Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
maak ik me nu onnodig ongerust?
Moderator: moderatorteam
-
-sanne
- Actief
- markdh
- Zeer actief
Nee,juist niet nadat Dennis een tijdje op Rimadyl had gestaan voor de Artrose is t wat slechter gegaan met Dennis,hij liep langer mank dan dat ik van hem gewend was wanneer hij zijn Rimadyl kreeg.Ben toen naar mijn DA gegaan en hem verteld dat t mij te lang duurt dat Dennis mank bleef lopen en vandaar dat de DA me Previcox voorschreef voor Dennis(1 tablet p.d.)Nogmaals,drinken doet ie goed en eten gaat ook wel al eet ie niet meer zoals ik van hem gewend was(was altijd bak leeg)maar zoals al een ander vermelde t kan zijn omdat ik nu geen lange wandelingen durf te maken met Dennis dat ie minder trek heeft.-sanne schreef:is dennis slechter geworden na het veranderen van de pijnstillers??? pijnstillers zijn nogal zwaar voor de nieren van oude honden en darmproblemen komen ook voor in combinatie met pijnstillers

- markdh
- Zeer actief
nog effe een vraagje aan jullie,weten jullie tips hoe ik Dennis op zijn poten kan laten staan? en dan bedoel ik dus dat Dennis door de artrose moeite heeft met opstaan,ook omdat ik door me hele huis plavuizen heb,en vanmiddag zat ik op- balkon van de zon te genieten en Dennis kwam erbij liggen,maar nu krijg ik m niet naar binnen,Dennis probeert t wel maar heeft net niet genoeg kracht in de achterpoten om kracht te zetten zodat ie kan opstaan.Handdoek onder zijn buik schuiven lukt niet dat wil ie niet hebben.

- markdh
- Zeer actief
Heb Dennis eindelijk naar binnen kunnen krijgen door met een buurjongen Dennis een doek om zijn bek te binden zodat hij niet kon bijten en de buurjongen en ik hebben Dennis op deze manier eindelijk naar binnen kunnen tillen ook al gromde Dennis erg.Hij probeerde wel elke keer om op te staan op t balkon om naar binnen te komen maar gleed steeds weer terug.
De laatste dagen vind ik dat Dennis slecht eet(eet zijn bak niet meer leeg(laat helft staan)zal denk ik ook wel komen omdat ik met Dennis geen hele stukken meer kan lopen in t park omdat ie t niet meer red.
Afgezien van t virus(wit schuim braken c.q. spuitpoep) en zijn Artrose is Dennis verder kerngezond.
Nu zit ik met een vraag en dat is:Ik weet dat Artrose niet te genezen is(kan alleen maar verergeren)of zelfs Artritis worden.Zie nu al met tranen in mijn ogen dat Dennis zoveel moeite moet doen om op te kunnen staan om met baasje naar buiten te kunnen gaan en glijd constant weer terug.
Ben ik dom bezig als ik zo af en toe denk aan in laten slapen van Dennis?
Doet me erg veel verdriet om te zien dat Dennis alles doet om maar op te staan en dan weer terug glijd.Dennis is nog voor zijn leeftijd vrij actief,speelt op zijn manier nog met me,begroet me 'smorgens wanneer ik uit bed kom(lik over me gezicht)en eerlijk gezegd merk ik niet echt aan Dennis dat ie veel pijn heeft.
Ik wil hem op zeker nog niet kwijt maar om te zien dat ie zoveel pogingen moet doen om op te staan doet me heel veel pijn.Ik realiseer me terdege dat ik die beslissing zou moeten nemen nog even aanzien of...in laten slapen maar als je in mijn hart zou kunnen kijken kan ik dat niet om Dennis in te laten slapen maar ik zou egoistisch zijn als Dennis een lijdensweg zou krijgen.
Ik wilde dit even met jullie delen(lucht me iets op)al weet ik dat niet jullie maar ikzelf een besluit zou moeten nemen eventueel met advies van de DA
De laatste dagen vind ik dat Dennis slecht eet(eet zijn bak niet meer leeg(laat helft staan)zal denk ik ook wel komen omdat ik met Dennis geen hele stukken meer kan lopen in t park omdat ie t niet meer red.
Afgezien van t virus(wit schuim braken c.q. spuitpoep) en zijn Artrose is Dennis verder kerngezond.
Nu zit ik met een vraag en dat is:Ik weet dat Artrose niet te genezen is(kan alleen maar verergeren)of zelfs Artritis worden.Zie nu al met tranen in mijn ogen dat Dennis zoveel moeite moet doen om op te kunnen staan om met baasje naar buiten te kunnen gaan en glijd constant weer terug.
Ben ik dom bezig als ik zo af en toe denk aan in laten slapen van Dennis?
Doet me erg veel verdriet om te zien dat Dennis alles doet om maar op te staan en dan weer terug glijd.Dennis is nog voor zijn leeftijd vrij actief,speelt op zijn manier nog met me,begroet me 'smorgens wanneer ik uit bed kom(lik over me gezicht)en eerlijk gezegd merk ik niet echt aan Dennis dat ie veel pijn heeft.
Ik wil hem op zeker nog niet kwijt maar om te zien dat ie zoveel pogingen moet doen om op te staan doet me heel veel pijn.Ik realiseer me terdege dat ik die beslissing zou moeten nemen nog even aanzien of...in laten slapen maar als je in mijn hart zou kunnen kijken kan ik dat niet om Dennis in te laten slapen maar ik zou egoistisch zijn als Dennis een lijdensweg zou krijgen.
Ik wilde dit even met jullie delen(lucht me iets op)al weet ik dat niet jullie maar ikzelf een besluit zou moeten nemen eventueel met advies van de DA

