Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Klopt dit echt, qua oorverzorging?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

pepim
Zeer actief

Klopt dit echt, qua oorverzorging?

Ongelezen bericht door pepim »

Ik heb een link bij mijn favo's staan: http://www.kyno-kennis.nl/namen.htm

Dus ik ben zo even het eea aan het zoeken, maar klopt dit echt?

Code: Selecteer alles

Het haar aan de binnenkant van de oorschelp en aan het begin van de gehoorgang, kunnen met de pincet (met kleine plukjes tegelijk) worden uitgetrokken.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Misschien even wachten tot een trimster reageert, maar volgens mij kan het. Ik zou het niet doen met pincet, maar met je vingers plukken zeg maar. Volgens mij heb ik het mijn fokster ook wel eens zien doen.

Ik doe het zelf nooit, omdat ze 2x per jaar getrimd worden. Als het nodig is doet de trimster het wel.
pepim
Zeer actief

Marion. schreef:Misschien even wachten tot een trimster reageert, maar volgens mij kan het. Ik zou het niet doen met pincet, maar met je vingers plukken zeg maar. Volgens mij heb ik het mijn fokster ook wel eens zien doen.

Ik doe het zelf nooit, omdat ze 2x per jaar getrimd worden. Als het nodig is doet de trimster het wel.
Ik wil haar ook laten trimmen, met welke leeftijd moet je daarmee beginnen?

Overigens lijkt me dat haren uittrekken pijn doen, maar misschien heb ik dat mis :19:
Marion.

pepim schreef:Overigens lijkt me dat haren uittrekken pijn doen, maar misschien heb ik dat mis :19:
Neuh. Met plukken trek je de dode haren eruit, dat doet geen zeer. Vandaar ook dat ik geen grof geweld als pincetten zou gebruiken.
pepim schreef:Ik wil haar ook laten trimmen, met welke leeftijd moet je daarmee beginnen?
Ik ben er vroeg mee begonnen, de eerste keer alleen om te wennen. Bij een jaar ofzo worden ze al een stuk mooier als je ze laat trimmen.
pepim
Zeer actief

Marion. schreef:
pepim schreef:Ik wil haar ook laten trimmen, met welke leeftijd moet je daarmee beginnen?
Ik ben er vroeg mee begonnen, de eerste keer alleen om te wennen. Bij een jaar ofzo worden ze al een stuk mooier als je ze laat trimmen.
Ik ga dan binnenkort een afspraak maken al heb ik haar wel aan het eea gewend, dus ik hoop, dat dat goed genoeg is. Anders desnoods in twee keer, of is dat een stom idee?

Ik heb toch wel wat over het hoofd gezien qua verzorging, dat is eigenlijk wel jammer. :(:
Zeker omdat ik geen kapperskwaliteiten bezit. :19:
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

pepim schreef:
Marion. schreef:Misschien even wachten tot een trimster reageert, maar volgens mij kan het. Ik zou het niet doen met pincet, maar met je vingers plukken zeg maar. Volgens mij heb ik het mijn fokster ook wel eens zien doen.

Ik wil haar ook laten trimmen, met welke leeftijd moet je daarmee beginnen?

Overigens lijkt me dat haren uittrekken pijn doen, maar misschien heb ik dat mis :19:
Toevallig was Noa vanmiddag voor het eerst bij de trimster en heb ik het er met haar over gehad.
Noa had ook wat haar in haar gehoorgang en ik heb zelf een poosje geleden wat haar eruit geplukt, maar wel met een pincet i.v.m. die kleine friemeloortjes, maar ik vond het zelf niet echt fijn meer om te doen, omdat ik toch het gevoel had dat ik haar evt. pijn zou doen en ik wil zo af en toe wel rustig haar oren kunnen checken.

Ik heb het dus ook aan de trimster overgelaten die precies weet wat ze doet en Noa heeft nu weer blote oortjes van binnen... :mrgreen:
Overigens zei de trimster me dat de haren die diep in de gehoorgang zitten echt pijnloos geplukt kunnen worden....
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Marion.

pepim schreef:Ik ga dan binnenkort een afspraak maken al heb ik haar wel aan het eea gewend, dus ik hoop, dat dat goed genoeg is. Anders desnoods in twee keer, of is dat een stom idee?

Ik heb toch wel wat over het hoofd gezien qua verzorging, dat is eigenlijk wel jammer. :(:
Welnee. Gewoon naar een goede trimsalon gaan. Vreemde ogen dwingen ook hè? Gaat vast goed.
En niet schrikken als ze kaal eruit komt hoor, pas na 2 weken zijn ze op hun mooist (zien ze er niet meer 'geknipt' uit). Die mooi geknipte kattepootjes, die wil je echt alleen maar zoenen dan :mrgreen:
Marion.

