Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dikke randjes aan oren dwergpinscher
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
Dikke randjes aan oren dwergpinscher
Onze dwergpinscher Ren heeft al een hele tijd van die dikke randen aan zijn oren, het lijkt wel eelt!
Maar het lijkt ook of het gewoon erg vies is want dan krab ik een beetje tussen de haren en dan komt het los (zwart spul). Laatst had ik een beetje te hard doorgekrabd denk ik, en nu zitten er op dat plekje minder haartjes.
Iemand enig idee wat dit is en of en hoe ik er iets aan kan doen? Of is dit af te raden?
Zijn oren zijn verder brandschoon, ook binnenin (je kan natuurlijk helemaal naar binnen kijken!).
Maar het lijkt ook of het gewoon erg vies is want dan krab ik een beetje tussen de haren en dan komt het los (zwart spul). Laatst had ik een beetje te hard doorgekrabd denk ik, en nu zitten er op dat plekje minder haartjes.
Iemand enig idee wat dit is en of en hoe ik er iets aan kan doen? Of is dit af te raden?
Zijn oren zijn verder brandschoon, ook binnenin (je kan natuurlijk helemaal naar binnen kijken!).
Ren is heel blij met Pinky: nu noemt iedereen hem 'die grote hond'...
- amelie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Saar heeft dat ook, en ik neem me steeds voor om het aan de DA te vragen als ik er toch ben. Om dat vervolgens weer te vergeten...
Ze heeft er geen last van, maar het zijn inderdaad wat dikke randjes, alsof er vuil op zit of korstjes. Het zijn echter geen wondjes, alleen neemt het weghalen van de "korstjes" wel de haren mee.
Ik ben benieuwd of iemand weet wat het kan zijn!
Ze heeft er geen last van, maar het zijn inderdaad wat dikke randjes, alsof er vuil op zit of korstjes. Het zijn echter geen wondjes, alleen neemt het weghalen van de "korstjes" wel de haren mee.
Ik ben benieuwd of iemand weet wat het kan zijn!
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- amelie
- Zeer actief
- hond
- Actief
- Mijn ras(sen): poedel
- Aantal honden: 2
hoi het heet oorrand dernatosis en komt voor bij honden met kortharige oren
mijn teckeltje had het ook kwam omdat zijn mandje tegen de verwarming aan stond er voor zeg maar komt door de warmte
je moet de oren even vet houden dan is het zo weer over en de haartjes groeien weer aan hoor en het is niet besmettelijk hoor
komt van de warmte is gewoon uitslag als je naar de dierenarts gaat krijg je hydrocortiderm maar je kan ook baby zalf gebruiken
mijn teckeltje had het ook kwam omdat zijn mandje tegen de verwarming aan stond er voor zeg maar komt door de warmte
je moet de oren even vet houden dan is het zo weer over en de haartjes groeien weer aan hoor en het is niet besmettelijk hoor
komt van de warmte is gewoon uitslag als je naar de dierenarts gaat krijg je hydrocortiderm maar je kan ook baby zalf gebruiken
ben een hondengek
- amelie
- Zeer actief
bedankt!
Ik ben een beetje gaan googlen en kwam via "ear margin dermatosis" inderdaad uit op een vorm van Seborrhea. Oftewel: hetzelfde als wat bij ons mensen roos heet en bij mensenbabies berg.
Het schijnt ook nog eens voornamelijk voor te komen bij teckels.
ik ga nu maar eens op mijn gemak uitzoeken wat ik er aan kan doen op een natuurlijke manier, wante heeft er verder geen last van dus nare zalfjes en dergelijke vind ik niet nodig.
Misschien eens soepel maken met olie en voorzichtig wegkrabben, zoals je berg behandeld bij babies.
Ik ben een beetje gaan googlen en kwam via "ear margin dermatosis" inderdaad uit op een vorm van Seborrhea. Oftewel: hetzelfde als wat bij ons mensen roos heet en bij mensenbabies berg.
Het schijnt ook nog eens voornamelijk voor te komen bij teckels.
ik ga nu maar eens op mijn gemak uitzoeken wat ik er aan kan doen op een natuurlijke manier, wante heeft er verder geen last van dus nare zalfjes en dergelijke vind ik niet nodig.
Misschien eens soepel maken met olie en voorzichtig wegkrabben, zoals je berg behandeld bij babies.
-
- Actief