Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2 honden en eten geven...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

iloon
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door iloon »

Hier eten de 2 oudste samen naast elkaar, en de 2 jongste eten apart in hun bench, die geef ik als eerste eten want als ik de bakken van de oudste neerzet dan zijn ze al leeg voordat ze zelf een hap hebben genomen, die eten een stuk rustiger en geven niet zoveel om eten.
Groetjes Ilona en de Staffies
Afbeelding
http://dazzlingstaffs.come2me.nl
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Hier eten ze alle 2 in een aparte ruimte zodat ze alle 2 op hun gemak kunnen eten zonder de hete adem vand e ander te hoeven voelen :mrgreen:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni krijgt in de keuken eten, Tuana in de kamer. Zodra ik e bakken pak, loopt nanni naar haar standaard en tuana naar de kamer waar haar bak staat. Nanni zet ik eerst neer en loop door naar tuana. Meestal is Tuana eerder klaar, dan hou ik Tuana tegen. Nanni lar zich wegjagen bij de bak namelijk. Alsze klaar is, mogen ze bij elkaar kijken
Ik denk niet dat ze zullen vechten, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere
*wendy*
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door *wendy* »

Vanaf de eerste dag dat Gandor erbij kwam krijgen ze ieders in hun eigen bench te eten. Gewoon om eventuele problemen in de toekomst te vermijden. We merkten nl al vrij snel dat Gandor het niet echt prettig vond als Boy in de buurt van zijn eten kwam. Zolang wij, mensen, er maar bij mogen komen vind ik het prima zo. :wink:
Bij mooi weer krijgt Gandor zijn pens of runderstrot ook wel in de tuin en dan eet Boy binnen.
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

de doggen eten hier allemaal naast elkaar in de hal , heeft nog nooit problemen gegeven. En de nakers eten samen in de woonkamer.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Hier krijgen ze 1 voor 1 en dan op de gang...
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Rob*
Zeer actief

Re: 2 honden en eten geven...

Ongelezen bericht door Rob* »

ajnos schreef:
En eerlijk gezegd...irriteerd dit gedrag me een beetje!

Groetjes Ajnos

Eerlijk gezegt irriteerd mij jou berichtje, jezus zeg die hooguit 2 minuten dat ze erover eet?Of is dat ook al een irritatie misschien als ze langzamer gaat eten, arm hondje als je zo oud moet worden en het baasje irriteerd zich vreselijk eraan, maar hopen dat jezelf niet zo oud word he?
Zet ze gewoon apart of blijf erbij, wat maakt dat nou voor probleem zeg :roll:
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

Rob* schreef:
ajnos schreef:

Groetjes Ajnos

Eerlijk gezegt irriteerd mij jou berichtje, jezus zeg die hooguit 2 minuten dat ze erover eet?Of is dat ook al een irritatie misschien als ze langzamer gaat eten, arm hondje als je zo oud moet worden en het baasje irriteerd zich vreselijk eraan, maar hopen dat jezelf niet zo oud word he?
:ok:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Zo erg is dat toch niet om er even bij te blijven? :roll:
Ik blijf er ook bij. Niet omdat het niet goed gaat. Maar omdat Daisy niet altijd alles op eet. En dan gaat Spike verder, dat hoeft niet, want hij krijgt genoeg.

Birdy krijgt altijd hier naast me, bij de pc. Als ik er niet in de buurt zit eet ze niet. Nou, dan blijf ik er toch even bij.

Geen probleem lijkt mij.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Rob* schreef:
ajnos schreef:

Groetjes Ajnos

:ok: helemaal mee eens, hier eten er 3 bij elkaar in de buurt en 1 zit apart.. die begint al te mokken als hij hoort dat er eten komt dus niks geen gezeur gewoon apart. En bij de rest sta ik als 'wacht' er ook tussen anders vreten de dames alles op van m'n reu die daar niks tegenin durft te brengen... :roll:
Het is nog geen 50 sec. dan hebben ze het allemaal op hier hoor dus wat maakt die paar sec. op een heel hondenleven nou uit??? :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