Marion. schreef:(zien ze er niet meer 'geknipt' uit).
En ik bedenk me nu dat die van mij voor 8 juni op de agenda staan, en er dus op de forumweekend-foto's heel geknipt bijlopen :jank: :jank: :jank:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Marion. schreef:
En ik bedenk me nu dat die van mij voor 8 juni op de agenda staan, en er dus op de forumweekend-foto's heel geknipt bijlopen :jank: :jank: :jank:
:smile2: :smile2: :smile2:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Marion.

M@ri@nne schreef:
Marion. schreef:
:smile2: :smile2: :smile2:
Totaal verknipt. Maar goed, het is de meitoxine. En ook nog precies in de wk-tijd. Dus ik heb een smoes :pffff:
Annelies
Zeer actief

Noa is trouwens prachtig geknipt; ik kreeg een dik compliment over haar verzorging (standaard bij prijs inbegrepen..? :mrgreen:), maar was vergeten te melden dat ik haar oren graag lang wilde houden.... :oeps: dus nu heeft ze een paar 'driehoekjes' als oren... :80:
Maar verder....prachtig...! :ok:
Afbeelding
Marion.

Annelies schreef:Noa is trouwens prachtig geknipt; ik kreeg een dik compliment over haar verzorging (standaard bij prijs inbegrepen..? :mrgreen:), maar was vergeten te melden dat ik haar oren graag lang wilde houden.... :oeps: dus nu heeft ze een paar 'driehoekjes' als oren... :80:
Maar verder....prachtig...! :ok:
Ik hoef gelukkig niet te melden dat ik ze in een speciaal modelletje geknipt wil hebben. Ze moeten gewoon als Golden geknipt worden :pffff:
Dat niet iedere trimster weet hoe het golden-model eruit ziet (soms verwarren ze het nogal eens met een labjes-model) heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt :N:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Marion. schreef: Dat niet iedere trimster weet hoe het golden-model eruit ziet (soms verwarren ze het nogal eens met een labjes-model) heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt :N:
Ik heb wel gehoord van een kooikertje dat getrimd werd en waar de pluimstaart gekortwiekt was en oorbellen eraf geknipt.

:N:

Anne
Annelies
Zeer actief

Okee...de volgende keer zeg ik: "Ik wil graag een model driekwart Tibetaanse terrier x een kwart Maltezer..."
:denken: Zal ze het snappen...??

:mrgreen:
Afbeelding
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

ik doe gewoon een beetje talkpoeder op de vingers voor de grip, zorg dat je geen nagels hebt waarmee je het oor kan verwonden, kleine plukjes tegenlijk eruit trekken, dit is pijnloos als je het goed doet alleen is het voor de meeste honden even wennen.

als je het namelijk eruit gaat knippen blijven de haren in het diepe gedeelte zitten en dat kan wel eens voor problemen gaan zorgen.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Annelies schreef:Okee...de volgende keer zeg ik: "Ik wil graag een model driekwart Tibetaanse terrier x een kwart Maltezer..."

Ik zou die Maltezer helemaal weglaten; die trimmen ze namelijk met driehoekige oortjes vaak :mrgreen:

Foto's Annelies, we willen foto's van getrimde Noa :cheer:
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Moos schreef:
Annelies schreef:Okee...de volgende keer zeg ik: "Ik wil graag een model driekwart Tibetaanse terrier x een kwart Maltezer..."

Ik zou die Maltezer helemaal weglaten; die trimmen ze namelijk met driehoekige oortjes vaak :mrgreen:

Foto's Annelies, we willen foto's van getrimde Noa :cheer:
Ah ja...ik zie nu in jouw onderschrift ook vier driehoekige oortjes... :mrgreen:

Ik zal vanmiddag even een paar foto's schieten...
Afbeelding
kim bloemen
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kim bloemen »

haren die in de gehoorgang groeien moeten inderdaad regelmatig eruit gehaald worden. bij een dicht gegroeide gehoorgang komt er weinig lucht aan het oor en kan het oorsmeer niet meet uit het oor zo kun je snel een oorontsteking krijgen.
honden die vooral veelharen in de oren hebben zijn bijv. poedels en maltezers enz. golden retriever en spaniels hebben niet zo veel haar in de oren.
Je kunt de haren ook zelf uit de oren halen door ze met je vingers uit te plukken, bij extreem veel haren kun je gebruik maken van een pincet of speciaale tang. de haren uit de oren halen hoort bij de trimbeurt dus wordt standaard in iedere trimsalon gedaan.

