Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Anabolen-steroide injecties

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Anabolen-steroide injecties

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi allemaal,

Omdat Lana toch steeds wat slechter gaat lopen (ze heeft hele zware arthrose in beide ellebogen na l.p.a.- en l.p.c.-operaties acht jaar geleden), kreeg ik laatst het advies om, naast de onderhoudsdosering Rimadyl die ze al 3,5 jaar krijgt, een serie anabolen-steroide injecties te geven, zodat haar spieren weer wat meer opbouwen. Op zich loopt Lana nog wel iedere dag (in haar tempo) de lange boswandelingen mee, maar ze verliest wel steeds meer bespiering.
Nu ben ik eigenlijk helemaal geen voorstander van dit soort kunstgrepen en wil ik het ook eerst op andere manieren proberen, maar ik ben toch benieuwd naar ervaringen van mensen die al eens eens serie anabolen injecties aan hun hond hebben gegeven. Hebben jullie daar ook resultaat van gezien, bijvoorbeeld?
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

volgens mij heeft Jessica dit laatst gedaan bij Deur toen ie zo slecht ging. Misschien kan zij je helpen met info. :wink:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Waarom ben je ertegen?

Je hond hersteld veel sneller en bouwt veel en echt veel sneller massa op, waardoor je heupen en ellebogen kan ontlasten, veel sporters namen zelfs anabolica om blessures te verhelpen, bij je hond kan hetzelfde, je zal alleen ook goed moeten trainen met hem en geen lange afstanden in het begin.
Het ligt er ook een beetje aan wat je gaat geven, meestal is het Boldenon of Laurabolin, er zijn nog andere middelen maar meestal is het een van deze twee, beiden werken hetzelfde.
Zet hem maar op een treadmill en in notime heeft ie zoveel spiermassa dat ze gewrichten ontlast worden, ik weet van iemand die een staffie had die zijn knie totaal gesloopt had, we hebben hem anabolica gegeven en beest kon op een gegeven moment gewoon rennen en spelen omdat de spiermassa zo dik was op ze pootjes dat ie niet eens hinder ondervond van het verlis van zijn banden.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

zou het altijd proberen , bij onze Dino hielp het heel goed , bij Inky jammer genoeg niet.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Rob* schreef:Waarom ben je ertegen?

Je hond hersteld veel sneller en bouwt veel en echt veel sneller massa op, waardoor je heupen en ellebogen kan ontlasten, veel sporters namen zelfs anabolica om blessures te verhelpen, bij je hond kan hetzelfde, je zal alleen ook goed moeten trainen met hem en geen lange afstanden in het begin.
Ik ben er tegen, omdat ik het troep vind en ik het liever op een natuurlijke manier op wil lossen. Ik hou er niet zo van om zomaar zooi in mijn honden te spuiten, tenzij er niets anders meer helpt natuurlijk.
Lana hoeft nergens van te herstellen. Ze loopt, zoals ik al schreef, iedere dag nog een lange wandeling van minimaal een uur mee. Op de tredmill ga ik haar niet zetten, lopen is al geen hobby van haar, omdat ze die slechte ellebogen heeft en dan ga ik daar niet extra mee 'pesten'. Daarbij is Lana ook al 9 jaar, dus het gaat mij er alleen om dat ze nog zo lang mogelijk een fijn, leuk en pijnloos leven heeft.
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Joy heeft verschillende malen anabolen gehad. Tot nu toe heeft het altijd goed geholpen, na een week of 3 zien we alweer goede spieropbouw en de ene keer heeft ze wel een herhalingsinjectie nodig en de andere keer niet.

Het is uiteindelijk wel een lapmiddel, vaak zie je na een tijdje toch weer achteruitgang en dan hebben ze weer een injectie anabolen nodig.

Ik heb er bij Joy nog geen nadelige gevolgen van gezien, ze wordt alleen wat feller maar of dat echt van de anabolen komt of doordat ze zich een stuk lekkerder voelt, dat durf ik niet te zeggen.
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Rob*
Zeer actief

Scooby schreef:
Rob* schreef:Waarom ben je ertegen?

