Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ja hoor het is weer zover grrrrr

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Mayonne
Vaste gebruiker

ja hoor het is weer zover grrrrr

Ongelezen bericht door Mayonne »

ja hoor de temperatuur stijgt weer en onze rayza begint weer te bijten (beginnende hotspot) dus snel zalf erop en die vervelende kap (erg vervelend als er ook nog een pup rond loopt) Elke keer als het wat beter weer wordt en in de zomer dan is het raak. Alles al uitgevogeld, dacht dat het aan het voer lag en bruin brood (granen) maar bljikbaar is dat niet zo. Ze heeft wel een hele dikke ondervacht en die blijft hangen, dus veel borstelen , maar ook dat helpt niet. Nu dacht ik aan wassen met een desinfecterende shampoo. Of kennen jullie het homeopathise middel hotspotcompositum? Hebben jullie er ervaring mee? Of hebben jullie ander ideeen? En wat doen jullie aan die vervelende plekken? groetjes Mayonne en en zielige rayza (berner sennen)
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Vervelend lijkt me dat, die rottige hotspots... Wat geef je je hond nu dan te eten als ik vragen mag?

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Sudocrem is ook goed spul en wat extra vitamine C en echinacea (extra forte van Bloem) geven voor wat extra weerstand.

Succes!
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Tja wat zal ik zeggen, wij hebben veel ervaring hiermee helaas. :roll:
Ook Odin heeft helaas nu weer grote open plekken. Wij hebben hem laten testen en hij is dus allergisch voor pollen, in de zomer is het ook op zijn ergst, verder heeft hij volgens ons ook een vlooienallergie.

Wat ik ertegen doe. Hij zit nu op versvlees, helpt niet trouwens. Maar verder smeer ik er hydrocortiderm op als de plek nog open is. Dit mag niet te vaak hoor, denk erom.
Wassen en vooral borstelen maakt het erger. Odin heeft ook een dikke ondervacht. Ik heb hem eens helemaal onder handen genomen , maar wat een ramp daarna, het werd alsmaar erger. Je stimuleert het dus op deze manier. Wassen raad ik ook niet aan, hebben wij ook al meerdere keren gedaan.

Verder heeft hij maandelijk een injectie gehad met antiallergenen om hem resistent te maken tegen de allergieen, dit gedurende anderhalf jaar, heeft ook niet geholpen.

Nu krijgt hij dus als het echt erg is prednison. Een kap om zijn kop is vreselijk zielig voor de hond, onze DA raad het ook af. Dat is zo frustrerend als je jeuk hebt en je kan niets, dan maar een open plek maar doe hem geen kap om.

Wil je meer weten, pb me maar
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Baïla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Baïla »

Heel vervelend die plekken...

Een van onze honden, de Pyrenese Berghond, heeft ook al een paar jaar achter elkaar open plekken(wonden) op de wangen gehad. Wij hebben het toen zoveel mogelijk kaal geknipt ( was echt een drama) en behandeld met Panologzalf; dit op aanraden van onze paardendierenarts.
Dit hielp wel maar is geen wondermiddel. Bedoel ik mee te zeggen; als het eenmaal begonnen is heeft het toch tijd van genezen nodig.

Ik kreeg bij onze hond ook trouwens altijd het idee dat het van de een op de andere dag er weer was.

Omdat ik nu al weer bang ben voor deze zomer; bij haar begint het meestal rond mei/juni heb ik een poosje terug advies gevraagd aan een natuurgeneeskundige. Volgens hem, uitgaande van wat meer dingen die ik over haar verteld hebt, is het bij haar een gebrek aan een bepaald lichaamszout. Momenteel krijgt ze daar tabletjes voor maar ik kan dus nog niet zeggen of het helpt.

Als ze het dit jaar niet krijgt dan zou het dus kunnen dat hij gelijk heeft en dan geef ik zo ie zo dit kuurtje vaker.

