Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
workshop
Moderator: moderatorteam
- scooby1
- Zeer actief
- Contacteer:
workshop
wie is er wel eens naar een workshop geweest over honden trimmen en wat vond je ervan
ik zag op internet dat dit bestond
je gaat er met je eigen hond heen, die je wel moet kunnen trimmen
gaat op afspraak en met een groepje leer je wat dingen over het knippen enzo met je hond.duurt een dag en kost dacht ik rond de 80 euro.
lijkt me wel leuk
gaat op afspraak en met een groepje leer je wat dingen over het knippen enzo met je hond.duurt een dag en kost dacht ik rond de 80 euro.
lijkt me wel leuk
-
- Zeer actief
- scooby1
- Zeer actief
- Contacteer:
wendy je moet dan wel een hond hebben om te trimmen
http://www.specialgrooming.nl/hondenover.htm
dit is de site die ik zag

http://www.specialgrooming.nl/hondenover.htm
dit is de site die ik zag
Re: workshop
Als ik jou was, dan zou naar één van de trimdagen gaan die de Goldenclub jaarlijks organiseren. Ik weet niet of je lid moet zijn (maar dat kost maar 20 euro ofzo per jaar geloof ik), maar de workshops zijn gratis. En op Goldens gericht dusscooby1 schreef:wie is er wel eens naar een workshop geweest over honden trimmen en wat vond je ervan
lijkt me wel leuk

Sorry, het is niet gratis
www.goldenretrieverclub.nl en dan doorklikken naar Regio-evenementen, dan zie je in elk geval deze al staan:
[quote]Trimdag en ringtraining op 25 juni 2006
Iedere Golden eigenaar wil dat zijn of haar hond er goed verzorgd uitziet.
Je kunt dit door een trimster laten doen of u leert het door middel van een cursus van uw regiocommissie!
Op zondag 25 juni 2006 zal de Regio Noord-West een trimdag met ringtraining organiseren.
Onder begeleiding van ervaren hondentrimmers zal stap voor stap worden uitgelegd hoe u zelf uw Golden kun trimmen en welke materialen hiervoor nodig zijn.
De benodigdheden zijn: grove kam, uitdunschaar (ook wel efileerschaar genoemd), rechte schaar (deze zijn te bestellen bij de Golden-Shop), kromme schaar, twee rubberen “duimpjesâ€

www.goldenretrieverclub.nl en dan doorklikken naar Regio-evenementen, dan zie je in elk geval deze al staan:
[quote]Trimdag en ringtraining op 25 juni 2006
Iedere Golden eigenaar wil dat zijn of haar hond er goed verzorgd uitziet.
Je kunt dit door een trimster laten doen of u leert het door middel van een cursus van uw regiocommissie!
Op zondag 25 juni 2006 zal de Regio Noord-West een trimdag met ringtraining organiseren.
Onder begeleiding van ervaren hondentrimmers zal stap voor stap worden uitgelegd hoe u zelf uw Golden kun trimmen en welke materialen hiervoor nodig zijn.
De benodigdheden zijn: grove kam, uitdunschaar (ook wel efileerschaar genoemd), rechte schaar (deze zijn te bestellen bij de Golden-Shop), kromme schaar, twee rubberen “duimpjesâ€
- scooby1
- Zeer actief
- Contacteer:
- Angeniet
- Erelid
- Aantal honden: 1
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Ja zeker aanbevelswaardig, special grooming!!!
DOEN!
Ik heb het ook gedaan en trim mijn hond sindsdien zelf, heb alle artikelen daar ook gekocht
dat kost wel wat, maar heb ik er na enkele keren al uit
2de: de band met mijn hond is opzienbarend verbeterd sinds ik hem zelf trim, ik kijk meer naar hem, ik kan het doen wanneer ik wil, als het mij uitkomt.
Maar een workshop is mijns inziens wel een must
DOEN!
Ik heb het ook gedaan en trim mijn hond sindsdien zelf, heb alle artikelen daar ook gekocht

dat kost wel wat, maar heb ik er na enkele keren al uit
2de: de band met mijn hond is opzienbarend verbeterd sinds ik hem zelf trim, ik kijk meer naar hem, ik kan het doen wanneer ik wil, als het mij uitkomt.
Maar een workshop is mijns inziens wel een must

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
De trimcursus van de Goldenclub waar Marion naar verwijst hebben mijn moeder en ik enige jaren geleden gevolgd. Toen was ook de Goldenshop aanwezig waar ik een setje scharen heb gekocht.
M.n. mijn moeder voert in praktijk nog met regelmaat het geleerde uit en heeft al diverse keren een compliment gekregen dat de honden er zo netjes uitzagen. Erg leuk om te horen als je het zelf hebt gedaan
M.n. mijn moeder voert in praktijk nog met regelmaat het geleerde uit en heeft al diverse keren een compliment gekregen dat de honden er zo netjes uitzagen. Erg leuk om te horen als je het zelf hebt gedaan

-
- Zeer actief
Met name Stapper kan ik nauwelijks zelf bijhouden.AnneMarie schreef:die klitten zul je toch moeten zien voorkomen en dat kan alleen door verzorging
Hij heeft een heel zachte en pluizige lange vacht, als ik hem helemaal uit de klit heb dan zit hij na 1 wandeling weer helemaal vol!
Ik breng hem drie keer per jaar naar de trimster gewoon helemaal vol klit en vervilte stukken, en daar doen ze niet moeilijk over hoor.
Ik betaal er dan ook grof geld voor

groetjes Marja Zara en Stapper

-
- Zeer actief
Marja schreef:Met name Stapper kan ik nauwelijks zelf bijhouden.AnneMarie schreef:die klitten zul je toch moeten zien voorkomen en dat kan alleen door verzorging
Hij heeft een heel zachte en pluizige lange vacht, als ik hem helemaal uit de klit heb dan zit hij na 1 wandeling weer helemaal vol!
Ik breng hem drie keer per jaar naar de trimster gewoon helemaal vol klit en vervilte stukken, en daar doen ze niet moeilijk over hoor.
Pfff het is ook wel veel 'hond' om uit de klit te houden
en inderdaad je betaald gewoon hun tijd.
Halen ze die klitten er helemaal uit? Of snijden/knippen
-
- Zeer actief
Ze doen alles met 1 kam!AnneMarie schreef:Marja schreef:Met name Stapper kan ik nauwelijks zelf bijhouden.AnneMarie schreef:die klitten zul je toch moeten zien voorkomen en dat kan alleen door verzorging
Pfff het is ook wel veel 'hond' om uit de klit te houden
en inderdaad je betaald gewoon hun tijd.
Halen ze die klitten er helemaal uit? Of snijden/knippen
Onvoorstelbaar

groetjes Marja Zara en Stapper

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief