Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tervuerense Herderpup: waar op letten?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Zeeuwse labjes
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retrievers
Aantal honden: 2

Tervuerense Herderpup: waar op letten?

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Als je een hondenschool hebt wordt je vaak ook ingeschakeld voor allerhande vragen over honden. Nu dus ook. Een kennis vroeg mij waar ze op moet letten bij het selecteren van een goede fokker van Tervuerense Herders. Ze hebben hun Tervuerense teefje afgelopen november op een leeftijd van bijna 13 jaar moeten laten inslapen.

Nu zijn ze weer zo ver dat de wens voor een nieuwe pup het verdriet om de oude hond overwint.

Ze zoeken een Tervuerense Herder met een pittig karakter, maar wel stabiel en sociaal. Met 'pittig' wordt bedoeld het attente en werkwillige van dit type hond.

Ik ben inmiddels beland op de site van de NVBH. Daar staat al een heleboel informatie. Maar misschien dat hier liefhebbers van dit ras zijn, die nog wat meer kunnen vertellen?
Discoduif
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Discoduif »

Hoi,

Ik heb zelf geen verstand van Tervurense Herders, maar een kennis van mij heeft ze. Zij heeft een hond met een heel slecht gebit, dit schijnt vaak voor te komen bij de Tervurens. Wist ik ook niet, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Groetjes,

Sandra
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”