Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
incontinentie
Moderator: moderatorteam
- ceciel
- Zeer actief
incontinentie
Een van m'n honden is incontinent. Ze heeft hier meer last van als ze bijvoorbeeld heeft gerend, als het warm is (meer drinken) , als ze een bot heeft gehad (ook weer meer drinken) etc.
Als ze slaapt heeft ze geen controle over haar blaas.
Op zich niet zo'n probleem hoor. We hebben plastic over de bank met daarover fleece kleedjes en dat prefereer ik boven het geven van Propalin. De dierenarts zegt dat het geven van dit medicijn geen kwaad kan. Ik ben bang dat ze hierdoor helemaal een slappe sluitspier krijgt.. Wat is jullie mening hierover?
Het gaat om een gecoupeerde & gesteriliseerde boxer kruising teef van 3 jaar.
Ik heb cranberry tabletjes gegeven maar dit lijkt geen effect te hebben.
Misschien andere homeopathische middeltjes tegen incontinentie?
Ik ben benieuwd naar jullie tips en adviezen..
Als ze slaapt heeft ze geen controle over haar blaas.
Op zich niet zo'n probleem hoor. We hebben plastic over de bank met daarover fleece kleedjes en dat prefereer ik boven het geven van Propalin. De dierenarts zegt dat het geven van dit medicijn geen kwaad kan. Ik ben bang dat ze hierdoor helemaal een slappe sluitspier krijgt.. Wat is jullie mening hierover?
Het gaat om een gecoupeerde & gesteriliseerde boxer kruising teef van 3 jaar.
Ik heb cranberry tabletjes gegeven maar dit lijkt geen effect te hebben.
Misschien andere homeopathische middeltjes tegen incontinentie?
Ik ben benieuwd naar jullie tips en adviezen..
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Een van onze teven is 3 jaar lang incontinent geweest (helaas nu overleden). Ze gebruikte hiervoor Propalin. Soms konden we er een tijdje mee stoppen tot ze weer ging plassen en dan gaven we het weer.
Bedenk dat je hond heel goed weet dat ze je huis bevuilt en voelt zich daar diep ongelukkig over. Ik zou het voor de hond dus eerlijker vinden als je de medicijnen wel gebruikt. Genezen zal ze namelijk niet meer en homeopathie werkt niet of nauwelijks.
Bedenk dat je hond heel goed weet dat ze je huis bevuilt en voelt zich daar diep ongelukkig over. Ik zou het voor de hond dus eerlijker vinden als je de medicijnen wel gebruikt. Genezen zal ze namelijk niet meer en homeopathie werkt niet of nauwelijks.
Groetjes van Charlotte

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik geef Daisy er ook medicatie voor.
Ze is zelf ook van slag als ze opeens een plas achter haar heeft.
En ja, medicatie is ook niet altijd super, dat weet ik, maar ik kies hier toch ook wél voor.
Maar ik geef het als het nodig is. s'Zomers, als ze veel zwemt en als ze erg veel drinkt met warmte enzo. s'Winters krijgt ze ze bijna nooit. Dan maar een keertje extra een plas doen.
Ze is zelf ook van slag als ze opeens een plas achter haar heeft.
En ja, medicatie is ook niet altijd super, dat weet ik, maar ik kies hier toch ook wél voor.
Maar ik geef het als het nodig is. s'Zomers, als ze veel zwemt en als ze erg veel drinkt met warmte enzo. s'Winters krijgt ze ze bijna nooit. Dan maar een keertje extra een plas doen.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nika heeft propalin gehad en dat werkte prima.
Ik heb het 2 jaar lang in de zomer een periode van 3 weken achter elkaar gegeven, in de winter was het niet nodig
Tegenwoordig krijgt ze het niet meer, ze druppelt maar incidenteel een beetje.
Ik heb het 2 jaar lang in de zomer een periode van 3 weken achter elkaar gegeven, in de winter was het niet nodig
Tegenwoordig krijgt ze het niet meer, ze druppelt maar incidenteel een beetje.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Daisy kreeg ook propalin nu niet meer omdat ze toen de baarmoeder verwijdert is niet meer incontinent is
Ashley kon niet over de propalin en die had lichte urine verlies die gaf ik dokter Vogel het monarda complex werkte fantastisch ze had geen urine verlies meer en ook geen blaasontstekingen meer
(werkt trouwens ook goed bij de mens tegen blaasontstekingen)
Ashley kon niet over de propalin en die had lichte urine verlies die gaf ik dokter Vogel het monarda complex werkte fantastisch ze had geen urine verlies meer en ook geen blaasontstekingen meer
(werkt trouwens ook goed bij de mens tegen blaasontstekingen)

Luna 25-11-2011 27-12-2017
- ceciel
- Zeer actief
Bedankt voor jullie reacties! Het is idd zo dat m'n hondenmeissie zich heel erg naar voelt als ze een ongelukje heeft gehad, zelfs al druppelt ze maar een beetje. Dus wat dat betreft is het wel eerlijker naar haar toe om toch propalin te geven. Ik herken wel dat ze er in de winter minder last van heeft. En wij houden rekening met haar door vaker even naar buiten te lopen als ze bijv. een bot heeft gehad of hard heeft gerend.
Maar straks ALS het warm wordt zal ik propalin in huis halen en ben ook erg benieuwd naar dat monarda complex van Vogel. Ga ik ook zeker uitproberen! Nogmaals bedankt
Maar straks ALS het warm wordt zal ik propalin in huis halen en ben ook erg benieuwd naar dat monarda complex van Vogel. Ga ik ook zeker uitproberen! Nogmaals bedankt
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- ceciel
- Zeer actief
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders