Dan zet je maar een wasknijper op je neustwinmamasilvia schreef:nou wat ik al eerder zei dat het bij ons moet passen in de zin dat wij er niet onpasselijk van worden. dan heb ik het over de lucht van het eten etc.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gal
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
miekmiek
Eigenlijk zou ik beter niet kunnen reageren, maar het moet me toch van het hart.
Als je ziet dat je hond zo slecht eet, dan heb je er toch alles voor over om je hond weer aan het eten te krijgen? Er is niets fijners dan je hond met smaak te zien eten, en als dat niet met brokken gaat dan maar met vers. Ik vind het zo ontzettend egoïstisch om dan te zeggen..'ja maar....ik wordt er een beetje misselijk van.' Gatverdamme zeg, hou op. Wat een onzin. Dan wen je er maar gewoon aan. Aanstellerij, dat vind ik het!
Als je ziet dat je hond zo slecht eet, dan heb je er toch alles voor over om je hond weer aan het eten te krijgen? Er is niets fijners dan je hond met smaak te zien eten, en als dat niet met brokken gaat dan maar met vers. Ik vind het zo ontzettend egoïstisch om dan te zeggen..'ja maar....ik wordt er een beetje misselijk van.' Gatverdamme zeg, hou op. Wat een onzin. Dan wen je er maar gewoon aan. Aanstellerij, dat vind ik het!
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ook ik kan beter niet reageren maar...amen! :N:miekmiek schreef:Eigenlijk zou ik beter niet kunnen reageren, maar het moet me toch van het hart.
Of het vers of wat dan ook moge zijn....
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Tsja, is snap zelf dat gedoe over de geur van vers vlees ook niet zo.
Maar goed, iedereen is anders....... als ik bezig ben voor Rais met kvv of pens vlucht Chris ook bijna de keuken uit
Het gezondheidsaspect van je hondje vind ik echter ook belangrijker dan eventjes in een geur staan die je niet lekker vind. En waar je grote kans op hebt dat je eraan went.
Dan vind ik ook dat het minste wat je kan doen is overgaan op b.v. FarmFood, dat er dan even iets gedaan moet worden om over te stappen lijkt mij te verwaarlozen.
Maar goed, iedereen is anders....... als ik bezig ben voor Rais met kvv of pens vlucht Chris ook bijna de keuken uit
Het gezondheidsaspect van je hondje vind ik echter ook belangrijker dan eventjes in een geur staan die je niet lekker vind. En waar je grote kans op hebt dat je eraan went.
Dan vind ik ook dat het minste wat je kan doen is overgaan op b.v. FarmFood, dat er dan even iets gedaan moet worden om over te stappen lijkt mij te verwaarlozen.

- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- linda
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Hier doen de meeste honden anders een moord voor hoortwinmamasilvia schreef:uh nee .....marian* schreef:Dan zet je maar een wasknijper op je neustwinmamasilvia schreef:nou wat ik al eerder zei dat het bij ons moet passen in de zin dat wij er niet onpasselijk van worden. dan heb ik het over de lucht van het eten etc.![]()

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
miekmiek
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
omdat ze farmfood niet hier hadden en ik als advies deze heb gehad om deze te proberen. zouden van dezelfde kwaliteit zeiden ze me.miekmiek schreef:en waarom heb je nu voor deze brok gekozen en niet voor bijvoorbeeld farmfood?twinmamasilvia schreef:ik ben net bj de dierenwinkel geweest en heb RAza brokken meegehad om te proberen, dus we zien wel wat hij doet zo meteen.
en als hij ze niet lust mag ik ze terug brengen.
Groetjes Silvia en Diesel
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
reza bedoel je neem ik aan?twinmamasilvia schreef:omdat ze farmfood niet hier hadden en ik als advies deze heb gehad om deze te proberen. zouden van dezelfde kwaliteit zeiden ze me.miekmiek schreef:en waarom heb je nu voor deze brok gekozen en niet voor bijvoorbeeld farmfood?twinmamasilvia schreef:ik ben net bj de dierenwinkel geweest en heb RAza brokken meegehad om te proberen, dus we zien wel wat hij doet zo meteen.
-
Djinny
- Zeer actief
In Helmond en Veghel zitten ook verkoopadressen van Farmfood.twinmamasilvia schreef:omdat ze farmfood niet hier hadden en ik als advies deze heb gehad om deze te proberen. zouden van dezelfde kwaliteit zeiden ze me.miekmiek schreef:en waarom heb je nu voor deze brok gekozen en niet voor bijvoorbeeld farmfood?twinmamasilvia schreef:ik ben net bj de dierenwinkel geweest en heb RAza brokken meegehad om te proberen, dus we zien wel wat hij doet zo meteen.
