Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Van de prikken?
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Van de prikken?
Bram deed net heel raar: hij leek geen adem te krijgen ofzo en zat dus heel moeilijk te happen naar lucht. Het ging na ongeveer een minuut over.
Weet iemand wat dat is?
Kan natuurlijk toeval zijn, maar hij is de afgelopen dagen ook heel lusteloos. Woensdag heeft hij de cocktail en kennelhoest prik gehad. Ik kan me niet herinneren dat hij de vorige keer daar zo ziek van was.
Zorgen. Naar de da?
Weet iemand wat dat is?
Kan natuurlijk toeval zijn, maar hij is de afgelopen dagen ook heel lusteloos. Woensdag heeft hij de cocktail en kennelhoest prik gehad. Ik kan me niet herinneren dat hij de vorige keer daar zo ziek van was.
Zorgen. Naar de da?
Laatst gewijzigd door Zoek stok! op 19 mei 2006 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
-
Sita
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Dibbes
- Zeer actief
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- Zoek stok!
- Zeer actief
Reverse sneezing is een irritatie van het slijmvlies van het deel van de keelholte boven het niveau van het zachte gehemelte, wat leidt tot een kramptoestand van de pharynxspieren. Hierdoor wordt de luchtpassage naar het strottenhoofd belemmerd.
Over de keel wrijven of neusgaten dicht houden tot de hond slikt lost het probleem veelal snel op.
Daar lijkt het idd op.
Ik ga de dierenarts even bellen of ik moet stoppen met de medicatie.
Over de keel wrijven of neusgaten dicht houden tot de hond slikt lost het probleem veelal snel op.
Daar lijkt het idd op.
Ik ga de dierenarts even bellen of ik moet stoppen met de medicatie.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dierenarts gebeld. Stoppen met de Curaclox. Blijkbaar is z'n weerstand zodanig verslechterd, dat hij dat er even niet bij kan hebben. Zeker ook omdat hij nogal veel likt op z'n piemel en het spul dus ook binnenkrijgt (ik let er wel op, maar kan het niet altijd voorkomen).
Mbt het benauwde denkt ze dat het reversed sneezing is. Kan ook weer te maken hebben met die verminderde weerstand (bijv. last van pollen), maar daar is nog weinig over bekend. Neus dichthouden of over keel wrijven als hij het krijgt zodat hij gaat slikken. Vannacht dus bij hem slapen.
Mocht hij het ooit krijgen als ik er niet bij ben, dan is het ergste wat er kan gebeuren dat hij flauwvalt. Dan ontspant het. Hij gaat dus niet dood, maar het is wel heel beangstigend voor de hond.
Ben blij dat ik even gebeld heb, bedankt voor jullie snelle reacties!
O ja, als hij morgen nog zo lusteloos is, moet ik even op het spreekuur van morgenmiddag langskomen.
Mbt het benauwde denkt ze dat het reversed sneezing is. Kan ook weer te maken hebben met die verminderde weerstand (bijv. last van pollen), maar daar is nog weinig over bekend. Neus dichthouden of over keel wrijven als hij het krijgt zodat hij gaat slikken. Vannacht dus bij hem slapen.
Mocht hij het ooit krijgen als ik er niet bij ben, dan is het ergste wat er kan gebeuren dat hij flauwvalt. Dan ontspant het. Hij gaat dus niet dood, maar het is wel heel beangstigend voor de hond.
Ben blij dat ik even gebeld heb, bedankt voor jullie snelle reacties!
O ja, als hij morgen nog zo lusteloos is, moet ik even op het spreekuur van morgenmiddag langskomen.