- Femmel
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Mark,
Wat vreselijk om dit mee te moeten maken he? Omdat Joy in haar slechte perioden ook erg slecht op kon staan hebben we op een gegeven moment door het hele huis kleden weggelegd (overal kleden gaan lenen
). Dat werkte echt al stukken beter! Voor die tijd deed ik "gewoon" mijn arm onder haar buik en zette haar voorzichtig op haar pootjes, wachtte dan totdat ik voelde dat ze het zelf kon en dan haalde ik mijn arm weg.
Wat bij Joy nogal een (dom) probleem is is dat ze met het opstaan vaak op haar staart gaat staan :N: , het lijkt dan of ze last heeft van haar artrose omdat ze elke keer weer terugzakt. Ik knip haar staart tegenwoordig dus redelijk kort!
Afgelopen donderdag schrok ik ook vreselijk, ze kon dus absoluut niet overeind komen! Wat was er gebeurd... ze had haar "slechte poot" op een erg ongelukkige manier achter haar "betere poot" gehaakt en was rustig gaan slapen. Na een paar uurtjes slaap is die "slechte poot" stijf geworden en ze kon dus zelf niet, zonder pijn, haar pootje loshaken... Hoezo een muts??
Mark, het is vreselijk moeilijk om Dennis zo slecht te zien. Je hebt ook helemaal gelijk dat wij niet kunnen zeggen/bepalen dat het tijd gaat worden om afscheid te nemen. Ik denk dat je zowieso even het bezoek aan de DA af moet wachten, vraag toch eens om dat bloedonderzoek, ik heb een vermoeden dat er meer aan de hand is dan een virusje en artrose. Vraag ook meteen of de DA de bespiering van zijn achterhand wil controleren, wellicht dat hij Dennis weer op gang kan krijgen met een anaboleninjectie?
Het lijkt er een beetje op dat Dennis in een vizieuze cirkel is beland. Door de artrose heeft hij opstartpijn waardoor hij niet wil/kan lopen, door het niet lopen krijgt hij spieratrofie en meestal nog meer opstartpijn enz..
Wat is het toch moeilijk he? We kunnen eigenlijk ook niet zonder onze lieverds en op dit soort momenten beseffen we maar weer al te goed dat we ooit afscheid moeten nemen.
Dikke knuffel voor Dennis en veel sterkte voor jou!!
Wat vreselijk om dit mee te moeten maken he? Omdat Joy in haar slechte perioden ook erg slecht op kon staan hebben we op een gegeven moment door het hele huis kleden weggelegd (overal kleden gaan lenen
Wat bij Joy nogal een (dom) probleem is is dat ze met het opstaan vaak op haar staart gaat staan :N: , het lijkt dan of ze last heeft van haar artrose omdat ze elke keer weer terugzakt. Ik knip haar staart tegenwoordig dus redelijk kort!
Afgelopen donderdag schrok ik ook vreselijk, ze kon dus absoluut niet overeind komen! Wat was er gebeurd... ze had haar "slechte poot" op een erg ongelukkige manier achter haar "betere poot" gehaakt en was rustig gaan slapen. Na een paar uurtjes slaap is die "slechte poot" stijf geworden en ze kon dus zelf niet, zonder pijn, haar pootje loshaken... Hoezo een muts??
Mark, het is vreselijk moeilijk om Dennis zo slecht te zien. Je hebt ook helemaal gelijk dat wij niet kunnen zeggen/bepalen dat het tijd gaat worden om afscheid te nemen. Ik denk dat je zowieso even het bezoek aan de DA af moet wachten, vraag toch eens om dat bloedonderzoek, ik heb een vermoeden dat er meer aan de hand is dan een virusje en artrose. Vraag ook meteen of de DA de bespiering van zijn achterhand wil controleren, wellicht dat hij Dennis weer op gang kan krijgen met een anaboleninjectie?
Het lijkt er een beetje op dat Dennis in een vizieuze cirkel is beland. Door de artrose heeft hij opstartpijn waardoor hij niet wil/kan lopen, door het niet lopen krijgt hij spieratrofie en meestal nog meer opstartpijn enz..
Wat is het toch moeilijk he? We kunnen eigenlijk ook niet zonder onze lieverds en op dit soort momenten beseffen we maar weer al te goed dat we ooit afscheid moeten nemen.
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Toen mijn vorige hond slechter begon te lopen en moeite kreeg met opstaan heb ik ook kleden door huis gelegd. Heb toen goedkope tapijttegels bij de Kwantum gehaald en daar 'paden' van gemaakt door de woonkamer en keuken. En wat kleden erbij op de grotere stukken.

