Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
waart er virus rond(braken/overgeven?)
Moderator: moderatorteam
- markdh
- Zeer actief
Zoals ik jullie al vermelde heb ik voor Dennis medicijnen gekregen voor t braken(wit schuim) en voor de spuitpoep.Dennis wil niks eten,drinkt wel en zijn medicijnen geven is een crime geef de medicijnen zo ver mogelijk in de keel en houd dan zijn bek dicht en wanneer ik denk dat ie t ingeslikt heeft spuugt ie t zo weer uit.Heb met de medicijnen foefjes uitgehaald door t in beleg te wikkelen,in stukje brood maar Opa Dennis laat zich niet voor de gek houden t lijkt net of ie weet dat er in t stukkie brood c.q. beleg medicijnen zitten.
Het was geen probleem geweest als Dennis gewoon zijn eetlust nog zou hebben maar omdat hij niet eet is dien optie ook vervlogen om tussen zijn eten de medicijnen te doen.
Iemand andere suggesties??? Oja,let nu extra op Dennis en t valt me wel op dat ie voelt dat ie wat ziekjes is(belabbert) alhoewel wanneer de deurbel gaat of iemand portiek op hoort komen hij wel normaal aanslaat. Ook zijn neus is niet kurkdroog maar nat/koud/vochtig.
Kijk t nog wel aan maar als t Maandag niet beter gaat,ga ik toch terug naar de DA
Het was geen probleem geweest als Dennis gewoon zijn eetlust nog zou hebben maar omdat hij niet eet is dien optie ook vervlogen om tussen zijn eten de medicijnen te doen.
Iemand andere suggesties??? Oja,let nu extra op Dennis en t valt me wel op dat ie voelt dat ie wat ziekjes is(belabbert) alhoewel wanneer de deurbel gaat of iemand portiek op hoort komen hij wel normaal aanslaat. Ook zijn neus is niet kurkdroog maar nat/koud/vochtig.
Kijk t nog wel aan maar als t Maandag niet beter gaat,ga ik toch terug naar de DA

-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je z'n bek dicht houdt, doe zijn kop dan een beetje omhoog en wrijf over zijn keel.markdh schreef: geef de medicijnen zo ver mogelijk in de keel en houd dan zijn bek dicht en wanneer ik denk dat ie t ingeslikt heeft spuugt ie t zo weer uit.
Dit brengt een slikreactie te weeg, en dan maar hopen dat ie de pil meeslikt.
Eet Dennis wel iets heel lekkers?
Dan kun je ook de pil vermalen en het daar doorheen roeren, dan kan hij niet het lekkers oppeuzelen maar de pil weer uitspugen.

- markdh
- Zeer actief
Bedankt Natas voor je ideetje om de pillen fijn te maken,dat ik daar zelf niet bij stilgestaan hebt maar wist eerlijk gezegd ook niet of dat mocht.Zal in iedergeval de pillen voor Dennis fijnmaken en het m dan geven met iets lekkers.
Het vervelende is eerlijk gezegd dat Dennis nu al 2 dagen niks gegeten heeft(drinkt wel)heb hem gisteravond gekookte witte rijst met stukjes kip en boullion gegeven maar Dennis draaide gewoon zijn kop er voor om wat Dennis NOOIT doet,ga er daarom ook vanuit dat Dennis nog niet lekker in zijn vel zit.
Poepen doet ie nog niet maar denk dat dat komt omdat ie 2 dagen geen eten wil.Na het eten neem ik vaak nog een toetje en dat wil Dennis t nog wel eens w(wat er over is) nog even uitlikken zal daarom zijn pillen(gemalen door een beetje yoghurt geven)en wanneer dat werkt weet ik wat ik voortaan moet doen als Dennis zijn medicijnen moet.
Nogmaals bedankt Natas voor je ideetje.
Het vervelende is eerlijk gezegd dat Dennis nu al 2 dagen niks gegeten heeft(drinkt wel)heb hem gisteravond gekookte witte rijst met stukjes kip en boullion gegeven maar Dennis draaide gewoon zijn kop er voor om wat Dennis NOOIT doet,ga er daarom ook vanuit dat Dennis nog niet lekker in zijn vel zit.
Poepen doet ie nog niet maar denk dat dat komt omdat ie 2 dagen geen eten wil.Na het eten neem ik vaak nog een toetje en dat wil Dennis t nog wel eens w(wat er over is) nog even uitlikken zal daarom zijn pillen(gemalen door een beetje yoghurt geven)en wanneer dat werkt weet ik wat ik voortaan moet doen als Dennis zijn medicijnen moet.
Nogmaals bedankt Natas voor je ideetje.

- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
veel beterschap gewenst met dennis hoop dat de medicijnen snel aanslaan en dat hij weer lekkerder in zijn vel zit
Met de tabletjes doe ik altijd achterin de mond drukken bek dicht houden en wrijfen over zijn keel.
Heb je je DA ook nog nagevraagt over het doorzakken van de achterhand?
Met de tabletjes doe ik altijd achterin de mond drukken bek dicht houden en wrijfen over zijn keel.

Luna 25-11-2011 27-12-2017
- markdh
- Zeer actief
Had nu een tip gekregen van Natas om Dennis zijn medicijnen fijn te malen en door Dennis zijn lekkernij te mengen.Heb dat dus ook gedaan(beetje yoghurt) en gaf t Dennis na er even aan geroken te hebben heeft ie er iets van op gelikt maar toen draaide hij zijn kop weg en ging weer liggen.Dus...ook dat lukte niet.schotse collie schreef:veel beterschap gewenst met dennis hoop dat de medicijnen snel aanslaan en dat hij weer lekkerder in zijn vel zit![]()
Heb Dennis gisteren al de medicijnen in zijn bek gedaan(zo ver mogelijk) en toen zijn bek dichtgehouden en onder zijn bek zitten wrijven,maar Dennis is denk ik een slimme hond en denk dat ie de pillen op een manier tegenhoud zodat ie ze niet weg hoeft te slikken.
Ook al is t geen kuur,toch wil ik nog zeker 1 dag ermee doorgaan voor de zekerheid.Omdat Dennis zo goed als niks eet(geen trek) zijn denk ik zijn darmen leeg want poepen doet ie niet sinds gisteravond.
Wat betreft door de achterhand gaan c.q. zakken heeft te maken met Dennis zijn Artrose,moet er wel bijzeggen dat Dennis vandaag bij t uitlaten niet meer door zijn achterhand is gegaan.Het lijkt net of Dennis geen Artrose 'meer' heeft sinds hij zo aan t braken was geweest(wit schuim) en aan de spuitpoep loopt ie weer normaal zonder maar even mank te lopen.Wel vind ik Dennis vrij sloom,hij loopt erg langzaam naast me buiten(sjokken)Ik weet Dat Dennis al een Opa'tje is(wordt 12jr) dus wijt t daar aan.

- Jacan
- Zeer actief
- markdh
- Zeer actief
Jeetje,wist niet eens dat dat bestond:pillenschieter,had ik dat eerder geweten had ik t gisteren al meegenomen van de DA.Het is echt een crime Dennis zijn tabletten te geven.Het enige dat Dennis wel gelijkt door slikt zijn van die smaaktabletten zoals de Rimadyl die ik altijd had voor zijn Artrose,maar omdat die niet meer hielpen ben ik op advies van de DA overgegaan op de Previcox en toen Dennis nog echt ok was gaf ik t altijd door zijn eten maar nu hij dus ziekjes is en niets eet is dat ook al een crime om te geven.
Ga straks nog wel eens vanille vla proberen. Hou je op de hoogte.
Ga straks nog wel eens vanille vla proberen. Hou je op de hoogte.