Linda, Izzie en Bram
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Goed dat je gebeld hebt! Stelt je toch weer wat gerust he?
Bowie had door velden met heel veel paardenbloemen gerend en toen we thuiskwamen deed ze heel raar. Raar ademhalen, niezen, en ze keek me ook angstig aan op het moment dat ze raar ademhaalde. Dit heeft heel eventjes geduurd en toen was het gelukkig over. Ik vroeg me dus af of dit te maken kon hebben met de pollen, het leek ook op reversed sneezing. Ik moest 's middags werken, maar ik heb maar vrij genomen, wilde niet dat ze alleen was als het weer gebeurde.
. Het zat me de volgende dag nog niet lekker namelijk, en ik kreeg het spaans benauwd alleen al bij het idee wat er kan gebeuren op zo'n moment.
Sterkte met Brammetje, en groot gelijk dat je vannacht bij hem blijft slapen.
En anders morgen even langs
Dit vind ik wel interessant. Deze week had ik ook een topic geopend i.v.m. niezen en raar ademhalen van Bowie.Zoek stok! schreef: Mbt het benauwde denkt ze dat het reversed sneezing is. Kan ook weer te maken hebben met die verminderde weerstand (bijv. last van pollen),
Bowie had door velden met heel veel paardenbloemen gerend en toen we thuiskwamen deed ze heel raar. Raar ademhalen, niezen, en ze keek me ook angstig aan op het moment dat ze raar ademhaalde. Dit heeft heel eventjes geduurd en toen was het gelukkig over. Ik vroeg me dus af of dit te maken kon hebben met de pollen, het leek ook op reversed sneezing. Ik moest 's middags werken, maar ik heb maar vrij genomen, wilde niet dat ze alleen was als het weer gebeurde.
Voor mij ook wel prettig om te weten, stelt me ook gerustZoek stok! schreef: Mocht hij het ooit krijgen als ik er niet bij ben, dan is het ergste wat er kan gebeuren dat hij flauwvalt. Dan ontspant het. Hij gaat dus niet dood, maar het is wel heel beangstigend voor de hond.
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
Het was ook beter geweest ivm zijn weerstand en de medicatie die hij nu krijgt als je hem nog niet had laten enten. Die cocktail is zo'n grote aanslag op zijn imuunsysteem en als dat al bezig is met het vechten tegen een andere aandoening dan kan dit zijn weerstand verslechteren... In de bijsluiter staat ook dat zieke honden niet geent mogen worden... Ik hoop dat het snel beter met hem gaat!
Groetjes,
Fieke
Groetjes,
Fieke

- Youp
- Zeer actief
Als je toch zijn voorhuid goed schoon wil houden kun je spoelen met kamille. Dat kan iig geen kwaad als hij dat oplikt.
Ik vind aan de prepusol ook wel een erg penetrante lucht zitten, moet ik zeggen. Diesel gaat er altijd van niezen.
Die geur blijft ook heel lang in de huid zitten.
Ik vind aan de prepusol ook wel een erg penetrante lucht zitten, moet ik zeggen. Diesel gaat er altijd van niezen.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- Youp
- Zeer actief
Als je toch zijn voorhuid goed schoon wil houden kun je spoelen met kamille. Dat kan iig geen kwaad als hij dat oplikt.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- Moos
- Zeer actief
Moos heeft ook heel vaak last van reversed sneezing; ziet er inderdaad erg naar uit de eerste keren als je niet weet wat het is.
Neus dichtknijpen werkt hier erg goed; Moos komt tegenwoordig ook meestal naar me toe als hij er last van heeft zo van "knijp mijn neus even dicht baasje!".
Beterschap met Bram; is niks als je je zorgen maakt om je hondje, en een lusteloze Bram houden we ook niet van
Neus dichtknijpen werkt hier erg goed; Moos komt tegenwoordig ook meestal naar me toe als hij er last van heeft zo van "knijp mijn neus even dicht baasje!".
Beterschap met Bram; is niks als je je zorgen maakt om je hondje, en een lusteloze Bram houden we ook niet van