Kleden neerleggen op een gladdere vloer hielp voor Queenie goed om op te staan en wat makkelijker te lopen. Wij hebben die looppaden bijna 2 jaar in huis gehad.
Maar ook wat Femke zegt, ik zou absoluut naar de DA gaan om Dennis verder te laten onderzoeken.
Heel veel sterkte!

Kleden neerleggen op een gladdere vloer hielp voor Queenie goed om op te staan en wat makkelijker te lopen. Wij hebben die looppaden bijna 2 jaar in huis gehad.
Maar ook wat Femke zegt, ik zou absoluut naar de DA gaan om Dennis verder te laten onderzoeken.
Heel veel sterkte!

- markdh
- Zeer actief
Hai Natas,misschien wel een goed idee om wat goedkope tegels aan te schaffen en op die plekken neer te leggen waar Dennis graag ligt en dat is bij de bank en onder de keukentafel.Natas. schreef:Toen mijn vorige hond slechter begon te lopen en moeite kreeg met opstaan heb ik ook kleden door huis gelegd. Heb toen goedkope tapijttegels bij de Kwantum gehaald en daar 'paden' van gemaakt door de woonkamer en keuken. En wat kleden erbij op de grotere stukken.
Heel veel sterkte!
Was toch al van plan met Dennis morgen naar de DA te gaan en zal zeker vragen aan mijn DA om Dennis te onderzoeken.
Toch,vanmorgen toen ik wakker werd(Dennis ligt altijd naast mijn bed)en ik eruit ging en ik net in de kamer zat,kwam Dennis de kamer binnen wandelen(net of er niks aan de hand is geweest)Ook daarna met t naar buitengaan ging t vrij goed,al sukkelde hij mee naast me,bij terug komst bij de 5 treden weigerde Dennis heel effe maar na op hem ingepraat te hebben liep ie rustig naar boven.Dus conclusie:Als ik Dennis nu zo zie kan ik gewoonweg nog niet over mijn hart verkrijgen hem in te laten slapen,al weet ik dat t alleen maar zal gaan verslechteren.Hij is nog zo alert(blaft bij bellen aan deur c.q. geluiden horen op portiek slaat ie aan en staat rustig op en gaat kijken(opleving?) of heeft ie dan even op dat moment geen pijn?Wil geen egoist zijn maar als ik 'm zo zie ben ik blij dat ik 'm nog heb.

