Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ouderdom of toch iets anders?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Goldenfan
Vaste gebruiker

Ouderdom of toch iets anders?

Ongelezen bericht door Goldenfan »

Ik maak me een beetje zorgen om onze Golden Boomer. Ze is 5 jaar en was altijd een enorme wildebras. De laatste tijd is ze echter aan het veranderen. Ze wordt sneller moe, trekt zich terug, ligt uren rustig in haar mand (dat was voorheen ondenkbaar), begroet ons niet meer bij binnenkomst (helemaal ondenkbaar). Als je haar aandacht vraagt geeft ze die wel.

Sinds 11 maanden hebben we Quincy erbij en die wil natuurlijk graag spelen. Boomer doet vaak ook wel mee, maar ik zie aan haar dat ze het niet lang trekt. Ik zie niet aan haar dat ze pijn heeft.
Als we uitgaan komt dat enthousiaste er wel weer uit; ze rent dan net zo hard als vroeger.

Ook haar uiterlijk is aan het veranderen, ze wordt wit in haar gezicht en ook de haren op haar rug worden witter.

Zijn dit tekenen van het ouder worden (is 5 jaar niet veel te jong voor deze tekenen van ouder worden?) of moet ik me toch zorgen gaan maken over bijvoorbeeld een medische oorzaak?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik zou haar even laten nakijken. 5 jaar is niet oud en haar gedrag is zo anders als dat je haar kent, dat er best iets aan de hand kan zijn. Verder trekken honden zich soms ook erg terug als er een pup of andere hond bij komt. Wat extra aandacht doet dan wonderen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Een beetje grijs worden op haar leeftijd kan best en is ook niet erg, maar haar gedragsverandering vind ik ook te groot. En voor echte ouderdomsverschijnselen in gedrag lijkt ze me veels te jong.
Weet je nog vanaf wanneer deze veranderingen er waren? Mocht dat samenvallen met de komst van Quincy dat zou extra aandacht voor haar idd een goede aanrader kunnen zijn.
Afbeelding
-sanne
Actief

Ongelezen bericht door -sanne »

laten nakijken 5 jaar is helemaal niet oud. Volgens mij is er duidelijk iets mis.
Goldenfan
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Goldenfan »

Bedankt voor jullie reacties! :ok: Ik ga deze week met haar naar de DA voor een check!

Dit gedrag is gekomen een paar maanden nadat Quincy erbij kwam. Ik probeer haar nu ook al wat meer aandacht te geven die alleen gericht is op haar. Quincy gaat nu 1 dag per week alleen naar de hondencreche, zodat hij leert om zonder Boomer te zijn en Boomer alle aandacht van mij kan krijgen. Ze zijn verder nl. altijd samen! Ik zal proberen wat meer dingen te verzinnen waardoor ik Boomer meer op haar alleen gerichte aandacht kan geven, hopelijk werkt het...
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Succes bij de DA!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”