Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
2 avonden plas laten lopen
Moderator: moderatorteam
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
2 avonden plas laten lopen
Knoeppie, héél goed zinderlijk, laat nu voor de 2e avond op een rij haar plas lopen, ik merk het helaas pas wanneer ik opsta en mijn broek nat is (op de bank, tegen mij aan..) dus weet niet of er iets aan vooraf gaat.
Wel viel me op dat ze 'ineens' aan haar vagina ging likken, maar dat doen honden natuurlijk wel vaker.
Zou dit een beginnende blaasontsteking kunnen zijn of is dat te vroeg om te zeggen?
Verder heeft ze nergens last van en wordt normaal uitgelaten, 2 uur voor het gebeurde nog buiten geweest en niet extreem veel gedronken.
Wel viel me op dat ze 'ineens' aan haar vagina ging likken, maar dat doen honden natuurlijk wel vaker.
Zou dit een beginnende blaasontsteking kunnen zijn of is dat te vroeg om te zeggen?
Verder heeft ze nergens last van en wordt normaal uitgelaten, 2 uur voor het gebeurde nog buiten geweest en niet extreem veel gedronken.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- Moos
- Zeer actief
- Knoeppie
- Zeer actief
Ja ze is gecastreerd, ongeveer een jaar geleden.Moos schreef:Is ze gecastreerd? Dan zou het misschien ook incontinentie kunnen zijn. Maar ik zou ook even langs de da gaan.
Ze heeft het een half jaar geleden ook een paar avonden gehad.
Vind het zo vreemd dat het alleen 's avonds is, ze ligt de hele dag op de bank en verder niets gevonden.

- Moos
- Zeer actief
Ik persoonlijk vind dat wel wat als incontinentie klinken; dat ze echt gewoon 'leegloopt' opeens.Knoeppie schreef:Ja ze is gecastreerd, ongeveer een jaar geleden.Moos schreef:Is ze gecastreerd? Dan zou het misschien ook incontinentie kunnen zijn. Maar ik zou ook even langs de da gaan.
Vind het zo vreemd dat het alleen 's avonds is, ze ligt de hele dag op de bank en verder niets gevonden.
Moos heeft een blaasgruis/-ontsteking verleden, maar als hij het dan liet lopen ging hij altijd wel eerst van de bank of uit de mand en je zag ook dat het hem pijn deed dan.
Maar ik ben ook maar een leek natuurlijk

- Knoeppie
- Zeer actief
Nou leeglopen is een groot woord hoor, het is de helft van een gewone plas, of nog minder, ze druppelt steeds en dat klinkt echt weer als blaasontsteking maar ook ik ben een leekMoos schreef:Ik persoonlijk vind dat wel wat als incontinentie klinken; dat ze echt gewoon 'leegloopt' opeens.Knoeppie schreef:Ja ze is gecastreerd, ongeveer een jaar geleden.Moos schreef:Is ze gecastreerd? Dan zou het misschien ook incontinentie kunnen zijn. Maar ik zou ook even langs de da gaan.
Moos heeft een blaasgruis/-ontsteking verleden, maar als hij het dan liet lopen ging hij altijd wel eerst van de bank of uit de mand en je zag ook dat het hem pijn deed dan.
Maar ik ben ook maar een leek natuurlijk![]()
En als ze incontinent zou zijn zou het niet alleen 2x een avond zijn maar elke dag/nacht

- ceciel
- Zeer actief
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Neem gelijk wat urine mee om na te laten kijken. Kan je makkelijk aankomen door met een soeplepel achter je hond aan te gaan.
Een van mijn vorige honden was ook incontinent. Het is een van de nadelen van het castreren van teven. Bij haar liep het er uit als ze zat en als ze lag.
Een van mijn vorige honden was ook incontinent. Het is een van de nadelen van het castreren van teven. Bij haar liep het er uit als ze zat en als ze lag.
Groetjes van Charlotte