We hadden al het advies gekregen om hier niets aan te laten doen, maar het zat me toch nog niet helemaal lekker. Zoals veel van jullie tijdens forumwandelingen hebben kunnen zien kan ze niet meekomen met de groep qua rennen en sprinten. En dat vind ik natuurlijk heel rot voor haar.
Ik heb nogmaals gevraagd of het niet beter is om te opereren, maar ik kreeg weer hetzelfde advies. De orthopeed zegt dat ze na een operatie nog steeds niet zal kunnen sprinten en dat de inpact van de operatie niet opweegt tegen de geringe verbetering. Ze vertelde me ook dat Femke hoe dan ook last van arthrose gaat krijgen, of we nu gaan opereren of niet. Iets wat ik eigenlijk al wel wist, maar wat natuurlijk niet fijn is om te horen.
Maar goed, ik heb haar gevraagd of lange wandelingen nog steeds wel mogen en dit mocht, mits ik met haar zou gaan trainen. Ik wandel nu al een paar keer per week een uur of meer, maar dat gaan we vanaf nu iedere dag doen. (wat zal ik afvallen :N:
We hebben nu dus besloten om het advies van de orthopeed op te volgen en niet te opereren. Het moet haar leven natuurlijk wel verbeteren, en zoals het er nu uitziet doet een operatie dat niet.
Zijn jullie weer up to date.