- markdh
- Zeer actief
Thnx Femmel,Het doet echt pijn om dit te moeten aanzien dat t Dennis niet lukt om op te staan en telkens weer terugglijd.Morgen ga ik op zeker naar de DA met Dennis alleen zal ik even moeten kijken hoe ik ernaar toe ga omdat Dennis(al is t maar 20 minuten lopen) niet meer red.Mocht ik niemand(familie)kunnen charteren zal ik contact met de Dierenambulance opnemen om Dennis naar de DA te brengen en weer terug.Femmel schreef:Hoi Mark,
Wat vreselijk om dit mee te moeten maken he? Omdat Joy in haar slechte perioden ook erg slecht op kon staan hebben we op een gegeven moment door het hele huis kleden weggelegd (overal kleden gaan lenen). Dat werkte echt al stukken beter! Voor die tijd deed ik "gewoon" mijn arm onder haar buik en zette haar voorzichtig op haar pootjes, wachtte dan totdat ik voelde dat ze het zelf kon en dan haalde ik mijn arm weg.
Wat bij Joy nogal een (dom) probleem is is dat ze met het opstaan vaak op haar staart gaat staan :N: , het lijkt dan of ze last heeft van haar artrose omdat ze elke keer weer terugzakt. Ik knip haar staart tegenwoordig dus redelijk kort!![]()
Afgelopen donderdag schrok ik ook vreselijk, ze kon dus absoluut niet overeind komen! Wat was er gebeurd... ze had haar "slechte poot" op een erg ongelukkige manier achter haar "betere poot" gehaakt en was rustig gaan slapen. Na een paar uurtjes slaap is die "slechte poot" stijf geworden en ze kon dus zelf niet, zonder pijn, haar pootje loshaken... Hoezo een muts??![]()
Ook zal ik mijn DA vragen om Dennis helemaal te onderzoeken(bespiering achterhand)en kijken wat de DA ervan zegt c.q. aan kan doen.
Hou jullie zekers op de hoogte.

-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je tapijttegels of kleden neer gaat leggen moet je er wel ook van die anti-slipmatten onder doen.
Anders glijdt niet alleen Dennis uit maar jij ook
Ik begrijp hoe pijn het kan doen om je hond zo te zien aftakelen en de onzekerheid of dit allemaal nog wel kan is vreselijk.
Ik heb met Queenie geluk gehad, ze is ruim 16 geworden en eigenlijk alleen het laatste half jaar echt gaan kwakkelen. Een eerste anaboleninjectie hielp en daar heeft ze het een paar maanden heel goed op gedaan.
Helaas had daarna een 2de geen effect meer en toen was het ook snel afgelopen.
Ik vond het vooraf ook vreselijk om te moeten bepalen wanneer het voor je hond genoeg is of niet, hoe doe je dat?? Maar ik heb toen gehoord van veel mensen en zelf ook ervaren dat je dat moment wel herkent.
Je kent je eigen hond door en door, te veel pijn is natuurlijk een indicatie maar wat bij mij de duidelijkheid heeft gebracht was dat Queenie er geen lol meer in had.
Dat ging in een tijdsbestek van een paar weken, de 2de injectie hielp niet meer, en de laatste week keek ze zielig uit d'r koppie en had nergens zin meer in. Toen ze een keer helemaal door haar achterhand zakte en tijdelijk verlamd was (half uurtje) heb ik de beslissing genomen met daarna nog een overlegje met de DA.
De volgende dag is ze ingeslapen. Dat was vreselijk maar dat het voor mij duidelijk was dat dit het beste was vond ik heel fijn. En dat zal jij ook aan Dennis gaan zien en merken denk ik.
Anders glijdt niet alleen Dennis uit maar jij ook
Ik begrijp hoe pijn het kan doen om je hond zo te zien aftakelen en de onzekerheid of dit allemaal nog wel kan is vreselijk.
Ik heb met Queenie geluk gehad, ze is ruim 16 geworden en eigenlijk alleen het laatste half jaar echt gaan kwakkelen. Een eerste anaboleninjectie hielp en daar heeft ze het een paar maanden heel goed op gedaan.
Helaas had daarna een 2de geen effect meer en toen was het ook snel afgelopen.
Ik vond het vooraf ook vreselijk om te moeten bepalen wanneer het voor je hond genoeg is of niet, hoe doe je dat?? Maar ik heb toen gehoord van veel mensen en zelf ook ervaren dat je dat moment wel herkent.
Je kent je eigen hond door en door, te veel pijn is natuurlijk een indicatie maar wat bij mij de duidelijkheid heeft gebracht was dat Queenie er geen lol meer in had.
Dat ging in een tijdsbestek van een paar weken, de 2de injectie hielp niet meer, en de laatste week keek ze zielig uit d'r koppie en had nergens zin meer in. Toen ze een keer helemaal door haar achterhand zakte en tijdelijk verlamd was (half uurtje) heb ik de beslissing genomen met daarna nog een overlegje met de DA.
De volgende dag is ze ingeslapen. Dat was vreselijk maar dat het voor mij duidelijk was dat dit het beste was vond ik heel fijn. En dat zal jij ook aan Dennis gaan zien en merken denk ik.

