Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teen gebroken?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

sandraD
geregistreerd lid

Teen gebroken?

Ongelezen bericht door sandraD »

Hoi allemaal,

Donderdag avond ging mijn hond achter een kat aan in de tuin. Toen ik keek waar hij nu bleef, zag ik dat hij maar aan het likken was. Ik naar hem toe en zit hij helemaal onder het bloed. Zijn buik en poot links voor. Wat blijkt zijn teen waarschijnlijk gestoten. Ik heb gelijk zijn teen in het soda gedaan en een verband er omheen. Bleef nog wel erg bloeden na het lopen van de laatste ronde was het verband er alweer af. Het had toen nog wel erg gebloed dus ik weer in de soda en weer nieuw verband er omheen voor de nacht leek me dat dus het beste. De volgende dag het verband eraf gehaald en het had gelukkig niet meer gebloed. De volgende dag zag je wel een flinke bloeduitstorting en het was iets dik geworden. Zaterdag was die bloeduitstroting weer weg en ook niet meer dik. Je denkt dan nou zal het wel beter gaan maar nee hoor hij gaat steeds meer mank lopen. Ik heb vanmorgen even goed gekeken naar de teen maar er is verder niks bijzonders meer te zien alleen loopt hij nu wel erg mank. Ik dus een beetje aan het voelen geweest waar de pijn dan zat, ik kwam er achter dat het eigenlijk een halve centimeter boven het einde van ze nagel zit, dus nu denk ik dat het gebroken is ook omdat je de teen we ver kan bewegen. Mogen maar naar de da. Wat denken jullie ervan.

groetjes sandra
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Ik denk dat je er inderdaad beter even naar kan laten kijken.
Sterkte!
Afbeelding
sandraD
geregistreerd lid

hoi,

Ben net terug van de da. Er zijn foto's gemaakt van zijn teen. Nu is erop te zien dat er een splinter van het bot af is, de da zegt dat je hier verder niks aan kan doen. Maar hij heeft wel heel veel pijn want tijdens de narcose gilde hij nog van de pijn terwijl hij echt goed weg was. Ik mag hem zo weer gaan halen. Heeft iemand nog een advies?

groetjes
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Jeetje wat zielig :jank: Als de DA het niet weet, dan weet ik het helemaal niet. Sterkte en geef hem maar een paar dikke knuffels van mij.
Afbeelding
sandraD
geregistreerd lid

ik zal hem straks lekker gaan knuffelen. Het voordeel dat hij onder narcose was kon ze gelijk zijn gebit lekker schoon maken dus dat is nu ook gebeurt.

groetjes sandra
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”