Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

BARF vraagje

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

BARF vraagje

Ongelezen bericht door M@scha »

kun je een jack russel van 10 met nog 6 tanden die altijd brok heeft gehad nog aan het barfen krijgen?

ze heeft ze weleens botten gegeven maar teveel ineens dus witte poep etc. ik heb ze kort verteld over kippenekken enzo om te beginnen, maar weet er zelf te weinig van om ze genoeg info te kunnen geven. ik heb wel gezegd dat het denk ik geen probleem is dat ze zo oud is, maar dat ik niet weet of alleen dingetjes als kippenekken genoeg zijn qua "bot" want ik denk dat ze ander bot met die paar tandjes niet aankan.

alvast bedankt voor jullie hulp
Afbeelding
chuckie
Zeer actief

Re: BARF vraagje

Ongelezen bericht door chuckie »

massam schreef:kun je een jack russel van 10 met nog 6 tanden die altijd brok heeft gehad nog aan het barfen krijgen?

ze heeft ze weleens botten gegeven maar teveel ineens dus witte poep etc. ik heb ze kort verteld over kippenekken enzo om te beginnen, maar weet er zelf te weinig van om ze genoeg info te kunnen geven. ik heb wel gezegd dat het denk ik geen probleem is dat ze zo oud is, maar dat ik niet weet of alleen dingetjes als kippenekken genoeg zijn qua "bot" want ik denk dat ze ander bot met die paar tandjes niet aankan.

alvast bedankt voor jullie hulp
je zou er voor kunnen kiezen om dingen als eendennekken en kippennekken te geven,en als het nodig mocht zijn dat je het dan maalt met een vleesmolen.
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Roelfien heeft denk ik wel veel info voor je hoe oude honden nog aan het BARFen kan krijgen.
Afbeelding
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

En voor tandenloze hondjes bestaat er anders ook nog zoiets als KVV(Rodi,Energique,Carnibest etc.etc.). :mrgreen:
ien
Erelid
Contacteer:

Mauyak schreef:En voor tandenloze hondjes bestaat er anders ook nog zoiets als KVV(Rodi,Energique,Carnibest etc.etc.). :mrgreen:
klopt, maar het schijnt voor oudere honden juist goed te zijn voor hun tandvlees ect om ook aan vlees met bot te knagen :wink:
geef geen koeiebotten maar gewoon wat zachte nekken en deze evt plat meppen!
Afbeelding
Mauyak

ien schreef:
Mauyak schreef:En voor tandenloze hondjes bestaat er anders ook nog zoiets als KVV(Rodi,Energique,Carnibest etc.etc.). :mrgreen:
klopt, maar het schijnt voor oudere honden juist goed te zijn voor hun tandvlees ect om ook aan vlees met bot te knagen :wink:
geef geen koeiebotten maar gewoon wat zachte nekken en deze evt plat meppen!
Maar ja als je nog maar 6 tanden bezit... :roll: :mrgreen: :mrgreen: Dan valt er ook niet zoveel te"knagen" :smile:
ien
Erelid
Contacteer:

o
dan gaan wij nu vragen of het alleen nog tanden zijn of ook nog kiezen :mrgreen:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

en dan zAL IK antwoorden dat ik geen idee heb.. ik heb wel 3 voortandjes ofzo gezien, maar helemaal voor heeft ze bijna niks meer waardoor het puntje van haar tongetje vaak naar buiten steekt. :mrgreen:
Afbeelding
Mauyak

massam schreef:en dan zAL IK antwoorden dat ik geen idee heb.. ik heb wel 3 voortandjes ofzo gezien, maar helemaal voor heeft ze bijna niks meer waardoor het puntje van haar tongetje vaak naar buiten steekt. :mrgreen:
Tsja dan word kluiven een stuk lastiger.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Toch maar aan de kvv dan? :smile:
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Ik heb ook oudere honden met afgesleten tanden - die kraken wel botten, maar dat doen ze hun hele leven al. Hun kaakspieren zijn oersterk!

Gewoon lekker alles fijnmalen in het begin voor je JR van 10 die haar hele leven brokken gegeten heeft... en daarna, als de omschakeling goed verlopen is en ze de botten goed kan verteren, proberen of ze wel nog overweg kan met wat zachtere botten! :ok:

Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Ik zou het id. proberen, de meeste 'BARF-honden' kauwen gem. 2 keer op een kippenek..aangezien een jack-russel een klein bekkie heeft kan dit wat vaker zijn, maar ik denk dat hij dit wel kan..maar eerst zou ik zoals Ignit schrijft beginnen met gemalen en dan kijken of een kippenek of in die catogerie bot lukt :wink:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”