Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Misschien is dat al wel eens gevraagd, maar kon het zo snel niet vinden met de zoekfunctie (ben op mijn werk)..
Maar ik wil Sita ook kvv gaan geven nadat ik hier zoveel goede verhalen over heb gehoord.
Ik vraag me nu dus af of het een goede combinatie is om haar 's ochtends brokken (Eukanuba) te geven en dan 's avonds carnibest.
Of moet ik dan helemaal overgaan op de carnibest?
Het beste zou zijn om 100% Carninest te gaan voeren,maar indien dit niet haalbaar is zou ik de eukanuba brokken verruilen voor een ander merk.Eukanuba is echt troep,het mag dan een vermogen kosten er zit behoorlijk wat schadelijk spul in verwerkt.Wil je dus toch een combi maken van vers en brok dan adviseer ik je om Cavom of Farmfood brokken er bij te gaan geven.En als je dan in de ochtend brok voert en 's avonds Carnibest dan ben je al heel goed op weg.Cavom kost trouwens ook maar een fractie van Eukanuba,Cavom kost ongeveer 30 euro per 20 kilo.Je hond zal je voor de Carnibest denk ik wel erg dankbaar zijn!
Mauyak schreef:Het beste zou zijn om 100% Carninest te gaan voeren,maar indien dit niet haalbaar is zou ik de eukanuba brokken verruilen voor een ander merk.Eukanuba is echt troep,het mag dan een vermogen kosten er zit behoorlijk wat schadelijk spul in verwerkt.Wil je dus toch een combi maken van vers en brok dan adviseer ik je om Cavom of Farmfood brokken er bij te gaan geven.En als je dan in de ochtend brok voert en 's avonds Carnibest dan ben je al heel goed op weg.Cavom kost trouwens ook maar een fractie van Eukanuba,Cavom kost ongeveer 30 euro per 20 kilo.Je hond zal je voor de Carnibest denk ik wel erg dankbaar zijn!
Wat apart dat er in die Eukanuba brokken zoveel troep in zit. Heb het op advies van de dierenarts Maar kan ik farmfood of cavom ook bij de dierenwinkel halen?
Mauyak schreef:Het beste zou zijn om 100% Carninest te gaan voeren,maar indien dit niet haalbaar is zou ik de eukanuba brokken verruilen voor een ander merk.Eukanuba is echt troep,het mag dan een vermogen kosten er zit behoorlijk wat schadelijk spul in verwerkt.Wil je dus toch een combi maken van vers en brok dan adviseer ik je om Cavom of Farmfood brokken er bij te gaan geven.En als je dan in de ochtend brok voert en 's avonds Carnibest dan ben je al heel goed op weg.Cavom kost trouwens ook maar een fractie van Eukanuba,Cavom kost ongeveer 30 euro per 20 kilo.Je hond zal je voor de Carnibest denk ik wel erg dankbaar zijn!
Wat apart dat er in die Eukanuba brokken zoveel troep in zit. Heb het op advies van de dierenarts Maar kan ik farmfood of cavom ook bij de dierenwinkel halen?
Heb het al gevonden. Mijn dierenwinkel verkoopt het. Als de zak van Eukanuba op, vind het zonde om die zak weg te gooien. Zal ik die eens gaan proberen.
is zeker de moeite waard om te proberen.
Ik ben met Pardoes 2 weken geleden overgestapt op kvv en farmfood.
De laatste dagen zie ik een duidelijk verschil met zijn vacht. Hij glanst en verhaard nauwelijks meer.
Wel heeft hij de eerste week verschrikkelijk geschooit alsof hij niet genoeg kreeg.
Sita schreef:
De DA verkoopt het zeker ook zelf?
Voor voedingsadvies (en gedragsadvies) moet je sowieso,over het algemeen genomen dan, niet bij een DA zijn. Zeker niet als ie voeding aanraadt die hij zelf verkoopt.
Inderdaad, Stephanie.... Het voedingsadvies van een dierenarts zou ik niet al te serieus nemen meestal... Eukanuba is echt troep!! Maar aan het asiel geven is misschien wel een goed idee? Die zullen er wel erg blij mee zijn!!