hier doen ze vreemd
ik geef ze alle bij een bakje in de keuken
maar ze wisselen steeds zelfs van bak
of eten bijde eerst 1 bak leeg en beginnen dan aan de ander
volgens mij zijn ze een beetje :piew:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik hou de etensbak altijd vast :mrgreen:
Dat komt omdat Moritz heel zenuwachtig was bij het eten uit de standaard en bij ieder geluidje in de stress schoot en het dus lange tijd duurde voordat hij zijn eten op had. Ondertussen moest ik dan ook Kaya weghouden bij zijn bak.
Na een jaar nog geen verbetering, Moritz vond het duidelijk eng (ook de bak op de grond trouwens).
Toen ben ik de bak gewoon vast gaan houden en dat werkt prima :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hier eten ze sinds afgelopen zomer in een aparte ruimte :wink:
Nika eet in de huiskamer, Marouck in de keuken.
Biène 's ochtends buiten in de kennel en 's avonds binnen in de huiskamer.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

ze eten hier apart maar samen.
Allebei aan een kant van de keuken of diesel binnen en puck in de tuin, (daar staat de waterbak in de standaard, in de keuken is alles op de grond..)
Puck duwt diesel gewoon weg bij zijn bak en aangezien ik niet zit te wachten op een vette mastiff blijf ik er altijd bij.
Ray
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ray »

Hoi allemaal,

Hier gaat het met het eten prima...

Ik zet de bakken tegelijk neer en het draait er dan altijd op uit dat ze samen eerst de ene bak en dan de andere bak soldaat maken. Ze staan wel allebei een beetje te duwen, maar nooit ruzie...
Afbeelding
Tamara&Dana
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier

Ongelezen bericht door Tamara&Dana »

Als je al geen tijd/ zin hebt om bij het eten te gaan staan dat
hooguit een paar minuten duurt hoe lang laat jij je honden uit dan?
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ze eten hier alle vijf tegelijk in de huiskamer uit hun eigen bak. Ik sta er zelf bij en alleen Dino moet ik in de gaten houden dat hij niet pikt van Beer of Desi. :mrgreen:

Nooit geen geruzie, al gromt Buck af en toe wel als een van de honden te dicht bij komt. Zelf kan ik aan alle bakken zitten als ik dat zou willen doen.

Ik vind het ook een kleine moeite hoor om er eventjes bij te blijven. Het is zo op. En al duurde het wel langer, dan nog.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Onze mannen aten altijd naast elkaar uit dezelfde voerstandaard. Dag 1 kreeg Jari een correctie van Tagor omdat ie zijn voerbak in wilde duiken en sindsdien heeft ie het nooit meer gedaan. Altijd keurig gewacht en alsof ie hem daarvoor wilde belonen liet Tagor dan 3 brokken in zijn bak liggen.
Wel stonden ze altijd aan dezelfde kant. Tagor links en Jari rechts. Dat zat er zo sterk in dat Tagor de eerste tijd na het overlijden van Jari weigerde te drinken uit de bak die op Jari zijn plek hing.
Overigens, tijdens teutfases van Tagor stonden we wel te wachten bij de bakken. Want Jari was een enorme vreetzak die met het grootste plezier ook Tagor zijn portie naar binnen schoof. Om te voorkomen dat Jari tonnetjerond werd en Tagor te weinig at bleven we erbij staan. At Tagor dan echt niet, dan pakten we de bak weg.
Afbeelding
mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

Hier eten ze alle drie tegelijk met een meter afstand tussen de etensbakken! Ik moet er wel bij blijven want er zit een schrokop tussen en twee van die treuzelmutsen! Lek, de schrokop, draait er haar 'poot' niet voor om, om ook die andere etensbakken te legen (als haar dat al lukt) en dat kunnen we niet hebben, een vierkant hondje!! :N: :mrgreen:
Groetjes, Monique

Afbeelding
biancadebruijn
Actief

Ongelezen bericht door biancadebruijn »

bij ons eten ze samen in de keuken.nu wilt laat kayleigh de laatste tijd haar eten staan om Dusty uit te dagen.Maar die trapt daar niet in.Als er een van hun niet zo'n zin heeft om te eten dan ga ik er gezellig bij zitten en dan eten ze op hen gemak de bak leeg.Vinden ze mischien gezelliger :smile:
Meeko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Meeko »

Als het samen eten problemen geeft, zou ik er niet eens over nadenken en ze gewoon voortaan apart te eten geven of er even bij gaan staan(net zoals de meeste hier).