groetjes kim
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Ik doe het met mijn vingers en gebruik een klein beetje van dat oorpoeder, dan heb je veel beter grip en sta je niet zo te pielen :mrgreen:

Dat oorpoeder kan je ook gewoon bij de trimster krijgen.
't Kan soms wel wat gevoelig zijn maar als je het bijhoud valt het reuze mee.
En natuurlijk gewoon wat erg lekkers bij de hand houden.
Werkt altijd :mrgreen:
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

honden met gladde koppen hebben bijna nooit groeiend haar in de oren,honden met veel haar aan hun hoofd weer wel.dus een golden heeft bijna nooit haar in het oor en een poedel daar in tegen weer wel.
Afbeelding

jemble 5 maanden
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Marion. schreef:
:smile: :smile: :smile:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Marion. schreef:
pepim schreef:Ik ga dan binnenkort een afspraak maken al heb ik haar wel aan het eea gewend, dus ik hoop, dat dat goed genoeg is. Anders desnoods in twee keer, of is dat een stom idee?

Welnee. Gewoon naar een goede trimsalon gaan. Vreemde ogen dwingen ook hè? Gaat vast goed.
En niet schrikken als ze kaal eruit komt hoor, pas na 2 weken zijn ze op hun mooist (zien ze er niet meer 'geknipt' uit). Die mooi geknipte kattepootjes, die wil je echt alleen maar zoenen dan :mrgreen:
Dan ga ik maar op jou af, ben overigens benieuwd naar die kattepootjes en ja ik zal zeker een goede zoeken!

Bedankt allemaal voor de tips. :ok:

Overigens staan de foto's van Annelies al ergens? :wink:
Annelies
Zeer actief

pepim schreef:
Overigens staan de foto's van Annelies al ergens? :wink:
Nee, mijn uploadprogramma doet ut niet meer... :boos:
...en ik was dit weekend weg, dus ga straks even op zoek naar de cd-rom om de boel weer te installeren; ben ook wel benieuwd naar de foto's... :wink:
Afbeelding
Marion.

Annelies schreef:Nee, mijn uploadprogramma doet ut niet meer... :boos:
Daar heb je geen programma voor nodig. Gewoon naar je ftp-site gaan en sleur-en-pleur. Smoesjes :pffff:
Annelies
Zeer actief

Marion. schreef:
Daar heb je geen programma voor nodig. Gewoon naar je ftp-site gaan en sleur-en-pleur. Smoesjes :pffff:
Mutsje...ik bedoel uploadprog vanaf mijn camara naar mijn pc... :tong:
Afbeelding
Marion.

Annelies schreef:
Marion. schreef:
Mutsje...ik bedoel uploadprog vanaf mijn camara naar mijn pc... :tong:
MutsJE nog wel :mrgreen:
XP kan ook alles zelf. Ook een smoes dus :pffff:
Willy
Actief

Ongelezen bericht door Willy »

Bij mijn 2 doezen pluk ik ook regelmatig de oren. Ik doe een deel met mijn vingers maar waar ik niet zo'n goede grip op krijg (ondanks de poeder) doe ik met een pincet. Mijn honden vinden het niet de leukste klus die gebeuren moet maar vertonen geen pijn (en eentje is echt een "piepert").
Vaak haal ik, vooral met de haren bovenin de gehoorgang, ook nog het een en ander aan vuil weg uit de oren. 's Winters komt er minder vuil uit dan 's zomers. In de zomer doen zij vaak pootje baden en scheppen dan het water met de kop over de rest van hun lijf dus komt er water in de oren.
Willy en de meiden

Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Marion. schreef: XP kan ook alles zelf. Ook een smoes dus :pffff:
XP zegt: zoek het maar uit :pffff: ; foutmelding 'ongeldige klassereeks' whatever...

Ik heb de hele zooi er maar afgegooid en nu weer de te installeren. Hopen dat het lukt... :19:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ja, nu ben ik ook wel benieuwd naar die foto's. :mrgreen:

Ik doe zelf niets aan hun oren, ik ben ook zo iemand die het aan de trimmer overlaat.

Die van mij mogen eind mei weer, heerlijk! Want ze zien er dan juist niet 'geknipt' uit, maar heerlijk fris en alert! :cheer:
Annelies
Zeer actief

miekmiek schreef:Ja, nu ben ik ook wel benieuwd naar die foto's. :mrgreen:
Nou, het is gelukt met de foto's... :mrgreen: Ze komen eraan...

:denken: Sommigen zien helemaal niet dat Noa is getrimd, behalve dan dat ze vinden dat haar haar zo 'netjes' zit... :smile:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”