Cavom en Farmfood zijn in ieder geval veel betere brokken als je niet fulltime vers wilt/kunt voeren.
Ik dacht vroeger ook altijd dat als ik maar de duurste brok kocht dat ik het dan goed deed voor mijn honden,wist ik weel.15 jaar geleden was Eukanuba helemaal in de mode,iedereen wilde het voeren,maar ja een zak koste toen al bijna 100 gulden.En nu hebben we internet en kunnen ieder merk natrekken en blijkt dat die dure zooi in een mooie glimmende zak eigenlijk helemaal niet zo goed is als ze ons willen doen geloven.Cavom heeft een doodordinaire verpakking en ziet er uit als paardenbiks maar als je je gaat verdiepen in het product dan is het gewoon een"eerlijke"brok voor een goede prijs.Ik heb tegenwoordig geen grote honden meer,maar als ik weer een grote hond zou kopen dan zou ik ook uit finacieel oogpunt 50% brok-50% kvv gaan voeren.Want 100% kvv voor een hond van pakweg 30 kilo zou voor mij niet haalbaar zijn,dat word te duur.
En wat betreft de Eukanuba maak de zak op, zit toch niet zoveel meer in en ga dan overstappen op de farmfood.
Ben erg benieuwd of ze het lust.
De meeste honden die ik ken eten graag Cavom of FF.Ben eigenlijk meer benieuwd of je hond de Carnibest lust Er zijn nl ook honden die niks moeten weten van vers.De mijne waren dolgelukkig toen ze van brokjes naar vers gingen.Gelukkig maar...
En wat betreft de Eukanuba maak de zak op, zit toch niet zoveel meer in en ga dan overstappen op de farmfood.
Ben erg benieuwd of ze het lust.
De meeste honden die ik ken eten graag Cavom of FF.Ben eigenlijk meer benieuwd of je hond de Carnibest lust Er zijn nl ook honden die niks moeten weten van vers.De mijne waren dolgelukkig toen ze van brokjes naar vers gingen.Gelukkig maar...
Pardoes heeft zo ongeveer 10 minuten verontwaardigt naar de kvv staan te kijken van dat eet ik niet. Maar ja hij kreeg niets anders dus het was eten of honger hebben. Die keuze is voor een schrokkop niet zo heel moeilijk
Zoek stok! schreef:Ben benieuwd hoe ze het vindt! Ik geef 4 dagen Carnibest en 3 dagen Cavom. Ik heb Farm Food geprobeerd, maar dat lustte hij niet.
Zal dan maar eerst een klein zakje halen om te proberen. Ben ook heel benieuwd
Als het goed is heeft de dierenwinkel gratis maatbekertjes gevuld met farmfood, kregen wij tenminste wel om te proberen.
Atlas krijgt sinds kort ook farmfood in combinatie met duck i.p.v. royal canin, en hij vind het heeerlijk!
Als je overstapt van het soort brok als eukanuba of royal canin (heet geloof ik geexpandeerd??) naar een geperste brok als farmfood moet je wel eerst 5 dagen kvv voeren, maar dit weet je misschien allang op de website van farmfood staat hier meer over
ik ben van royal canin zo(zonder 5 dagen kvv )overgestapt op cavom en ik heb het zelfs de eerste paar dagen gemengd om eventuele dunne ontlasting te voorkomen,beide honden hebben hier geen problemen mee gehad,
groetjes patries.
Eerst proberen met een kleine zak of proefverpakking lijkt mij het beste ja, je weet nooit of je hond het echt niet gaat eten.
Ik geef Farmfood en kvv van Duck en Carnibest, voorheen altijd 's ochtends de FF brokken en 's avonds kvv.
De brokken heb ik nu verminderd naar zo'n 2 ochtenden in de week (wil voor logeerpartijen wel dat ze er nog aan gewend blijft) en de rest nu kvv met een klein beetje barf. Bevalt uitstekend!
Nou Sita heeft net haar eerste portie carnibest gehad. En ze vond het heerlijk. Ze heeft helemaal niet raar gekeken, maar is meteen gaan eten. De bak is nog nooit zo schoon gelikt