Ik ben er tegen, omdat ik het troep vind en ik het liever op een natuurlijke manier op wil lossen. Ik hou er niet zo van om zomaar zooi in mijn honden te spuiten, tenzij er niets anders meer helpt natuurlijk.
Lana hoeft nergens van te herstellen. Ze loopt, zoals ik al schreef, iedere dag nog een lange wandeling van minimaal een uur mee. Op de tredmill ga ik haar niet zetten, lopen is al geen hobby van haar, omdat ze die slechte ellebogen heeft en dan ga ik daar niet extra mee 'pesten'. Daarbij is Lana ook al 9 jaar, dus het gaat mij er alleen om dat ze nog zo lang mogelijk een fijn, leuk en pijnloos leven heeft.

Zooi terwijl je er de ballen verstand van hebt? :roll:

Als ze al 9 is had je al veel eerder moeten beginnen met die troep, dan had ze veel minder last gehad, gewoon op de tread en eens in de 3 weken Laurabolin erin en hoppa je hondje had nergens meer last van en had waarschijnlijk nog ouder geworden ook door die troep :ok:
Rob*
Zeer actief

Femmel schreef: Ik heb er bij Joy nog geen nadelige gevolgen van gezien, ze wordt alleen wat feller maar of dat echt van de anabolen komt of doordat ze zich een stuk lekkerder voelt, dat durf ik niet te zeggen.
Ik denk het laatste, met de hoeveelheden die een hond krijgt zijn er geen bijwerkingen die gedragsverandering hebben, is ook wel logisch, een hond die wat zwakker is en ineens het binkie of wijfie is die laat dat wel effe zien natuurlijk.
jip007
Erelid

Scooby schreef: het gaat mij er alleen om dat ze nog zo lang mogelijk een fijn, leuk en pijnloos leven heeft.
Dan moet je het juist doen , dino heeft de injekties eerst om de 6 weken gehad , na een halfjaar om de 4 weken , en het werd opeens weer een vrolijke hond. We hebben ook niets gemerkt van bij werkingen :wink:
Afbeelding
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jacan »

Ashkey kreeg ze ook en die reageerde er zeer goed op
Ik zou het zo weer gebruiken :ok:
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
-sanne
Actief

Ongelezen bericht door -sanne »

anabolen zijn heel erg slecht voor de nieren dus als je dit bij een oude hond inspuit kunnen de nieren heel hard degeneren.......
jip007
Erelid

-sanne schreef:anabolen zijn heel erg slecht voor de nieren dus als je dit bij een oude hond inspuit kunnen de nieren heel hard degeneren.......
dino was ook een oude dog en haar nieren waren nog steeds goed , soms moet je gewoon een keuze maken.
Afbeelding
-sanne
Actief

Ongelezen bericht door -sanne »

jip007 schreef:
-sanne schreef:anabolen zijn heel erg slecht voor de nieren dus als je dit bij een oude hond inspuit kunnen de nieren heel hard degeneren.......
dino was ook een oude dog en haar nieren waren nog steeds goed , soms moet je gewoon een keuze maken.
volgens mij geld het ook alleeen voor honden die al slechte nieren hebben. Het is moeilijk om te zien hoe de nieren zijn omdat je pas in het bloed kunt zien hoe slecht ze zijn als de nieren voor 2/3 niet meer werken.
Ik vind ook soms moet je keuzes maken want bij een ouder dier moet je meestal kiezen tussen twee kwaden. ik kies dus voor iets waarbij het dier de betse kwaliteit van leven heeft ook al leeft hij/zijn 6 maanden korter bij wijze van spreken
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Wat voor alternatieven heb je dan Karen, en wat zijn daar de resultaten van.
Afbeelding
jip007
Erelid

-sanne schreef:
jip007 schreef:
volgens mij geld het ook alleeen voor honden die al slechte nieren hebben. Het is moeilijk om te zien hoe de nieren zijn omdat je pas in het bloed kunt zien hoe slecht ze zijn als de nieren voor 2/3 niet meer werken.
Ik vind ook soms moet je keuzes maken want bij een ouder dier moet je meestal kiezen tussen twee kwaden. ik kies dus voor iets waarbij het dier de betse kwaliteit van leven heeft ook al leeft hij/zijn 6 maanden korter bij wijze van spreken
Onze DA heeft ook eerst bloed afgenomen , en na een halfjaar weer , denk dat je dat ook eerst moet laten doen voor je eraan begint. Maar ik ben blij dat we het toen gedaan hebben , ze heeft door de anabole nog een jaar extra kunnen genieten en wij ook :wink:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Alano heeft een paar keer Anabolen gehad om hem net even wat extra 'hulp' te geven. We zijn er nu mee gestopt omdat reuen er prostaatproblemen van kunnen krijgen op den duur.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Het is een goede optie als je wat langer nog wil genieten van een oude (voornamelijk grotere) hond, ik neem aan dat de bespeiring in de achterhand minder worden. Het gevolg is dat de hond straks niet meer zelfstandig kan opstaan. Begin je tijdig met anabolen kun je dit proces juist daardoor rekken en langer van elkaar genieten.

De oudere reu van mijn ouders toendertijd is er bijna 14 mee geworden, zonder de anabolen was het denk ik al met 12 opgehouden.....
Balou
Actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler
Contacteer:

Re: Anabolen-steroide injecties

Ongelezen bericht door Balou »

Scooby schreef:Hoi allemaal,

Omdat Lana toch steeds wat slechter gaat lopen (ze heeft hele zware arthrose in beide ellebogen na l.p.a.- en l.p.c.-operaties acht jaar geleden), kreeg ik laatst het advies om, naast de onderhoudsdosering Rimadyl die ze al 3,5 jaar krijgt, een serie anabolen-steroide injecties te geven, zodat haar spieren weer wat meer opbouwen. Op zich loopt Lana nog wel iedere dag (in haar tempo) de lange boswandelingen mee, maar ze verliest wel steeds meer bespiering.
Nu ben ik eigenlijk helemaal geen voorstander van dit soort kunstgrepen en wil ik het ook eerst op andere manieren proberen, maar ik ben toch benieuwd naar ervaringen van mensen die al eens eens serie anabolen injecties aan hun hond hebben gegeven. Hebben jullie daar ook resultaat van gezien, bijvoorbeeld?
Hoi Karen,

Odessa kreeg deze injecties ook toen ze ouder werd. Ik ben er geen voorstander van, maar zag pas een ' oude' hond waarbij de eigenaar weigerde anabolen te geven. Toen was ik blij dat Dessa ze wel heeft gehad, ze knapte er aanzienlijk van op en had veel minder last met opstaan. Zeker omdat Lana al ' wat ouder' :wink: is, zou ik er niet te lang over twijfelen.
Groetjes Twanneke

Afbeelding
www.vamana.nl
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Rob* schreef:Zooi terwijl je er de ballen verstand van hebt? :roll:

Als ze al 9 is had je al veel eerder moeten beginnen met die troep, dan had ze veel minder last gehad, gewoon op de tread en eens in de 3 weken Laurabolin erin en hoppa je hondje had nergens meer last van en had waarschijnlijk nog ouder geworden ook door die troep :ok:
Gelukkig oordeel jij niet zo snel, hè?! :roll:
Lana heeft nu pas(!) zoveel last van haar ellebogen, terwijl ze al acht jaar met zware arthrose in haar ellebogen rondloopt, juist doordàt ik er altijd zoveel aan gedaan heb. (Alleen zonder troep, behalve de Rimadyl, de laatste 3,5 jaar.) Ze heeft acupunctuur gehad, orthomanuele therapie en nog steeds krijgt ze regelmatig fysiotherapie.
Zoals ik al twee keer geschreven heb, is ze 9 jaar (ik weet niet of je enigszins op de hoogte bent van het feit dat de gemiddelde leeftijd van een dog 7 jaar is?) en wandelt ze nog iedere dag de lange boswandelingen lekker mee. Dat betekent dus iedere dag toch een wandeling van 1-1,5 uur.
En hoe kun je nu zeggen dat ze nog ouder geworden zou zijn? Ze leeft toch nog steeds (ondanks twee maagtorsies en een afgescheurde kruisband in de afgelopen twee jaar) en dan die slecht ellebogen. Ik ben er trots op dat mijn meisje al zo oud is geworden en ben nu, nu ze sinds een week wat slechter begint te lopen, op zoek naar wat ik nog meer zou kunnen doen voor haar.
Je gaat een hond die nergens last van heeft toch niet zomaar anabolen spuiten geven? Dàt noem ik echt onzin!
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Dester schreef:Wat voor alternatieven heb je dan Karen, en wat zijn daar de resultaten van.
Hoi Ester,

- Ik kan de Rimadyl nog een heel eind ophogen, want daar krijgt ze nu alleen een onderhoudsdosering van en nog lang niet het maximale wat ze zou mogen hebben;
- Ze kan vaker fysiotherapie krijgen;
- Maar ik ga het eerst proberen met het geven van eiwitten (gekookte eieren en kipfilet). Deze eiwitten worden namelijk direct opgenomen in de spieren.

