Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cavalier King Charles.
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Cavalier King Charles.
Mijn moeder wilt heel graag een gezonde pup.
En dus graag met stamboom etc.
Nou zoeken wij dus een erkende fokker,
die geregistreerd staat bij de club.
(Graag ook een url van de club?)
Kan iemand ons verder helpen/info etc?
Nou zoeken wij dus een erkende fokker,
die geregistreerd staat bij de club.
(Graag ook een url van de club?)
Kan iemand ons verder helpen/info etc?

- starfleet
- Erelid
http://www.cavalierclub.nl/
Daar staat het nummer van de pupbemiddeling, het nummer voor overplaatsing oudere honden en links naar fokkers die lid zijn van de club.
Moet lukken.
Anne
Daar staat het nummer van de pupbemiddeling, het nummer voor overplaatsing oudere honden en links naar fokkers die lid zijn van de club.
Moet lukken.
Anne
-
- Vaste gebruiker
Great! Dankjestarfleet schreef:http://www.cavalierclub.nl/
Moet lukken.
Anne

- starfleet
- Erelid
Re: Cavalier King Charles.
een stamboom erbij wil niet zeggen dat de hond DUS gezond is.Dio schreef:Mijn moeder wilt heel graag een gezonde pup.
-
- Vaste gebruiker
Idd jastarfleet schreef:Tja de website lijkt wat op de reputatie van het ras met het roze ondergrondjeDio schreef:
Ik had die url ook al gevonden,
alleen ik vond de site er n btje shabby uitzien.
Dusk wist niet zeker of die officieel was![]()
Anne

Oh, je hoeft niet zo VIJANDIG te doen hoor.linlin schreef:een stamboom erbij wil niet zeggen dat de hond DUS gezond is.Dio schreef:Mijn moeder wilt heel graag een gezonde pup.
Maar je hebt wel minder kans op inteelt etc.
En dus meer kans op een gezonde pup.

ik doe niet vijandig. ik corrigeer een opmerking. en ik meen dat mijn correctie door een kilometerslange hoeveelheid feiten gestaafd is.Dio schreef: Oh, je hoeft niet zo VIJANDIG te doen hoor.
minder kans op inteelt heb je overigens ook niet met een stamboom. het wordt alleen niet inteelt, maar lijnteelt genoemd, want weloverwogen toegepast. of ben ik nu weer VIJANDIG in de weer?
maar enfin. ik denk dat je inderdaad goed eraan doet door de cavaliertjesclub te contacteren.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
neen maar van een kruising weet je geheel niets.linlin schreef:een stamboom erbij wil niet zeggen dat de hond DUS gezond is.Dio schreef:Mijn moeder wilt heel graag een gezonde pup.
een verstandige fokker die fokt met stambomen om juist ziektes te voorkomen.
Maria.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Op wat baseer je dan wel om te weten of de hond gezond is?linlin schreef:een stamboom erbij wil niet zeggen dat de hond DUS gezond is.Dio schreef:Mijn moeder wilt heel graag een gezonde pup.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
dat weet ik. maar ik weet ook dat het hebben van een stamboom geen garantie is op een gezonde hond. je kan je er niet op blindstaren.Maria schreef:neen maar van een kruising weet je geheel niets.linlin schreef:een stamboom erbij wil niet zeggen dat de hond DUS gezond is.Dio schreef:Mijn moeder wilt heel graag een gezonde pup.
Heb jaren cavaliers gehad en inteelt heb je overal ook binnen een rasvereniging.Dio schreef:Idd jastarfleet schreef:Tja de website lijkt wat op de reputatie van het ras met het roze ondergrondjeDio schreef:
Anne![]()
Oh, je hoeft niet zo VIJANDIG te doen hoor.linlin schreef:een stamboom erbij wil niet zeggen dat de hond DUS gezond is.Dio schreef:Mijn moeder wilt heel graag een gezonde pup.
Bij de cavaliers zitten heel wat gezondheids problemen en ik raad je aan om als je bij een fokker gaat kijken om naar gezondheids verklaringen te vragen van hart, ogen, knieën .
Een stamboom is een afstammings bewijs en zegt niks of de hond gezond is.
-
- Vaste gebruiker
Dat waren we zeker ook wel van plan hoor (=nizinny schreef:Heb jaren cavaliers gehad en inteelt heb je overal ook binnen een rasvereniging.Dio schreef:Idd jastarfleet schreef:Tja de website lijkt wat op de reputatie van het ras met het roze ondergrondjeDio schreef:
Anne![]()
Bij de cavaliers zitten heel wat gezondheids problemen en ik raad je aan om als je bij een fokker gaat kijken om naar gezondheids verklaringen te vragen van hart, ogen, knieën .
Het is niet zo dat we zonder enige wetenschap aan een hond beginnen.
En als iemand van jullie dat mocht denken zit je ernaast,
want ik ben er op tegen dat mensen een hond kopen zonder zich enigzins er in verdiept te hebben.
Voor mij is stamboom gewoon één van de veiligste manieren.
Tegenwoordig weet je niet wie er liegt over "een eenmalig" nestje etc.