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
-
Sita
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
Je zou idd zeggen dat Bowie hetzelfde had! Ik zag al helemaal voor me dat ik op een dag beneden kwam en dat hij was gestorven doordat hij geen adem kreeg. Arts kon me gelukkig gerust stellen, maar leuk is het natuurlijk niet: dat je hondje flauwvalt van het geen adem krijgenTamara en Bowie schreef:Goed dat je gebeld hebt! Stelt je toch weer wat gerust he?
Dit vind ik wel interessant. Deze week had ik ook een topic geopend i.v.m. niezen en raar ademhalen van Bowie.Zoek stok! schreef: Mbt het benauwde denkt ze dat het reversed sneezing is. Kan ook weer te maken hebben met die verminderde weerstand (bijv. last van pollen),
Voor mij ook wel prettig om te weten, stelt me ook gerustZoek stok! schreef: Mocht hij het ooit krijgen als ik er niet bij ben, dan is het ergste wat er kan gebeuren dat hij flauwvalt. Dan ontspant het. Hij gaat dus niet dood, maar het is wel heel beangstigend voor de hond.. Het zat me de volgende dag nog niet lekker namelijk, en ik kreeg het spaans benauwd alleen al bij het idee wat er kan gebeuren op zo'n moment.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Goed! Ik heb z'n piemel gisteren nog met gekookt water gespoeld om alle zalf er uit te krijgen. Bij hem op de kamer geslapen en geen reversed sneezing gehad.Sita schreef:En gaat het alweer wat beter met Bram?
Vanochtend had hij niet zo'n zin om naar buiten te gaan (regen! storm!), maar toen ik naar buiten ging, ging hij vrolijk mee. Hij was ook levendig en klierderig buiten, dus hij is weer bijna zichzelf

Linda, Izzie en Bram
-
Ari@ne
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik sta versteld van mezelf, maar ik heb gewoon doorgeslapen. Ik had verwacht ieder uur wakker te worden, maar blijkbaar ben ik toch een minder bezorgd type dan ik dachtTeckelgek schreef:Fijn dat Bram zich weer beter voelt![]()
.
Heb jij wel een beetje geslapen vannacht of alleen maar "gewaakt"?

Linda, Izzie en Bram
-
Sita
- Zeer actief
Hé wat goed. Die Bram kennen we weer.Zoek stok! schreef:Goed! Ik heb z'n piemel gisteren nog met gekookt water gespoeld om alle zalf er uit te krijgen. Bij hem op de kamer geslapen en geen reversed sneezing gehad.Sita schreef:En gaat het alweer wat beter met Bram?
Vanochtend had hij niet zo'n zin om naar buiten te gaan (regen! storm!), maar toen ik naar buiten ging, ging hij vrolijk mee. Hij was ook levendig en klierderig buiten, dus hij is weer bijna zichzelf
Zie je morgen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
Ari@ne
Ahhhh, die lieve BramZoek stok! schreef:Ik sta versteld van mezelf, maar ik heb gewoon doorgeslapen. Ik had verwacht ieder uur wakker te worden, maar blijkbaar ben ik toch een minder bezorgd type dan ik dachtTeckelgek schreef:Fijn dat Bram zich weer beter voelt![]()
.
Heb jij wel een beetje geslapen vannacht of alleen maar "gewaakt"?
Ik mocht zelfs uitslapen van Bram tot 9 uur
-
Daan
- Zoek stok!
- Zeer actief
Waar haal je dat, een calendulaoplossing? Ik doe nu 's ochtends met Prepusol en 's avonds met Kamillethee. De thee alleen werkte niet, ben ik al een tijdje mee bezig (in combi met vitamine c).Daan schreef:houdt de plek van de enting even extra in de gaten.
de hond van mijn vriendin reageerde dit jaar voor het eerst buitenproportioneel op de enting.
Ik heb bij diesel destijds met zijn voorhuidsontstekingen vooral met kamillethee, calendulanoplossing en met een dettol oplossing gespoeld.
Z'n enting plek zal ik goed in de gaten houden!

Linda, Izzie en Bram