Die anabolen injecties kunnen altijd nog naar mijn idee. Ik wil het eerst op een minder chemische manier proberen op te lossen.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Melanie 74 schreef:Het is een goede optie als je wat langer nog wil genieten van een oude (voornamelijk grotere) hond, ik neem aan dat de bespeiring in de achterhand minder worden. Het gevolg is dat de hond straks niet meer zelfstandig kan opstaan. Begin je tijdig met anabolen kun je dit proces juist daardoor rekken en langer van elkaar genieten.
Nee, het gaat om de bespiering in de voorhand. Lana's heupen zijn nog perfect. Ze heeft dan ook totaal geen problemen met opstaan. Het zijn haar ellebogen die zo slecht zijn, dus het probleem zit aan de voorkant. :wink:
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Scooby schreef:
Melanie 74 schreef:Het is een goede optie als je wat langer nog wil genieten van een oude (voornamelijk grotere) hond, ik neem aan dat de bespeiring in de achterhand minder worden. Het gevolg is dat de hond straks niet meer zelfstandig kan opstaan. Begin je tijdig met anabolen kun je dit proces juist daardoor rekken en langer van elkaar genieten.
Nee, het gaat om de bespiering in de voorhand. Lana's heupen zijn nog perfect. Ze heeft dan ook totaal geen problemen met opstaan. Het zijn haar ellebogen die zo slecht zijn, dus het probleem zit aan de voorkant. :wink:
Oke dan is het in mijn ogen idd een ander verhaal, ik weet alleen van Anabole bij spierzwakte in de achterhand.

Ik wist niet dat Lana al! 9 is, compliment hoor!1 :ok:
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

In amerika wordt bij doggen vaker Gold Bead Implantation gedaan.
Daarbij worden d.m.v. een holle naald, kleine met goud omhulde magneetjes ingebracht. Dit werkt van binnenuit als een soort accupuntuur.
Er worden vaak goede resultaten mee verkregen en het is ook eenmalig en veel honden hebben erna veel minder (geen) pijn.
Er hangt denk ik wel een flink prijskaartje aan. Er zijn in Duitsland twee dierenartsen die het ook doen.

http://www.vierbeiner-rehazentrum.de/en ... plants.htm

http://www.ta-schulze.de/prax_index.htm

http://ladyr.danebytes.com/Gold-Beads.htm

http://lochvale.freeservers.com/Durkes.html#HD
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
Dester schreef:Wat voor alternatieven heb je dan Karen, en wat zijn daar de resultaten van.
Hoi Ester,

- Ik kan de Rimadyl nog een heel eind ophogen, want daar krijgt ze nu alleen een onderhoudsdosering van en nog lang niet het maximale wat ze zou mogen hebben;
- Ze kan vaker fysiotherapie krijgen;
- Maar ik ga het eerst proberen met het geven van eiwitten (gekookte eieren en kipfilet). Deze eiwitten worden namelijk direct opgenomen in de spieren.

Die anabolen injecties kunnen altijd nog naar mijn idee. Ik wil het eerst op een minder chemische manier proberen op te lossen.
En wat is er nu aan de hand, heeft ze meer pijn of krijgt ze minder spieren?
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:In amerika wordt bij doggen vaker Gold Bead Implantation gedaan.
Hoi Esther,

Ja, ik ken deze methode. De arthrose van Lana zit er nu eenmaal en die gaat niet meer weg (ook niet met die Gold Bead Implantations). Ik weet dus ook niet of dit wat voor Lana is, ook gezien haar leeftijd.
Maar bedankt voor het meedenken en de links! :ok:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Dester schreef:En wat is er nu aan de hand, heeft ze meer pijn of krijgt ze minder spieren?
Hoi Ester,

