Wie kan mij helpen? Ik ben al een aantal dagen opzoek naar een plaats in (het zuiden van) zuid-limburg waar ik met boris zou kunnen gaan speuren, maar ik vind geen vereniging!
Alleen een duitse herder vereniging die ipo doet, maar daar mag ik met mijn mechel kruising niet naar toe! Het probleem is dat boris gezien heupklachten geen behendigheid meer mag doen en hij als hij geen geestelijke uitdaging heeft gek wordt... Hij kan al een heleboel klusjes in huis, hij lijkt wel een hulphond en dat is dus al geen optie, dat deed ik altijd al erbij.
Wie o wie weet een vereninging? Ergens tussen Maastricht en Kerkrade zou ideaal zijn. Duitsland mag ook, ik train nu ook vlak over de grens in Duitsland.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
waar speuren?
Moderator: moderatorteam
kijk eens op www.nbg-hondensport.nl
Bij een nbg vereniging kun je met alle werkhondenrassen terecht.
Overigens traint die herdervereniging waar je het over hebt geen IPO maar VH. IPO train je bij een NBG vereniging, VH bij een duitseherder vereniging.
Alvorens je voor speurhond examens op wil gaan moet je wel eerst je VZH diploma halen.
Bij een nbg vereniging kun je met alle werkhondenrassen terecht.
Overigens traint die herdervereniging waar je het over hebt geen IPO maar VH. IPO train je bij een NBG vereniging, VH bij een duitseherder vereniging.
Alvorens je voor speurhond examens op wil gaan moet je wel eerst je VZH diploma halen.