Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

amputatie voorpoot: toch maar even het ziekenhuis gebeld

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

laforrest
Vaste gebruiker
Contacteer:

amputatie voorpoot: toch maar even het ziekenhuis gebeld

Ongelezen bericht door laforrest »

(gekopieerd vanaf weblog)

vanmiddag toch maar even het ziekenhuis IC gebeld om te vragen hoe het zat met een extra pijnstilling. gesproken met monique van dijk van de IC. op zich mag spike 125 mg per dag aan pijnstillers krijgen..(toch goed gelezen!!) maar ze vroeg zich af of het niet verstandig is om spike op een hogere dosering te zetten. dus overleg met anestesie en da.

we werden teruggebeld en kregen een nieuw recept door voor een hogere dosering pijnstiller, tramadol capsules 100 mg - 4 x daags 1 capsule. dit recept konden we uit laten schrijven door onze eigen da in weesp en afhalen bij een apotheek(?). dus recept genoteerd en da weesp meteen opgebeld. zij reageerde nogal verbaasd, dat wij dit recept via de telefoon door hadden gekregen en wilde dit niet zomaar uitschrijven. het is nl. een medicijn wat niet verkrijgbaar is bij da-praktijken omdat het een "menselijk" medicijn is.utrecht gebruikt dit medicijn nog niet zo heel lang - heb ik begrepen. het is een opiaat. soort van morfine maar dan minder sterk (??). heb er totaal geen verstand van dus wel nog even voor de zekerheid en het goede gevoel gevraagd of dit echt geen kwaad kan. da weesp had inmiddels gebeld met utrecht en ook hier 3 x nagevraagd (gesproken met verschillende personen,waaronder quirine stassen(neuroloog) - zijn we geweest bij het eerste bezoek aan utrecht) of het geen kwaad kan..
recept meegenomen en san is nu het recept aan het halen bij de apotheek in de buurt van het flevoziekenhuis. we krijgen overigens alleen voor vannacht mee...

ik ben nog niet helemaal gerust gesteld, maar ik neem aan dat UNIVERSITEIT utrecht wel weet wat ze voorschrijven...dus geven we spike vanavond één tablet. het zou zo fijn zijn als hij minder pijn heeft en de nacht een beetje goed doorbrengt.

da weesp (heleen) heeft tevens overleg gehad met hans terwey (onze eigen da die spike van begin af aan heeft meegemaakt) en hij wil spike voor de zekerheid wel even zien, voor controle. kijken hoe het met zijn wond en de pijn gaat en dan kunnen we meteen even vragen hoe het zit met het bloedplassen als hij daar dinsdag dan nog last van heeft.

dus morgen meteen even bellen voor een afspraak en hopen dat spike de komende nacht goed doorbrengt!

kus
mar

ps: ik hoop niet dat ik jullie elke keer lastig val met mijn berichtjes...maar wil jullie graag op de hoogte houden...en ik vind het heel fijn om jullie reacties/ervaringen te lezen, ook al beantwoord ik ze niet (altijd). meer weten tenslotte meer dan één.
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Jeetje van een toestanden. Ik hoop dat het met dit medicijn een beetje beter gaat. Heel veel sterkte en knuffels voor Spike!
Trouwens je valt hier niemand lastig met dit soort dingen, daar is deze hoek voor. En ik wil graag weten hoe het met Spike gaat.
Afbeelding
laforrest
Vaste gebruiker
Contacteer:

Femia schreef:Jeetje van een toestanden. Ik hoop dat het met dit medicijn een beetje beter gaat. Heel veel sterkte en knuffels voor Spike!
Trouwens je valt hier niemand lastig met dit soort dingen, daar is deze hoek voor. En ik wil graag weten hoe het met Spike gaat.
dankjewel!! lief van je.....

we hebben spike om 18.45 uur het medicijn gegeven...en hij is aardig rustig nu. ik hoop dat hij vannacht ook lekker zal slapen!
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik hoop dat hij lekker gaat slapen nou en jullie ook een keertje. Blijven berichten hoor, ik benieuwd hoe het gaat................Beterschap!
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hopelijk werkt deze pijnstilling wat beter! Ik ken het niet, maar dat zegt niets hoor :wink:

Een rustige nacht voor jullie allemaal gewenst :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Miranda*
Actief
Mijn ras(sen): Mezclar de Basura
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miranda* »

Door een lang weekend weg heb ik je berichtgeving even gemist en wil jullie alsnog veel sterkte toewensen en Spike natuurlijk heel veel beterschap. Dat hij maar snel van de pijn verlost is. Dikke knuf.