- markdh
- Zeer actief
Zal daarom ook morgen met mijn DA goed overleg plegen over wat t beste is voor Dennis en/of een anaboleninjectie een goed optie zou kunnen zijn voor hem.Wil hem nu nog niet kwijt,hij heeft nog teveel energie c.q. kwiekheid(op zijn manier) dat ik het niet over mijn hart zou kunnen krijgen om hem in te laten slapen als er misschien nog een mogelijkheid zou kunnen zijn Dennis nog een tijdje bij me te kunnen/mogen houden.

-
-sanne
- Actief
let ook alsjeblieft op je hond. Mijn keuze voor euth. hangt af of de hond het allemaal nog zo plezierig vind. veel mensen kunnen geen afscheid nemen van hun dier en proberen nog van alles om te rekken...... ze doen het niet expres maar leuk voor het dier is het niet.markdh schreef:Zal daarom ook morgen met mijn DA goed overleg plegen over wat t beste is voor Dennis en/of een anaboleninjectie een goed optie zou kunnen zijn voor hem.Wil hem nu nog niet kwijt,hij heeft nog teveel energie c.q. kwiekheid(op zijn manier) dat ik het niet over mijn hart zou kunnen krijgen om hem in te laten slapen als er misschien nog een mogelijkheid zou kunnen zijn Dennis nog een tijdje bij me te kunnen/mogen houden.
als dennis altijd een enorm goeie eter is geweest twijfel ik eraan of hij slechter gaan eten is door kortere wandelingen..... vreetschuren blijven vreetschuren
Groetjes

- markdh
- Zeer actief
Of Dennis t nog plezierig vind durf ik neit echt te zeggen zover ik merk aan hem heeft ie alleen moeite met opstaan(glijd steeds weer terug in lighouding)en de bewuste 5 traptreden dat is een hindernis geworden voor hem wat voorheen nooit is geweest.Zover ik t kan zien c.q. merk schijnt Dennis niet echt pijn te hebben t lijkt net of zijn spieren aan de achterhand(vd achterpoten) slapper worden en hij daarom de kracht niet heeft op dat moment om die 5 treden te nemen en wanneer ik 'm effe laat liggen staat ie rustig op en loopt inene die 5 treden wel omhoog.-sanne schreef:let ook alsjeblieft op je hond. Mijn keuze voor euth. hangt af of de hond het allemaal nog zo plezierig vind. veel mensen kunnen geen afscheid nemen van hun dier en proberen nog van alles om te rekken...... ze doen het niet expres maar leuk voor het dier is het niet.markdh schreef:Zal daarom ook morgen met mijn DA goed overleg plegen over wat t beste is voor Dennis en/of een anaboleninjectie een goed optie zou kunnen zijn voor hem.Wil hem nu nog niet kwijt,hij heeft nog teveel energie c.q. kwiekheid(op zijn manier) dat ik het niet over mijn hart zou kunnen krijgen om hem in te laten slapen als er misschien nog een mogelijkheid zou kunnen zijn Dennis nog een tijdje bij me te kunnen/mogen houden.
als dennis altijd een enorm goeie eter is geweest twijfel ik eraan of hij slechter gaan eten is door kortere wandelingen..... vreetschuren blijven vreetschuren
Twyfel eerlijk gezegd ook wel een beetje of de korte wandelingen iets te maken zal hebben met t slechter eten van Dennis.Wel heb ik m vanmiddag 3 bruine boterhammen gegeven en dat heeft ie opgegeten maar zijn eigen voer(Royale Canin Light) draait ie zijn kop voor om.Maar ok morgenavond naar de DA en dan hoor ik wel wat er is met Dennis en hoop dat de DA Dennis nog kan helpen om nog een tijd(je)bij me te laten blijven zonder lijdensweg.