Het is een kleine moeite en je zorgt dat er geen gerommel tussen de honden komt. Lijkt me toch een grote verdienste voor een kleine moeite :wink:
plop
Zeer actief

Ongelezen bericht door plop »

Hier eet de een in de keuken en de andere in zijn binnen kennel,
niet omdat ze elkaar anders opeten met etenstijd maar omdat het toevallig zo het best uitkomt.
Trouwens de keuken is ook te klein om 2 voerstanders naast elkaar te zetten.
Vroeger in een ander huis aten ze wel altijd naast elkaar in de keuken, en dat heeft toen nooit problemen opgeleverd in de zin van agressie.
Ik moest het soms wel in de gaten houden want als mijn Tervuerense Herder zijn bak leeg had,
ging hij nog wel eens door in de etensbak van zijn broertje.
Dit gebeurde niet als mijn Collie zelf boven zijn etensbak stond, maar als hij de keuken uit was.
ajnos schreef:Toch heb ik 1 probleempje met ze! De oudste hond heeft steeds meer moeilte met gaan eten. Ze eten samen in de keuken (elk aan een andere kant van de keuken) maar ze gaat nu alleennog maar eten als ik erbij sta of als de andee hond in de huiskamer is (en dus haar eten al op heeft!)
Zo te lezen voelt de oudste hond zich niet op zijn gemak, met de andere hond om zich heen.
Ik zou ze apart eten geven, zodat de oudste hond op zijn gemak en zonder stress zijn eten op kan eten.
Afbeelding Afbeelding
shadow1
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door shadow1 »

hier eten ze met zijn drieen in de keuken tot nu toe gaat dat prima,ja ze proberen nog weleens bij de ranghoogste(shadow) wat te pikken maar een korte grom en de heren zijn weg.
mijn teef is de baas in huis,en de heren bo en diesel schijten ook zeven kleuren voor haar :smile: :smile:
Afbeelding
groetjes petra,en een poot van shadow,bo en diesel
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Ik heb met Daan nog nooit problemen gehad. Thuis is hij alleen maar bij het adres waar ik oppas zijn 2 honden. Chica, de oudste eet in de bijkeuken en Daan en max in de keuken. Eerst krijgt chica eten en daarna de kleine mannen. Daan is veel sneller dan Max en gaat zodra zijn bak leeg is naast Max zitten wachten totdat Max geen zin meer heeft in zijn eten. Hij kijkt altijd eerst naar mij om toestemming te vragen. Ik zit zo'n 3 keer per jaar bij Max en Chica in huis en elke keer loopt het vanzelf.

Eeen aantal jaar geleden had ik 2 pony waarvan 1 medicijnen (tijdelijk)door het eten moest. Het irriteerde me toen wel dat ik 3 kwartier bij min 5 (soms kouder)moest wachten totdat meneer zijn eten op had. Het was een erg koude winter. Zat ik 's morgens om half 7 in de stal te wachten zodat ik optijd naar school kon. en 's avonds nog een keer 3 kwartier.
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Hier eten ze ook apart.
Harley in de bench en Pardoes in de keuken.
Harley pakt nl Pardoes zijn eten af en wil zijn eigen puppyvoer dan niet meer.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

hier eten ze apart
zena en darko zitten buiten dus die krijgen elk in hun ren eten en shadow binnen
toen darko nog binnen zat kreeg darko in zijn bench eten omdat hij shadow zijn brokken lekkerder vond :roll:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

hier staan de voerbakken altijd vol met brokken, en eten de honden gewoon wat ze nodig hebben, alleen met pens of barf onderdelen ga ik erbij staan om de kleinste van de 2 (DuCain) in de gaten te houden die wil nog wel een stelen. maar (Baco )die gromt niet eens, kijkt mij alleen heel zielig aan,zo van doe er eens iets aan :smile:
Airedale
Actief

Ongelezen bericht door Airedale »

Mijn eigen hond is de baas in de keuken en krijgt als eerste eten.
Ik roep haar naam en zet de bak neer en Wendy wacht tot ze haar naam hoort en weet dat haar bak dan neergezet wordt. Wendy was mijn moeders hondje.
Ze komen niet aan elkaars eten, maar uit voorzorg blijf ik erbij want Wendy krijgt medicijnen door haar eten.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”