Tramadol ken ik dus wel als pijnstiller voor mensen.
Jan heeft het 2 jaar geleden moeten gebruiken toen hij een bedrijfsongevalletje had gehad. Jan werd er flink dol (duizelig) van toen en mocht maar 2 pilletjes per dag. (capsules)
Het is idd een lichtere vorm als morfine maar werkt heel goed als pijnstiller.

Dit laatste heb ik ook aan de lijve ondervonden. Jan had nog wat pillen over (in Spanje een extra recept destijds moeten halen en daar kijken ze niet zo nauw als in Nederland) en ik heb de pillen eens ingenomen toen ik door mijn rug was geklapt en erg veel pijn had.

Ik werd er niet dol van, dus dat dol/duizelig worden is dus persoonsgebonden en het kan goed zijn dat Spike er ook niet duizelig van wordt maar het kan dus wel mogelijk zijn.
Daarom schrijf ik het ook dat je dit dus even in de gaten kunt houden.

Overigens dat Jan er maar 2 mocht en Spike 4 dat zal wel te maken hebben met de ernstigheid van de pijn en ik denk dat ze wel goed weten wat ze voorschrijven.
Voor mensen komt ook nog eens een stukje verslaving om de hoek kijken en dat is bij honden dus niet.

Nogmaals heel veel beterschap en een goede nachtrust toegewenst
Un buen día, atentamente y una pierna de nuestros perros;
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Prima dat Utrecht een hele sterke pijnstiller heeft voorgeschreven voor vannacht. Rimaydil leek mij al de lading niet dekken als pijnstiller voor zo'n grote operatie.
Hoop dat hij rustig kan slapen!
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

En, hoe is jullie en Spike's nacht geweest?
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Natuurlijk val je niemand lastig! Ik denk dat iedereen hier met jullie meeleeft en bovendien is het wel eens prettig als je je zorgen van je af kunt schrijven, tenminste dat vind ik.

Hoe is de nacht geweest? Heel veel sterkte verder :knuffel:
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Hoe gaat het?
Afbeelding
laforrest
Vaste gebruiker
Contacteer:

Het gaat goed met Spike!

Femia schreef:Hoe gaat het?
Ik besef me ineens dat ik al een tijd niet meer op het forum gezeten heb...druk druk druk druk :oeps: sorry!

Ik wilde toch even laten weten dat het uitermate goed gaat met Spike.

Het is nu 4 weken geleden dat Spike geopereerd is en het verbaast me hoe snel hij weer (zo goed als) de oude is! We houden hem nog vrij rustig wat rennen betreft....want het blijft natuurlijk nog máár 4 weken geleden....maar het gaat goed. We hebben momenteel een logeetje in huis en hoewel ik dat eigenlijk niet zo zag zitten moet ik zeggen dat óók dat heel erg goed gaat.

Over een kleine 6 weken gaan we met de auto naar Frankrijk. We hadden eigenlijk tegen elkaar gezegd dat Spike niet mee zou gaan, maar dat was ook voordat we wisten hoe goed het nu met hem zou gaan..
We hebben toch besloten dat Spike lekker mee gaat. We vinden het echt reuzegezellig en gunnen hem ook een beetje vakantie :W: . Ook willen we gaan kijken of we weer met hem kunnen gaan zwemmen (dan is het immers al 3 maanden geleden!!). Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan....

Qua karakter is Spike gelukkig niks veranderd. Al blijven we wel voorzichtig en alert met kinderen in de buurt. Het blijft natuurlijk wel een gewonde hond!

Ik heb foto's van Spike op mijn weblog/ space staan!

....dus als jullie nieuwschierig zijn naar Spike (ik weet nl. nog steeds niet hoe ik de foto's hier op de site moet zetten :hamer: dat is iets wat ik nooit zal leren vrees ik) neem dan even een kijkje op http://laforrest.spaces.msn.com/

Fijne avond nog.

Groetjes
Marjolein
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Wat ben ik blij te horen dat het zo goed gaat met Spike :cheer: :cheer: .
Ik heb je foto's gezien en mijns inziens is hij ook heel tevreden en kan goed leven zo :ok: . Hartstikke fijn joh, en ik wens jullie en Spike een heerlijke vakantie :mrgreen: :mrgreen:
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Fijn dat het zo goed gaat :ok: :ok:
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Toevallig dacht ik laatst, hoe zou het gaan :wink: . Heerlijk voor jullie dat het zo voorspoedig gaat. Als de hond lekker in zijn vel zit is het voor jullie denk ik ook makkelijker te accepteren dat je een hond hebt met een handicap?

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”