-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- markdh
- Zeer actief
Precies merk snel genoeg of Dennis het nog wel zo plezierig vind of niet,als ik bemerk dat ie t niet leuk meer vind dan tja....het kost me nu alle moeite om Dennis mee te krijgen mee naar buiten.Het schijnt dat ie toch een soort van angst gekweekt heeft bij hemzelf dat ie die 5 treden weer op moet,eraf gaat goed maar erweer op gaan is een prob.Hij moet toch uit he heb al aan de deurbel gebeld en dan slaat ie wel aan en wil ook wel opstaan maar glijd dan steeds weer terug in ligstand.Weet nu effie niet wat ik moet doen,ben nog net niet ten einde raad maar scheelt niet veelNatas. schreef:Als ik Mark z'n postings lees dan denk ik dat hij daar wel op let en oog voor heeft.-sanne schreef:[let ook alsjeblieft op je hond. Mijn keuze voor euth. hangt af of de hond het allemaal nog zo plezierig vind.

- Femmel
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Mark ik snap dat je bijna ten einde raad bent! En ik weet zeker dat je alle beslissingen in het belang van Dennis zal nemen.
Eerst vanavond maar eens naar de DA en dan kijken wat hij zegt toch?
Heeft Dennis overigens veel haren onder zijn voetjes? Zo ja, dan deze even lekker kort knippen, haren zijn namelijk erg glad. En als je wil gaan proberen met kleden dan kun je wellicht bij de Ikea wat goedkope kleden halen. Heb er zelf destijds 1 gehaald voor 7,95 waar meteen een antislip onderkant op zit, ideaal!
Wat betreft de trap kun je misschien een plank wegleggen (wel zo dat deze niet gaat schuiven!) waar Dennis overheen kan lopen? Anders, ik weet niet hoe je zelf fysiek bent, Dennis even de trap op dragen.
Heel veel sterkte en succes vanavond! Ik hoop dat de DA iets voor jullie betekenen!!
Eerst vanavond maar eens naar de DA en dan kijken wat hij zegt toch?
Heeft Dennis overigens veel haren onder zijn voetjes? Zo ja, dan deze even lekker kort knippen, haren zijn namelijk erg glad. En als je wil gaan proberen met kleden dan kun je wellicht bij de Ikea wat goedkope kleden halen. Heb er zelf destijds 1 gehaald voor 7,95 waar meteen een antislip onderkant op zit, ideaal!
Wat betreft de trap kun je misschien een plank wegleggen (wel zo dat deze niet gaat schuiven!) waar Dennis overheen kan lopen? Anders, ik weet niet hoe je zelf fysiek bent, Dennis even de trap op dragen.
Heel veel sterkte en succes vanavond! Ik hoop dat de DA iets voor jullie betekenen!!
Groetjes,
Femke

