alles wat geen staff is moet weg , enge gedachte doet me ergens aan denken hmmmmmm.................. :idea:

onwijs eng joh.... Maar om je leedt te verzachten ook ik ben ooit iemand geweest die bij een nest stond en een leuk hondje zag en vervolgens dat hondje mee naar huis nam. En er een kwart jaar later achter kwam dat dat hondje verboden was..... Maar goed ik wens ze allemaal dood en ik ben heeeeeeeeeel eng. :ok: Lekker blijven volhouden joh :wink: Gaan jullie verder met overleggen hoe het beter kan... met overleggen komen we er wel
Afbeelding
linlin

roman schreef:
linlin schreef:
donder op man ..zwartkijker...ben je nu echt zo bekrompen in je denkwijze dat je niet eens kan waarderen dat er ook mensen zijn die iets willen doen ipv overal tegenaan te schoppen en je schouders vervolgens op te trekken.
nee, ik kan het niet waarderen als er geheuld wordt. nogmaals, die wet klopt niet en je kan propaganda maken tot je een ons weegt, het blijft fout.

het op een schelden zetten als je je zin niet krijgt is overigens erg onbeleefd.
Ilona&Kira
Actief
Contacteer:

linlin schreef:
je draait de boel om. als een wet als uitvloeisel heeft dat er op absurde gronden honden afgemaakt worden, dan dien je die wet op geen enkele wijze te ondersteunen. je probeert het nu leuk zo te draaien dat het ligt aan gebrekkige voorlichting, en dat alles met excellente informatie goed zal komen.

dat komt het niet. want die wet klopt niet.

Dat die wet niet klopt dat weten we al 13 jaar toch? We weten ookal 13 jaar dat het verboden is in Nederland. Wij mensen die actief bezig zijn met onze honden weten dat ja... Vraag iedere simpele voorbijganger op straat of ze weten wat de RAD is en ze kijken je aan alsof je het over het reuzenrad hebt.

en nog even wat:

slip of the tongue. je bent een stamboom-neuzelaar die zich vasthoudt aan momenteel geldende regeltjes van rasverenigingetjes aangaande het erkennen van een hond als zijnde van een bepaald ras, terwijl die regeltjes zo discutabel en tijdelijk als de neten zijn (en overigens in deze het verschil tussen leven of dood kunnen betekenen). maar enfin, dat zijn er meer en op zich kan het geen kwaad. echter in combinatie met dit soort uitspraken:

Ik ben een onwijze neuzelaar... en JA ik heb een hond met een stamboom weet je waarom???? Omdat ik nooooooooooooooit meer wil lopen met een hond en iedere seconde over mijn schouder wil kijken of er geen wouten voorbij komen. En als die dan voorbij komt het hart in je keel hebben zitten of je wel of niet mag doorlopen. En JA ik ben blij dat er ooit iemand is geweest die me hiervan bewust heeft gemaakt zodat ik kon leren hiervan en vervolgens dus een hond MET stamboom kocht. Weet je wat ik me afvraag of één van jullie ooit een pit of hond zonder stamboom heeft gehad, want weet je als je van een hond houdt dan ga je door een hel. Als je iemand bent die per ongeluk een hond heeft die voldoet aan de kenmerken van een pitbull dan ga je door een hel. En als je er dan achter komt dat je zo stom bent geweest dat je een hond hebt gekocht die onder de RAD valt dan ben je doodsbang om je hond kwijt te raken. Doodsbang dat je zo'n fantastische hond moet laten inslapen, want ja het is verschrikkelijk voor de hond. Mijn hond was het liefste hondje wat er is en alles behalve een RAD hond. Maar goed het staat nog steeds in de wet en daar veranderd niemand wat aan. Ook mijn hond niet. Dus ga mij niet vertellen hoe het is.

En wat ik ben? Ik weet dondersgoed hoe het is en wat ik ben Ik ben omdat moment de eigenaar van 1 hond. En nee ik ben het niet eens met de uitvoering van de wet, maar ik ben me inmiddels wel bewust dat de wet niet veranderd, ja in de negatieve zin. Dus als ik mensen kan behoeden voor het geen wat mij is overkomen dan doe ik dat. En daar kunnen jullie over vloeken en schelden, dan kunnen jullie ons verwijten maken wat je wilt. Maar liever met voorlichting beginnen en zorgen dat mensen niet meer bij die fokkers kopen, zodat hij geen handel meer heeft dan niks doen en een grote bek hebben op het forum.

kan ik niets anders concluderen dan dat je heult.