Niemand beweert dat volgens mij .Dio schreef:Dat waren we zeker ook wel van plan hoor (=nizinny schreef:Heb jaren cavaliers gehad en inteelt heb je overal ook binnen een rasvereniging.Dio schreef:Idd jastarfleet schreef: Tja de website lijkt wat op de reputatie van het ras met het roze ondergrondje![]()
Anne![]()
Oh, je hoeft niet zo VIJANDIG te doen hoor.linlin schreef: een stamboom erbij wil niet zeggen dat de hond DUS gezond is.
Het is niet zo dat we zonder enige wetenschap aan een hond beginnen.
En als iemand van jullie dat mocht denken zit je ernaast,
want ik ben er op tegen dat mensen een hond kopen zonder zich enigzins er in verdiept te hebben.
Voor mij is stamboom gewoon één van de veiligste manieren.
Tegenwoordig weet je niet wie er liegt over "een eenmalig" nestje etc.
Snap alleen je beredenering niet bedoel je dat er geen eenmalige nestjes geboren met een stamboom ?
Die worden er nml wel geboren.Een stamboom zegt niks over de fokker .
Daar kom je zelf achter door er bij ze op bezoek te gaan en ze hun hem van hun lijf te vragen.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Hoi,
Wij hebben cavaliers en ik weet behoorlijk veel over de cavalier. Binnenkort laten wij onze jongste dekken en daar hopen mooie puppies uit te krijgen.
Beide ouders zijn door dhr. Gerritsen gecontroleerd op het hart d.m.v. kleurendopplertest. Deze test is erg belangrijk want er zit hartruis in het ras die de dierenarts niet kan horen. Ook zit er een krab ziekte in het ras en dit is d.m.v. een mri te zien of dit het geval is.
Let dus op waar je een cavalier koopt want er wordt ondanks de fokker lid is van de vereniging en de honden een stamboom hebben kan er toch niet een gezonde combinatie uit komen.
Je mag mij altijd mailen voor evt. vragen.
Groetjes van Esther
Wij hebben cavaliers en ik weet behoorlijk veel over de cavalier. Binnenkort laten wij onze jongste dekken en daar hopen mooie puppies uit te krijgen.
Beide ouders zijn door dhr. Gerritsen gecontroleerd op het hart d.m.v. kleurendopplertest. Deze test is erg belangrijk want er zit hartruis in het ras die de dierenarts niet kan horen. Ook zit er een krab ziekte in het ras en dit is d.m.v. een mri te zien of dit het geval is.
Let dus op waar je een cavalier koopt want er wordt ondanks de fokker lid is van de vereniging en de honden een stamboom hebben kan er toch niet een gezonde combinatie uit komen.
Je mag mij altijd mailen voor evt. vragen.
Groetjes van Esther
-
- Zeer actief
- Contacteer:
neen mee eens blindstaren is niet gezond. Maar is vind dat je dat helemaal niet kan zeggen van een kruising want daar weet je helemaal NIETS van.linlin schreef:dat weet ik. maar ik weet ook dat het hebben van een stamboom geen garantie is op een gezonde hond. je kan je er niet op blindstaren.Maria schreef:neen maar van een kruising weet je geheel niets.linlin schreef:een stamboom erbij wil niet zeggen dat de hond DUS gezond is.Dio schreef:Mijn moeder wilt heel graag een gezonde pup.
Bij een cavalier komen veel ziektes voor en een goede fokker zal je daar alles over kunnen vertellen en je ook bewijzen geven dat ze met gezonde honden fokken. En kunnen je ook meer vertellen over de lijnen waar de hond uit komt.
Dit bovenstaande kan je vragen aan iemand die zonder stambomen fokt, die zal je dit niet kunnen geven.
Maria.