- Jacan
- Zeer actief
- Maureen en de meiden
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- markdh
- Zeer actief
Klopt,vind nog niet echt dat t wat beter gaat met Dennis.De DA had wel gezegd dat eten niet zo heel belangrijk is maar drinken wel,maar zie toch liever dat Dennis weer smakelijk staat te eten wat ik altijd van m gewend ben. Heb Dennis net wat vanille vla met zijn medicijnen gegeven hij heeft t niet helemaal schoongelikt en omdat ik de medicijnen fijngestampt heb kan ik bijna niet zien of ie ze binnen gekregen heeft.Anders bel ik de DA Maandag of ga er 's-avonds even naar toe met hem.Maureen en de meiden schreef:Ik las net hoe het nu gaat met Dennis. Nog niet echt goed. Tips heb ik verder ook niet voor je,die zijn je al gegeven. En anders gewoon weer aan de bel trekken as maandag bij de da.
Ik hoop dat de vanille vla werkt.

- Maureen en de meiden
- Zeer actief
Dan heeft hij in ieder geval wel wat binnengekregen en iets gegeten.markdh schreef:Klopt,vind nog niet echt dat t wat beter gaat met Dennis.De DA had wel gezegd dat eten niet zo heel belangrijk is maar drinken wel,maar zie toch liever dat Dennis weer smakelijk staat te eten wat ik altijd van m gewend ben. Heb Dennis net wat vanille vla met zijn medicijnen gegeven hij heeft t niet helemaal schoongelikt en omdat ik de medicijnen fijngestampt heb kan ik bijna niet zien of ie ze binnen gekregen heeft.Anders bel ik de DA Maandag of ga er 's-avonds even naar toe met hem.Maureen en de meiden schreef:Ik las net hoe het nu gaat met Dennis. Nog niet echt goed. Tips heb ik verder ook niet voor je,die zijn je al gegeven. En anders gewoon weer aan de bel trekken as maandag bij de da.
Ik hoop dat de vanille vla werkt.
Vis vinden de meeste honden ook erg lekker, heb je dat al geprobeerd?
Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- markdh
- Zeer actief
thnx,Femia voor je tip zal die straks even uit gaan proberen.Had de tip al geprobeert van Maureen en d'r meiden met vanillevla maar Dennis neemt een paar likken ervan en draaid zijn kop weer weg. Hou jullie op de hoogteFemia schreef:En de pil in een beetje smeerkaas of pate/smeerworst stoppen?
Vroeger hadden wij een kat die dagelijks pillen moest. Ik stampte die dan fijn en lostte ze op in een pipetje met water(die kan je bij de DA vragen). Dan leegspuiten in de bek.

-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat jammer dat Dennis ook iets lekkers als vla niet helemaal op eet.
Hij heeft gelukkig wel wat medicijnen nu binnen gekregen, maar dit is voor hem dus geen betrouwbare methode.
Over eten : dat een hond een paar dagen niet eet is idd helemaal niet zo erg. Maar hoe lang eet Dennis nu al niet? Moet ook weer niet té lang duren natuurlijk.
Als ik jou was zou ik morgen even met hem naar de DA gaan.
Hij heeft gelukkig wel wat medicijnen nu binnen gekregen, maar dit is voor hem dus geen betrouwbare methode.
Over eten : dat een hond een paar dagen niet eet is idd helemaal niet zo erg. Maar hoe lang eet Dennis nu al niet? Moet ook weer niet té lang duren natuurlijk.

- markdh
- Zeer actief
Dat Dennis de vla niet helemaal opgegeten heeft denk ik zelf dat ie nog niet echt helemaal in orde is want Dennis is normaal gesproken een allesvreter(niet moeilijk)Natas. schreef:Wat jammer dat Dennis ook iets lekkers als vla niet helemaal op eet.
Klopt Natas heel betrouwbaar is de methode met de vla ook niet t is wat je al vermelde dat ie wel iets van de medicijnen binnen heeft gekregen maar er is toch een restje medicijn achtergebleven ook al had ik t fijngestampt. Dennis had 2 dagen niet gegeten.
Heb voor Dennis Kabeljauwfilet gekocht bij de Supermarkt die elke zondag open is en na t gekookt te hebben en t wat afgekoelt was aan Dennis gegeven en hij begon er wel van te smikkelen en at alles op.
Maureen bedankt hoor,Dennis at de vis ogp alsof t een delicatesse was