Heult???? Wat is Heulen??? Sorry ken dat woord niet
Afbeelding
Ilona&Kira
Actief
Contacteer:

linlin schreef:nee, ik kan het niet waarderen als er geheuld wordt. nogmaals, die wet klopt niet en je kan propaganda maken tot je een ons weegt, het blijft fout.

het op een schelden zetten als je je zin niet krijgt is overigens erg onbeleefd.
Die wet klopt niet nee, maar hij verdwijnt ook niet wat wil je nou??? :denken:

Kom dan eens met iets wat wel werkt??? Want ik zie je alleen maar een hoop commetaar geven maar met niks concreets komen??? Ja enkel dat wij aan het heulen zijn??? Is goed maar kom dan ook met een tegen argument... Want een argument de wet klopt niet...volgens mij zijn wij het daar allemaal over eens..... :denken:
Afbeelding
roman
Vaste gebruiker
Contacteer:

linlin schreef:
roman schreef:
linlin schreef:
nee, ik kan het niet waarderen als er geheuld wordt. nogmaals, die wet klopt niet en je kan propaganda maken tot je een ons weegt, het blijft fout.

Ach ja beter onbeleefd dan smaad :slaap:
Amor Sempiternus
linlin

roman schreef: Ach ja beter onbeleefd dan smaad :slaap:
smaad? waar?
roman
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ok en wie zijn er nu erger degene die stamboomloze hondjes fokken terwijl ze weten dat het niet mag.....of de wet?...die wet is er nu eenmaal als iedereen zich daaraan houdt is er toch ook niks meer aan de hand?!!!
Amor Sempiternus
roman
Vaste gebruiker
Contacteer:

linlin schreef:
smaad? waar?
ik zie hier mensen typen dat ik(wij) voor het afmaken zijn van stamboomloze rad hondjes..dat heet smaad
Amor Sempiternus
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

roman schreef:
Wil de hond schreef:
Wil de hond schreef:

Nee we vinden helemaal niet dat daardoor komt. wie zegt dat en waar staat dat?! we proberen juist door voorlichting te voorkomen dat deze onschuldige dieren afgemaakt worden!
Waarom is het opzienbarende nieuws dat er eindelijk een parlamentarïer een luisterend oor heeft voor jullie initiatief aangaande de RAD eigenlijk gebracht onder de juichende titel "Eindelijk aandacht voor ons hondenras vanuit de tweede kamer" als de ware slachtoffers van de RAD vooralsnog vrijwel alles is wat hond is, behalve nu net "jullie ras"?
roman
Vaste gebruiker
Contacteer:

Wil de hond schreef:
roman schreef:
Wil de hond schreef:
Wil de hond schreef: Maw: Jullie willen dat de wet nog beter gehandhaafd gaat worden.

Waarom is het opzienbarende nieuws dat er eindelijk een parlamentarïer een luisterend oor heeft voor jullie initiatief aangaande de RAD eigenlijk gebracht onder de juichende titel "Eindelijk aandacht voor ons hondenras vanuit de tweede kamer" als de ware slachtoffers van de RAD vooralsnog vrijwel alles is wat hond is, behalve nu net "jullie ras"?
Dit komt omdat dit een copy->paste is van het allstaff forum...dus ok je hebt gelijk het is iig wel gericht op de gehele RAD wet voorlichting maar eerlijk is eerlijk het is begonnen door onze staff en die randdebiel van een Kuiper die loopt te demonstreren in Den Haag met wat "foute" staff eigenaren...
Amor Sempiternus
linlin

roman schreef:Ok en wie zijn er nu erger degene die stamboomloze hondjes fokken terwijl ze weten dat het niet mag.....of de wet?...die wet is er nu eenmaal als iedereen zich daaraan houdt is er toch ook niks meer aan de hand?!!!
neeeheee, daar gaat het niet om. in praktijk is het inderdaad niet handig om met stamboomloze "pitbullachtigen" op straat te lopen. en ik begrijp ook dat je als je daarmee te maken hebt gehad, dat je daar je lesje uit leert.

maar de clausule in de rad-wet dat een hond louter op uiterlijke kenmerken én het ontbreken van een geldige stamboom zomaar in beslag genomen en afgemaakt kan worden, vind ik echt zo ontzettend fout.

kan me niet bommen dat het in andere landen nog strakker geregeld is. kan me niet schelen dat die wet tot sint juttemis geldig blijft.

als de angel van die uiterlijke kenmerken eruit is, dan wordt het een ander verhaal. als baas van een "pitbullachtige" zou ik me daar vooraleerst druk om gaan maken.
linlin

roman schreef:
linlin schreef:
smaad? waar?
ik zie hier mensen typen dat ik(wij) voor het afmaken zijn van stamboomloze rad hondjes..dat heet smaad
ik zeg dat niet dus je hoeft niet tegen mij te schelden.
Kim!