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
ja reza en hij hoeft het niet. ook niet met pate erdoor en ook niet met wat cecar smurrie erbij.yamie schreef:reza bedoel je neem ik aan?twinmamasilvia schreef:omdat ze farmfood niet hier hadden en ik als advies deze heb gehad om deze te proberen. zouden van dezelfde kwaliteit zeiden ze me.miekmiek schreef:en waarom heb je nu voor deze brok gekozen en niet voor bijvoorbeeld farmfood?twinmamasilvia schreef:ik ben net bj de dierenwinkel geweest en heb RAza brokken meegehad om te proberen, dus we zien wel wat hij doet zo meteen.
straks maar weer naar de winkel ze hadden een brok met kruiden wat misschien meer in de smaak zou vallen.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
twinmamasilvia schreef:ja reza en hij hoeft het niet. ook niet met pate erdoor en ook niet met wat cecar smurrie erbij.yamie schreef:reza bedoel je neem ik aan?twinmamasilvia schreef:omdat ze farmfood niet hier hadden en ik als advies deze heb gehad om deze te proberen. zouden van dezelfde kwaliteit zeiden ze me.miekmiek schreef: en waarom heb je nu voor deze brok gekozen en niet voor bijvoorbeeld farmfood?
straks maar weer naar de winkel ze hadden een brok met kruiden wat misschien meer in de smaak zou vallen.
en nu ga ja ws zeggen, neeeeee dat doe ik niet, ik heb het geprobeerd, al met meerdere voeren.... en ik zie het nu direct dat hij het niet wil
je bent veel en veel teveel aan het miepen en tutten met je hond, je bent nu een zeer afhankelijk, verwend hondje er van aan het maken, moet je zelf weten hoor.
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
dus jij zou zeggen: het voer om 12 uur weer aanbieden. oke en als hij het dan weer niet eet? dan zit hij vanavond weer te spugen of zal dat wel meevallen.yamie schreef:twinmamasilvia schreef:ja reza en hij hoeft het niet. ook niet met pate erdoor en ook niet met wat cecar smurrie erbij.yamie schreef:reza bedoel je neem ik aan?twinmamasilvia schreef: omdat ze farmfood niet hier hadden en ik als advies deze heb gehad om deze te proberen. zouden van dezelfde kwaliteit zeiden ze me.
straks maar weer naar de winkel ze hadden een brok met kruiden wat misschien meer in de smaak zou vallen.uh veranderen van voer kan wel iets langer tijd nodig hebben hoor, wanneer je na elke keer.... "dit lust ik niet" het voer weg haalt, dan word het nooit wat
en nu ga ja ws zeggen, neeeeee dat doe ik niet, ik heb het geprobeerd, al met meerdere voeren.... en ik zie het nu direct dat hij het niet wil
je bent veel en veel teveel aan het miepen en tutten met je hond, je bent nu een zeer afhankelijk, verwend hondje er van aan het maken, moet je zelf weten hoor.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Sorry,ik ben Yamie niet maar geef toch even antwoord.twinmamasilvia schreef:dus jij zou zeggen: het voer om 12 uur weer aanbieden. oke en als hij het dan weer niet eet? dan zit hij vanavond weer te spugen of zal dat wel meevallen.yamie schreef:twinmamasilvia schreef:ja reza en hij hoeft het niet. ook niet met pate erdoor en ook niet met wat cecar smurrie erbij.yamie schreef: reza bedoel je neem ik aan?
straks maar weer naar de winkel ze hadden een brok met kruiden wat misschien meer in de smaak zou vallen.uh veranderen van voer kan wel iets langer tijd nodig hebben hoor, wanneer je na elke keer.... "dit lust ik niet" het voer weg haalt, dan word het nooit wat
Ze heeft namelijk gelijk;als je zo aan de gang blijft wordt het inderdaad nooit wat.
Voer niet eten?Jammer dan,krijg je het over een uur of wat weer.
En dat een paar dagen volhouden;moet je eens zien of ie wel of niet wil eten.

- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb al maanden royal canin en daar eet hij soms wel eens een hele dag niet en de volgende ochtend is het dus gal spugen ik had mee gekregen dat deze brok te snel verteerd en dus op zoek zou moeten naar een langzaam verterende brok. vandaar deze switch.marian* schreef:Sorry,ik ben Yamie niet maar geef toch even antwoord.twinmamasilvia schreef:dus jij zou zeggen: het voer om 12 uur weer aanbieden. oke en als hij het dan weer niet eet? dan zit hij vanavond weer te spugen of zal dat wel meevallen.yamie schreef:twinmamasilvia schreef: ja reza en hij hoeft het niet. ook niet met pate erdoor en ook niet met wat cecar smurrie erbij.
Ze heeft namelijk gelijk;als je zo aan de gang blijft wordt het inderdaad nooit wat.
maar ik hoef me dus niet druk te maken als hij 3 voedingen overslaat?
hij krijgt namelijk ook geen ander eten (mensen dingen)tussendoor ofzo.
-
miekmiek
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ik zou me er gewoon even helemaal niet druk om maken.twinmamasilvia schreef:ik heb al maanden royal canin en daar eet hij soms wel eens een hele dag niet en de volgende ochtend is het dus gal spugen ik had mee gekregen dat deze brok te snel verteerd en dus op zoek zou moeten naar een langzaam verterende brok. vandaar deze switch.marian* schreef:Sorry,ik ben Yamie niet maar geef toch even antwoord.twinmamasilvia schreef:dus jij zou zeggen: het voer om 12 uur weer aanbieden. oke en als hij het dan weer niet eet? dan zit hij vanavond weer te spugen of zal dat wel meevallen.yamie schreef:uh veranderen van voer kan wel iets langer tijd nodig hebben hoor, wanneer je na elke keer.... "dit lust ik niet" het voer weg haalt, dan word het nooit wat
maar ik hoef me dus niet druk te maken als hij 3 voedingen overslaat?
hij krijgt namelijk ook geen ander eten (mensen dingen)tussendoor ofzo.
Als ie er echt beroerd van wordt merk je dat gauw genoeg en kun je alsnog ingrijpen.
En geloof me:een hond kan je ongelooflijk goed in de maling nemen!

- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
het is nu de 3de dag al dat hij niet wil eten.miekmiek schreef:En als je hond nu wat gal op gaat geven, dan is dat niet zo erg hoor. Even vasten is helemaal niet zo vreselijk voor een hond, eigenlijk juist heel natuurlijk.
kan ik dit nog vasten noemen??
de dierenarts zei net al dat het ook een test met ons kan zijn en diesel lijkt zicht verder kipfit te voelen. maar mijn vriend zou het niet verbazen als hij ineens dood in de tuin ligt ofzo.
als ik zelf ziekig ben kan ik ook handig 4 dagen niet of nauwelijks eten maar wel drinken en dat doet hij prima.
-
Djinny
- Zeer actief
Hoe gaat het nu met het eten?twinmamasilvia schreef:het is nu de 3de dag al dat hij niet wil eten.miekmiek schreef:En als je hond nu wat gal op gaat geven, dan is dat niet zo erg hoor. Even vasten is helemaal niet zo vreselijk voor een hond, eigenlijk juist heel natuurlijk.
kan ik dit nog vasten noemen??
de dierenarts zei net al dat het ook een test met ons kan zijn en diesel lijkt zicht verder kipfit te voelen. maar mijn vriend zou het niet verbazen als hij ineens dood in de tuin ligt ofzo.
als ik zelf ziekig ben kan ik ook handig 4 dagen niet of nauwelijks eten maar wel drinken en dat doet hij prima.
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Lindsey
- Zeer actief
Als je een klein hondje hebt zou je Energique kunnen proberen. Dat zijn mooie ingevroren driehoekjes van een ons. Ze kosten rond de 30 cent. Ze stinken amper (zien eruit als gemalen zaagsel,maar goed) en kwalitatief is het goed.
Als je ze in een bakje met deksel laat ontdooien, en dan geeft ruik je het nauwelijks.
Overigens krijgt onze hond - ijs en wederdienende- buiten zijn eten.
Als je brok blijft geven zal het probleem zich niet echt oplossen. Zoals ik al zei, de maag van je hond zal zich blijven instellen op de voertijden en alvast gal gaan aanmaken. En als je dan een half uurtje te laat bent..... bingo.
Als je ze in een bakje met deksel laat ontdooien, en dan geeft ruik je het nauwelijks.
Overigens krijgt onze hond - ijs en wederdienende- buiten zijn eten.
Als je brok blijft geven zal het probleem zich niet echt oplossen. Zoals ik al zei, de maag van je hond zal zich blijven instellen op de voertijden en alvast gal gaan aanmaken. En als je dan een half uurtje te laat bent..... bingo.