Na onderzoek zie ik echter de kop en nog 2 pootjes van de teek zitten.
Hoe krijg ik die er in hemelsnaam uit?
Met een tekentang is dit gewoon niet te doen
Iemand tips?
Moderator: moderatorteam
Frederique schreef:Ok, ik laat het gewoon zitten, al ziet het er wel vrij akelig uit![]()
die pootjes die er nog aanhangen
Nee, tis geen Giant-teek ofzo hoor,yamie schreef:Frederique schreef:Ok, ik laat het gewoon zitten, al ziet het er wel vrij akelig uit![]()
die pootjes die er nog aanhangenzoo groot zijn die pootjes toch niet?
wat hier ook wel gezegd werd, met een pincet, opzich "kan" dat wel, maar 9 van de 10 keer beschadig je dan toch meer huid, en dat geeft dus meer kans op ontsteking.
ik zag al een devlinpoot met grote harige poten eruit hangen :N:Frederique schreef:Nee, tis geen Giant-teek ofzo hoor,yamie schreef:Frederique schreef:Ok, ik laat het gewoon zitten, al ziet het er wel vrij akelig uit![]()
wat hier ook wel gezegd werd, met een pincet, opzich "kan" dat wel, maar 9 van de 10 keer beschadig je dan toch meer huid, en dat geeft dus meer kans op ontsteking.
tis ook meer het idee denk ik
yamie schreef:ik zag al een devlinpoot met grote harige poten eruit hangen :N:Frederique schreef:Nee, tis geen Giant-teek ofzo hoor,yamie schreef:Frederique schreef:Ok, ik laat het gewoon zitten, al ziet het er wel vrij akelig uit![]()
tis ook meer het idee denk ik

Nou, ik vind dat behoorlijk overdreven, maar je dierenarst zal waarschijnlijk blij met je zijn.Knoeppie schreef:Persoonlijk zou ik hem wel even laten verwijderen door de DA als je het zelf niet kan.
Er zijn steeds meer Lyme besmettingen in Nederland dus je moet er steeds voorzichtiger voor zijn.
Zelf heb ik de ziekte van Lyme gehad en het feit dat het dodelijk kan zijn (om de lijst van minder erge kwalen maar niet te noemen) is voor mij genoeg reden om naar de DA te gaan.
Ben niet zo snugger op dit gebiedmiekmiek schreef:
Jep. Je bent er wel laat mee, want zo te zien hing ie er al een paar dagen.![]()

Een teek is in het begin een heel klein spinnetje. Zonder volgezogen achterlijf dus. Deze zit er al eventjes want hij heeft zich aardig volgezogen.Annelies schreef:Ben niet zo snugger op dit gebiedmiekmiek schreef:
Jep. Je bent er wel laat mee, want zo te zien hing ie er al een paar dagen.![]()
, maar wat bedoel je daarmee...?? Omdat ie zo groot is...? (Tis een makro-foto, hoor....
)
Hij zat er gisteren nog niet...(tussen haar ogen)
Wat erg!Knoeppie schreef:Persoonlijk zou ik hem wel even laten verwijderen door de DA als je het zelf niet kan.
Er zijn steeds meer Lyme besmettingen in Nederland dus je moet er steeds voorzichtiger voor zijn.
Zelf heb ik de ziekte van Lyme gehad en het feit dat het dodelijk kan zijn (om de lijst van minder erge kwalen maar niet te noemen) is voor mij genoeg reden om naar de DA te gaan.
edit; ik heb je berichtje vluchtig gelezen en zie nu pas dat je zelf ook de ziekte van lyme gehad hebt. Ik kan me voorstellen dat je dan voorzichtiger bent, maar ik blijf erbij dat ik niet voor iedere teek die blijft zitten naar de DA zou gaan.miekmiek schreef:Nou, ik vind dat behoorlijk overdreven, maar je dierenarst zal waarschijnlijk blij met je zijn.Knoeppie schreef:Persoonlijk zou ik hem wel even laten verwijderen door de DA als je het zelf niet kan.
Ik heb altijd maling gehad aan die verhalen over Lyme, heb al minstens 50 teken in m'n leven gehad dus nam het niet serieus.edit; ik heb je berichtje vluchtig gelezen en zie nu pas dat je zelf ook de ziekte van lyme gehad hebt. Ik kan me voorstellen dat je dan voorzichtiger bent, maar ik blijf erbij dat ik niet voor iedere teek die blijft zitten naar de DA zou gaan.

Knoeppie schreef:Ik heb altijd maling gehad aan die verhalen over Lyme, heb al minstens 50 teken in m'n leven gehad dus nam het niet serieus.edit; ik heb je berichtje vluchtig gelezen en zie nu pas dat je zelf ook de ziekte van lyme gehad hebt. Ik kan me voorstellen dat je dan voorzichtiger bent, maar ik blijf erbij dat ik niet voor iedere teek die blijft zitten naar de DA zou gaan.
Pas toen ik alleen nog maar kon slapen en niets meer kon onthouden trok ik aan de bel, te laat dus.
Mijn bloed wordt zo'n beetje ieder 1,5 jaar gecheckt,Inge schreef:Ja, dat kan![]()
Even een bloedtest doen als je het niet vertrouwt

:N: :N: :N:Inge schreef:Ze moeten wel kijken naar Lyme, dat wordt met een standaard bloedtest niet gedaan.![]()
Maar een bloedtest zegt niet alles, ook al is de bloedtest negatief dan kan het wel zijn dat je Lyme hebt