Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Testen van de heupen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Zweevie
Vaste gebruiker

Testen van de heupen

Ongelezen bericht door Zweevie »

hallo,

ik hoor meermaals dat het best is om je pupje eens te laten testen op de heupkwaliteit.

Kan iemand me zeggen wat zo'n test dan precies inhoud? Wat ze dan doen? Doet dit pijn voor de hond? En kan zo'n test gewoon bij de dierenarts?

groetjes,
Zweevie
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Zweevie,

Aan zo'n test bij een pup heb je helemaal niets. Goede heupen bij zo'n test kunnen later toch HD-heupen blijken te zijn en andersom. Als je ter zijnertijd wil weten wat voor heupen je hond heeft, kun je vanaf 1-1,5 jaar je hond laten rontgenen op HD.
mister
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog, Amerikaanse stafford
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door mister »

weet niet wat voor hond je hebt?

Bedoel je mischien de penn hip test? deze wordt wel op een leeftijd van 16 weken gedaan en bestaat uit 3 röntgen foto's.
Afbeelding
Chantal en een liefdevolle fliebber van Mister
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik heb de mijne laten testen. Ze kreeg een roesje, binnen 10 sec was ze weg. Er werden fotos gemaakt van haar ellebogen, rug en heupen. We kregen meteen alles te zien en ook de uitslag op cd rom mee. (voorrontgenen was het) Na een half uurtje was ze weer een beetje bij en na 3 uur was ze weer de oude. Ze liep in het begin wel wat stijfjes (eerste uurtjes) maar dat was snel over, want ze liep tussen 16 honden en dan kan je natuurlijk niet stil zitten :mrgreen:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

jidde schreef:Ik heb de mijne laten testen. Ze kreeg een roesje, binnen 10 sec was ze weg. Er werden fotos gemaakt van haar ellebogen, rug en heupen. We kregen meteen alles te zien en ook de uitslag op cd rom mee. (voorrontgenen was het) Na een half uurtje was ze weer een beetje bij en na 3 uur was ze weer de oude. Ze liep in het begin wel wat stijfjes (eerste uurtjes) maar dat was snel over, want ze liep tussen 16 honden en dan kan je natuurlijk niet stil zitten :mrgreen:
Hoi Wendy,

Hoe oud was ze toen?
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

even rekenen, het was halverwege december. Ze is van eind maart, dus 9,5 maand
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”