Ik denk een combinatie hiervan. Naar mijn idee heeft (had, want ze krijgt inmiddels voor tien dagen een hogere dosering Rimadyl, zodat de ontsteking de arthrose vormt weer wat ingedamd wordt) ze meer pijn, hierdoor gaat ze anders lopen, waardoor ze spieren kwijtraakt. Daarnaast heeft ze natuurlijk ook de leeftijd om spieren te verliezen op bepaalde plaatsen en dit leidt er natuurlijk weer toe dat ze haar slechte ellebogen minder goed op kan vangen.
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Toch klinken die injecties niet verkeerd als ze een hond zo goed kunnen helpen met de spieren. Juist omdat ze dus ouder is en de spieren afnemen.
Afbeelding
amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

Ik vraag me eigenlijk af wat er fouter is aan het injecteren van anabolen dan aan het oraal geven van een middel als Rimadyl.
Als je de anabolen even los ziet van het (onterecht) foute imago, maar het gewoon ziet als een middel om je hond een prettiger leven te gunnen, is het dan niet precies hetzelfde als Rimadyl?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

amelie schreef:Ik vraag me eigenlijk af wat er fouter is aan het injecteren van anabolen dan aan het oraal geven van een middel als Rimadyl.
Als je de anabolen even los ziet van het (onterecht) foute imago, maar het gewoon ziet als een middel om je hond een prettiger leven te gunnen, is het dan niet precies hetzelfde als Rimadyl?
Ik stel ook nergens dat Rimadyl beter of slechter zou zijn dan de anabolen-injecties. Daar gaat het ook helemaal niet over, want zonder een onderhoudsdosering Rimadyl zal Lana zowiezo niet kunnen. Het gaat dus om eventuele anabolen-injecties bovenop de Rimdayl die ze al krijgt.
Rob*
Zeer actief

Scooby schreef:
Rob* schreef:Zooi terwijl je er de ballen verstand van hebt? :roll:

Gelukkig oordeel jij niet zo snel, hè?! :roll:
Lana heeft nu pas(!) zoveel last van haar ellebogen, terwijl ze al acht jaar met zware arthrose in haar ellebogen rondloopt, juist doordàt ik er altijd zoveel aan gedaan heb. (Alleen zonder troep, behalve de Rimadyl, de laatste 3,5 jaar.) Ze heeft acupunctuur gehad, orthomanuele therapie en nog steeds krijgt ze regelmatig fysiotherapie.
Zoals ik al twee keer geschreven heb, is ze 9 jaar (ik weet niet of je enigszins op de hoogte bent van het feit dat de gemiddelde leeftijd van een dog 7 jaar is?) en wandelt ze nog iedere dag de lange boswandelingen lekker mee. Dat betekent dus iedere dag toch een wandeling van 1-1,5 uur.
En hoe kun je nu zeggen dat ze nog ouder geworden zou zijn? Ze leeft toch nog steeds (ondanks twee maagtorsies en een afgescheurde kruisband in de afgelopen twee jaar) en dan die slecht ellebogen. Ik ben er trots op dat mijn meisje al zo oud is geworden en ben nu, nu ze sinds een week wat slechter begint te lopen, op zoek naar wat ik nog meer zou kunnen doen voor haar.
Je gaat een hond die nergens last van heeft toch niet zomaar anabolen spuiten geven? Dàt noem ik echt onzin!

Ik oordeel niet, dat lees jij zo.

Ik ga ervanuit met de ellende die ze nu heeft dat waanneer je eerder was begonnen dat ze veel eerder dus die massa had gehad, anabolica is juist niks mis mee, er is nog tot op heden geen echt bewijs dat het slecht is, slechts speculaties, maar als je eerder was begonnen had je hondje dus meer kunnen bouwen met looptraining, nu is dat gewoon wat moeilijker geworden, maar het kan nog steeds, als je Boldenone(of laurabolin) om de 2 dagen injecteerd de eerste 2 a 3 weken dan kun je stapelen en daarop steeds langere pauzes houden, elke arts of dierenarts zal het niet willen voorschrijven op die manier, maar ze weten dondersgoed dat het werkt alleen gaat het tegen de aanbevolen dosering in.
Blisje herstelde wonderbaarlijk snel met zijn nepknietjes, 3 weken een buffer bouwen en dan steeds langere tussenpozen, eiwitrijk/vetrijk dieet met dus amper koolhydraten bevorderd ook nog eens spiergroei, en zou je het echt op de natuurlijke manier willen is dat gewoon moeilijk vanwege de leeftijd.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”