ik heb een vraagje. Ik heb een pup van bijna 11 weken oud nu. Hij heeft zijn eerste inenting gekregen bij de fokker op 6 weken. Zijn volgende inenting moet binnen 2,5 weken gebeuren (volgens entingboekje van de dierenarts). Dit komt overeen met de dag dat hij 3 maanden wordt. Nu probeer ik hem dus zoveel mogelijk weg te houden van katten en honden. Ik ben zelf ongelooflijk ongerust in die dingen zolang hij zijn tweede inenting nog niet gekregen heeft.
Maar daarnet komen onze buren hier aangewandeld met hun hond. Daar kon ik weinig tegen beginnen. Ik heb onze Brutus niet laten snuffelen aan de hond. Hij is er zeker altijd minimum een meter van weggebleven, want ik hem hem bijgehouden. Maar die hond heeft wel door onze tuin gewandeld en is ook even in het hok van Brutus geweest. Het hok hebben we nu met Detol uitgeschuurd. Maar uiteraard kan ik niet overal waar die hond geweest is, Detol gaan gebruiken. Ik weet ook niet of hij ergens een plasje of hoopje gelegd heeft.
Maar nu maak ik me dus zorgen. Loopt mijn hond nu gevaar? Welk contact moet juist vermeden worden als hij nog niet volledig is ingeënt (wnat hier loopt bijvoorbeeld soms ook een kat rond die niet van ons is, maar waar we ook weinig tegen kunnen beginnen). En mag ik er dan eigenlijk ook niet mee wandelen door de straat (want daar passeren ook andere honden als ze uitgelaten worden).
Kan iemand me aub vertellen of ik me echt ongerust moet maken?
Alvast bedankt voor de reacties!
Zweevie
xxx