Ongelezen bericht door Kim! »

Hmmm discussie over de Rad, altijd moeilijk, verschillende meningen enz :roll:

Ik vind dat de regering faalt in het voorlichten van de mensen ik ben absoluut voor betere voorlichting, enharder optreden tegen malafide fokkers en ook eigenaren die dondersgoed weten dat een staff zonder stamboom niet mogen en toch 1 aanschaffen (niet zo heel lang geleden ben ik door een jongen aangesproken en die vond mijn sbt-teef wel geschikt voor zijn amstaff-reu) dat zijn mensen die wel weten dat het niet mag maar daar dik maling aan hebben, dat zijn absoluut de mensen die ervoor kunnen gaan zorgen dat staffords verboden gaan worden :roll:

Dus voorlichting, voorlichting en voorlichting, dan kan niemand zich meer verschuilen achter: ik wist het niet :19:

En dat voorkomt een heeeeeleboel dierenleed.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ilona&Kira schreef:
linlin schreef:nee, ik kan het niet waarderen als er geheuld wordt. nogmaals, die wet klopt niet en je kan propaganda maken tot je een ons weegt, het blijft fout.

Die wet klopt niet nee, maar hij verdwijnt ook niet wat wil je nou??? :denken:

Kom dan eens met iets wat wel werkt??? Want ik zie je alleen maar een hoop commetaar geven maar met niks concreets komen??? Ja enkel dat wij aan het heulen zijn??? Is goed maar kom dan ook met een tegen argument... Want een argument de wet klopt niet...volgens mij zijn wij het daar allemaal over eens..... :denken:
In plaats van met de beulen (lees: De Overheid) mee te werken aan het geven van meer bekendheid aan deze "wet" zou je ook aan kunnen geven bij diezelfde wetgever dat deze wet rampzalig fout is en tevens een veel beter alternatief suggereren.

En over dit laatste zou je dan weer voorlichting kunnen gaan geven. Maar tsja, dat willen jullie weer niet omdat je daarmee niet denkt te kunnen voorkomen dat jullie ras ook op de lijst van RAD-rassen komt te staan.

Om dit laatste te voorlomen kun je echter voorlichten wat je wilt, vroeg of laat vindt er het incident plaats wat er voor zal zorgen dat ook jullie ras op dat lijstje komt te staan. En dan hang je, ben je ook slachtoffer geworden van een wet die zo fout is dat elke zinnige hondenliefhebber alleen maar kan meewerken aan het ongedaan maken van deze wet, ipv. te pogen initiatieven in die richting de grond in te boren.
Ilona&Kira
Actief
Contacteer:

linlin schreef:
roman schreef:Ok en wie zijn er nu erger degene die stamboomloze hondjes fokken terwijl ze weten dat het niet mag.....of de wet?...die wet is er nu eenmaal als iedereen zich daaraan houdt is er toch ook niks meer aan de hand?!!!
neeeheee, daar gaat het niet om. in praktijk is het inderdaad niet handig om met stamboomloze "pitbullachtigen" op straat te lopen. en ik begrijp ook dat je als je daarmee te maken hebt gehad, dat je daar je lesje uit leert.

maar de clausule in de rad-wet dat een hond louter op uiterlijke kenmerken én het ontbreken van een geldige stamboom zomaar in beslag genomen en afgemaakt kan worden, vind ik echt zo ontzettend fout.

kan me niet bommen dat het in andere landen nog strakker geregeld is. kan me niet schelen dat die wet tot sint juttemis geldig blijft.

als de angel van die uiterlijke kenmerken eruit is, dan wordt het een ander verhaal. als baas van een "pitbullachtige" zou ik me daar vooraleerst druk om gaan maken.
Daar maken we ons ook druk om..... Maar goed protesteren is al gebeurt, had geen zin, Actie voeren samen met DB, ASTCH is een start mee gemaakt nul responce, internet acties genoeg maar nooit genoeg handtekeningen om iets te bereiken. Het gaat gewoon niet omdat te weinig mensen er iets voor over hebben. Dus als al die dingen geen nut bleiken te hebben, wat moet je dan nog doen om het te stoppen?! Niks want het gebeurt gewoon niet. Het enige wat ik nu nog zie als alternatief niet eens als oplossing. is voorlichten totdat je erbij neervalt...en mensen duidelijk maken wat de wet inhoudt. Dat is het enige wat wel effect heeft en mij het gevoel geeft dat ik het er niet zomaar bij laat zitten.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”