Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Van de prikken?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Is Bram weer helemaal de oude?
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Tamara en Bowie schreef:Is Bram weer helemaal de oude?
Nee, niet helemaal. Hij slaapt nog meer dan gebruikelijk. Maar wel zodanig dat ik me geen zorgen meer maak. En geen reversed sneezing meer gehad.

Voor de volgende enting ga ik naar een ander merk vragen. Ik zag in het entingboekje dat m'n vorige da een ander merk gaf en daar had hij lang zo veel last niet van.

't Is wat he, als je hondje niet helemaal okay is :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoek stok! schreef:
Nee, niet helemaal. Hij slaapt nog meer dan gebruikelijk. Maar wel zodanig dat ik me geen zorgen meer maak. En geen reversed sneezing meer gehad.

Voor de volgende enting ga ik naar een ander merk vragen. Ik zag in het entingboekje dat m'n vorige da een ander merk gaf en daar had hij lang zo veel last niet van.

Hmm, hou hem maar goed in de gaten, maar ik verwacht ook eerlijk gezegd niet anders :wink: Als z'n weerstand verminderd is heeft dat natuurlijk ook z'n weerslag op zijn slaapritme.

Ik kan het me heel goed voorstellen hoor, als ze niet lekker zijn hoe je je dan voelt. Het kost je aardig wat jaren zo'n hond :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:
Zoek stok! schreef:

Hmm, hou hem maar goed in de gaten, maar ik verwacht ook eerlijk gezegd niet anders :wink: Als z'n weerstand verminderd is heeft dat natuurlijk ook z'n weerslag op zijn slaapritme.

Ik kan het me heel goed voorstellen hoor, als ze niet lekker zijn hoe je je dan voelt. Het kost je aardig wat jaren zo'n hond :mrgreen:
Ik zie gewoon dat hij niet helemaal 'happy' is. Maar ziek is hij ook niet. Hij loopt nu te drammen dat hij naar buiten wil voor z'n wandelingetje, dus hij heeft z'n praatjes nog steeds :wink:

Volgens mij ben jij net zo 'erg' als ik. En velen met ons op dit forum :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
Tamara en Bowie schreef:
Zoek stok! schreef:

Ik zie gewoon dat hij niet helemaal 'happy' is. Maar ziek is hij ook niet. Hij loopt nu te drammen dat hij naar buiten wil voor z'n wandelingetje, dus hij heeft z'n praatjes nog steeds :wink:

Volgens mij ben jij net zo 'erg' als ik. En velen met ons op dit forum :wink:
Gelukkig dat Bram nog praatjes heeft :ok: :mrgreen:

Wat denk je trouwens dat de hoofdreden is dat ik met drie (ik ben ook gek ook eigenlijk) honden in een eenpersoonbed lig sinds mijn matras heeft begeven?
Juistem; ik ben als de dood dat ze 's nachts ziek worden en ik het niet direct merk. Hoezo panisch? :19: :mrgreen:
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

calendula kun je gewoon bij de drogist halen, in melk, creme of zalf.
Melk is voor een zelfgemaakte oplossing het handigst.

Wat je ook gebruikt, spoelen is het belangrijkst.
ik ben dettol gaan gebruiken omdat daar hetzelfde inzit als wat ik van de da kreeg... Beetje googlen op ingredienten. :wink:
Let er ook op dat het niet te scherp is, ik kreeg voor diesel ook ooit eens iets waar vooral heel veel alcohol inzat. Auw....
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik had dit topic helemaal gemist, maar gelukkig gaat het alweer wat beter met Bram.

Heeft hij vaak en heftig last van die voorhuidontstekingen Linda?
Zoek stok!
Zeer actief

miekmiek schreef: Heeft hij vaak en heftig last van die voorhuidontstekingen Linda?
Het is wel redelijk vaak een beetje pusserig. Hij houdt het zelf goed schoon en ik spoel regelmatig. Maar nu was het zodanig dat ik even hulp wilde van de da. Over een paar dagen start ik weer met de creme die ik heb gekregen. Dan moet het wel weer kunnen met z'n weerstand.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”