even de toekomst voorspeld:na deze 2meiden wil ik graag een poedel,deze komt er dan ook wel en ben al serieus aan het rond snuffen,nou is mijn vriend gek van borders en sheperds alleen ik ben er nog niet erg warm hiervoor.de reden hier van is dat herders mij niet echt trekken maar oke daar wil ik me best in verdiepen,geen probleem.
met die poedel zou ik in de toekomst veel mee willen trainen en omdat ik mijn 2 flats samen op wedsrijd nivo heb getraind en ik dat best zwaar vindt ben ik dus niet van plan om dat in de toekomst weer te doen,het wordt zijn eigen hond die ik best wil uitlaten en ik wil hem ook graag helpen met trainen omdat ik daar al wat langer in mee draai maar hij zal er mee aan de gang moeten en dat is eigenlijk ook wel een eis die ik stel van hem anders komt er dus gewoon geen 1 van beide.
nou wil ik graag van jullie weten wat nou kwa karakter het verschil is,als ik op uiterlijk afga dan voor mij een sheperd,meer vacht en meer body dan de border.waar ik me een bloedje dood aan erger zijn herders en dan met name de border die gaan liggen en eyen als ze een andere hond tegen komen,heeft een sheperd dit ook??ik heb plannen om een uitlaat service op te starten wat dan inhoud dat me eigen honden dan altijd mee gaan dus aan beweging nix te kort. en dat trainen er mee moet ook wel goed komen aangezien ik een fanatiek honden mens ben en jeroen ook wel die kant op neig,maar toch ben ik bang dat het anders uit gaat pakken en ik wil dat we daar goed over nadenken.
bij een border heb ik een beeld van een neuroot voor me die constant loopt te drijven en die geen minuut kan liggen en slapen en daar kan ik niet tegen.flats zijn druk maar lang niet zo erg.heb al is een geprek aan willen gaan met een sheperd fokker maar daar werdt ik niet veel wijzer van.als 1 van 2 de keus wordt dan zal ik me er ook goed in gaan verdiepen al denk ik dat het dan misschien meer showlijn dan werklijn gaat worden.kan 1 van jullie mij helpen de karakter verschillen te geven(duidelijk)en waarom wel of niet een sheperd of een border(of misschien allebei niet)hoop dat het nog lang gaat duren voordat er wat nieuws binnen komt lopen maar omdat ik deze 2rassen niet echt goed ken wil ik daar nu al genoeg onfo over hebben