Veel sterkte en ook ik hou alle tips in mijn achterhoofd!
Afbeelding
Groetjes van Anja, Appie, Perla en Daisy
In liefdevolle herinnering Effendy, Bertus, Pepper, Baïla en Guus
Canto
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Canto »

Twee van onze honden hebben het ook gehad. Ik kreeg de tip om ze te wassen met betadineshampoo of biotex en daarna het goed droog te wrijven en daarna tea-tree olie vermengd met water erop te doen.

Die van ons waren er binnen een paar dagen vanaf.

Groetjes pammie :wink:
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Mijn hond had het zeer geregeld. Na haar sterilisatie (om andere reden) heeft ze het nooit meer gehad. Bij haar was het dus ws hormonaal.
Discoduif
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Discoduif »

Hoi,

Homeopatisch kun je zinkzwavel pasta proberen. Verkrijgbaar bij de paardendrogist. Werkt erg goed op slecht genezende wonden. Weliswaar een middel voor paarden, maar werkt ook prima bij honden. Het stinkt verschrikkelijk, maar dat heeft weer als voordeel dat ze het er niet aflikken.

Groetjes,
Sandra
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Jacky schreef:Tja wat zal ik zeggen, wij hebben veel ervaring hiermee helaas. :roll:
Ook Odin heeft helaas nu weer grote open plekken. Wij hebben hem laten testen en hij is dus allergisch voor pollen, in de zomer is het ook op zijn ergst, verder heeft hij volgens ons ook een vlooienallergie.

Wat ik ertegen doe. Hij zit nu op versvlees, helpt niet trouwens. Maar verder smeer ik er hydrocortiderm op als de plek nog open is. Dit mag niet te vaak hoor, denk erom.
Wassen en vooral borstelen maakt het erger. Odin heeft ook een dikke ondervacht. Ik heb hem eens helemaal onder handen genomen , maar wat een ramp daarna, het werd alsmaar erger. Je stimuleert het dus op deze manier. Wassen raad ik ook niet aan, hebben wij ook al meerdere keren gedaan.

Maar hij zit toch niet volledig op vers?

Verder heeft hij maandelijk een injectie gehad met antiallergenen om hem resistent te maken tegen de allergieen, dit gedurende anderhalf jaar, heeft ook niet geholpen.

Nu krijgt hij dus als het echt erg is prednison. Een kap om zijn kop is vreselijk zielig voor de hond, onze DA raad het ook af. Dat is zo frustrerend als je jeuk hebt en je kan niets, dan maar een open plek maar doe hem geen kap om.

Wil je meer weten, pb me maar
Maar hij staat toch niet volledig op vers?
Afbeelding
Baïla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Baïla »

Baïla schreef:Heel vervelend die plekken...

Een van onze honden, de Pyrenese Berghond, heeft ook al een paar jaar achter elkaar open plekken(wonden) op de wangen gehad. Wij hebben het toen zoveel mogelijk kaal geknipt ( was echt een drama) en behandeld met Panologzalf; dit op aanraden van onze paardendierenarts.
Dit hielp wel maar is geen wondermiddel. Bedoel ik mee te zeggen; als het eenmaal begonnen is heeft het toch tijd van genezen nodig.

Ik kreeg bij onze hond ook trouwens altijd het idee dat het van de een op de andere dag er weer was.

Omdat ik nu al weer bang ben voor deze zomer; bij haar begint het meestal rond mei/juni heb ik een poosje terug advies gevraagd aan een natuurgeneeskundige. Volgens hem, uitgaande van wat meer dingen die ik over haar verteld hebt, is het bij haar een gebrek aan een bepaald lichaamszout. Momenteel krijgt ze daar tabletjes voor maar ik kan dus nog niet zeggen of het helpt.

Als ze het dit jaar niet krijgt dan zou het dus kunnen dat hij gelijk heeft en dan geef ik zo ie zo dit kuurtje vaker.

Veel sterkte en ook ik hou alle tips in mijn achterhoofd!

Ik moet, helaas, nu al melden dat het niet helpt. Om in stijl van dit topic te blijven: 'Ja hoor het is weer zover :jank:
Afbeelding
Groetjes van Anja, Appie, Perla en Daisy
In liefdevolle herinnering Effendy, Bertus, Pepper, Baïla en Guus
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”