Femke

- Maureen en de meiden
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 2
- markdh
- Zeer actief
Hallo allen van t forum,
Vanavond ben ik samen met me broer met Dennis naar de DA geweest.Had mijn broer gebeld of ie met me mee wilde gaan daar Dennis niet meer op kon staan en hij een auto heeft.
Mijn broer en ik hebben Dennis uit de auto moeten tillen en toen we Dennis even neerzette buiten de auto ging ie gelijk plassen en ik kon hem nog net ondersteunen anders was ie in zijn eigen urine gaan liggen.Ben naar binnen gelopen terwijl mijn broer bij Dennis bleef en aan de assistente gevraagd of we door mochten lopen de behandelkamer in en dat was geen probleem.
Eenmaal binnen ging Dennis door zijn poten heen en ging liggen,de DA heeft Dennis onderzocht en kwam tot de conclusie dat Dennis het weekend niet zou halen c.q. was niets meer aan te doen.Wat blijkt....Dennis had in zijn buik allemaal bloed zitten en was zo ziek dat er geen hulp meer kon worden geboden en de DA me vertelde dat t beter was om Dennis in te laten slapen en heb daar ook bij ingestemd.Mijn broer is toen weggegaan(al 3x meegemaakt)kon er niet tegen en ik ben bij Dennis gebleven en tegen 'm zitten praten terwijl de DA de 2 injecties gaf.Daarna heeft de DA nog geluisterd naar hartslag maar die was er niet meer.
Ik zit dit nu met tranen in me ogen te typen mijn allessie is er niet meer,mijn maatje is weg,mijn lieverd zal ik nooit meer zien,niet meer een lik over mijn gezicht als begroeting nooit meer samen spelen in t park met een stok c.q. bal,alles is weg.
Ik mis Dennis nu al,t is zo stil in huis,zie alles wat van hem is nog in huis liggen en in de keuken zijn etensbak/drinkbak.T zal een toch wel een periode worden dat ik aan m zal blijven denken en ben zeker dat wanneer ik buiten ben en ik zie iemand met een Golden ik Dennis zal zien en dal zal nog wel even zo blijven.
Voor Dennis is dit t beste geweest wat ik voor 'm heb kunnen doen.de DA zei me ook dat Dennis me daarvoor dankbaar zou zijn door hem een lijdensweg te besparen.
Ik zal het forum blijven bezoeken en zal zeker lid blijven,en zal waarnodig nog wel ergens op antwoorden op vragen van anderen en ik weet er iets vanaf.
Dennis 10-10-1994 geboren/Overleden Vrijdag 12 Mei 19.15 uur.Dennis is 11 1/2 jaar oud geworden.
Vanavond ben ik samen met me broer met Dennis naar de DA geweest.Had mijn broer gebeld of ie met me mee wilde gaan daar Dennis niet meer op kon staan en hij een auto heeft.
Mijn broer en ik hebben Dennis uit de auto moeten tillen en toen we Dennis even neerzette buiten de auto ging ie gelijk plassen en ik kon hem nog net ondersteunen anders was ie in zijn eigen urine gaan liggen.Ben naar binnen gelopen terwijl mijn broer bij Dennis bleef en aan de assistente gevraagd of we door mochten lopen de behandelkamer in en dat was geen probleem.
Eenmaal binnen ging Dennis door zijn poten heen en ging liggen,de DA heeft Dennis onderzocht en kwam tot de conclusie dat Dennis het weekend niet zou halen c.q. was niets meer aan te doen.Wat blijkt....Dennis had in zijn buik allemaal bloed zitten en was zo ziek dat er geen hulp meer kon worden geboden en de DA me vertelde dat t beter was om Dennis in te laten slapen en heb daar ook bij ingestemd.Mijn broer is toen weggegaan(al 3x meegemaakt)kon er niet tegen en ik ben bij Dennis gebleven en tegen 'm zitten praten terwijl de DA de 2 injecties gaf.Daarna heeft de DA nog geluisterd naar hartslag maar die was er niet meer.
Ik zit dit nu met tranen in me ogen te typen mijn allessie is er niet meer,mijn maatje is weg,mijn lieverd zal ik nooit meer zien,niet meer een lik over mijn gezicht als begroeting nooit meer samen spelen in t park met een stok c.q. bal,alles is weg.
Ik mis Dennis nu al,t is zo stil in huis,zie alles wat van hem is nog in huis liggen en in de keuken zijn etensbak/drinkbak.T zal een toch wel een periode worden dat ik aan m zal blijven denken en ben zeker dat wanneer ik buiten ben en ik zie iemand met een Golden ik Dennis zal zien en dal zal nog wel even zo blijven.
Voor Dennis is dit t beste geweest wat ik voor 'm heb kunnen doen.de DA zei me ook dat Dennis me daarvoor dankbaar zou zijn door hem een lijdensweg te besparen.
Ik zal het forum blijven bezoeken en zal zeker lid blijven,en zal waarnodig nog wel ergens op antwoorden op vragen van anderen en ik weet er iets vanaf.
Dennis 10-10-1994 geboren/Overleden Vrijdag 12 Mei 19.15 uur.Dennis is 11 1/2 jaar oud geworden.

- Maureen en de meiden
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- markdh
- Zeer actief
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- tijger2
- Zeer actief