- Maureen en de meiden
- Zeer actief
- markdh
- Zeer actief
- Maureen en de meiden
- Zeer actief
Toch maar even DA bellen morgen voor de zekerheid.markdh schreef:Afgezien dat Dennis vandaag voor t eerst weer is gaan eten(vis) vind ik m nog wat down in zoverre als ik m uit ga laten,sjokt ie meer naast me.
en had vanavond gepoept en was nog steeds dunne ontlasting gelukkig geen spuitpoep(water)meer.
- markdh
- Zeer actief
Had zelf ook al daarover zitten denken om morgen even de telefoon te pakken en te bellen.Dennis is natuurlijk al een opa'tje dus alles wordt wat strammer maar vind hem echt beetje sloom naast me lopen,terwijl hij wel aanslaat als hij iemand op portiek hoort of aan de deur wordt gebeld,en dan komt ie zelfs nog naar de buitendeur.Maureen en de meiden schreef:Toch maar even DA bellen morgen voor de zekerheid.markdh schreef:Afgezien dat Dennis vandaag voor t eerst weer is gaan eten(vis) vind ik m nog wat down in zoverre als ik m uit ga laten,sjokt ie meer naast me.
en had vanavond gepoept en was nog steeds dunne ontlasting gelukkig geen spuitpoep(water)meer.

- Jacan
- Zeer actief
Wat zielig voor dennis dat hij nog niet echt opknappen wilmarkdh schreef:Had zelf ook al daarover zitten denken om morgen even de telefoon te pakken en te bellen.Dennis is natuurlijk al een opa'tje dus alles wordt wat strammer maar vind hem echt beetje sloom naast me lopen,terwijl hij wel aanslaat als hij iemand op portiek hoort of aan de deur wordt gebeld,en dan komt ie zelfs nog naar de buitendeur.Maureen en de meiden schreef:Toch maar even DA bellen morgen voor de zekerheid.markdh schreef:Afgezien dat Dennis vandaag voor t eerst weer is gaan eten(vis) vind ik m nog wat down in zoverre als ik m uit ga laten,sjokt ie meer naast me.
En ik zou inderdaad ook even de DA bellen want hij blijft wel lang sloom

Luna 25-11-2011 27-12-2017
- markdh
- Zeer actief
Ik realiseer me best wel dat Dennis geen puppy meer is( is al 11 1/2) maar voordat hij ziekjes werd(wit schuim c.q. spuitpoep) liep Dennis voor zijn doen lekker mee met me nu loopt ie langzaam naast me aan de riem of een stukje achterme.
Maar bel morgen even de DA voor de zekerheid,ben ik ook wat geruster
Maar bel morgen even de DA voor de zekerheid,ben ik ook wat geruster

- markdh
- Zeer actief
Heg net met mijn DA gebeld(assistente)en in overleg met de DA gaf hij me het advies(omdat Dennis nog niet echt wil eten(drinken doet ie goed)
om,omdat Dennis wel kabeljauw filet c.q. Koolvis eet met Macaroni om dat 4x p.d. te geven en dan morgen met een beetje eigen voer erbij van Dennis.Mocht t zo zijn dat Dennis alleen de Vis c.q. macaroni opeet en zijn eigen voer laat liggen wil de DA Dennis graag Donderdag of Vrijdag even weer zien.Dus ga eerst even uitproberen wat de DA me adviseerde mocht t niet helpen ga ik met Dennis voor vrijdag terug naar de DA.
Wanneer ik Dennis uitlaat plast hij alleen nog maar,krijg de indruk dat omdat Dennis weinig trek heeft in eten hij niet poept en zodoende kan ik dus niet zien of Dennis van zijn spuitpoep is.
om,omdat Dennis wel kabeljauw filet c.q. Koolvis eet met Macaroni om dat 4x p.d. te geven en dan morgen met een beetje eigen voer erbij van Dennis.Mocht t zo zijn dat Dennis alleen de Vis c.q. macaroni opeet en zijn eigen voer laat liggen wil de DA Dennis graag Donderdag of Vrijdag even weer zien.Dus ga eerst even uitproberen wat de DA me adviseerde mocht t niet helpen ga ik met Dennis voor vrijdag terug naar de DA.
Wanneer ik Dennis uitlaat plast hij alleen nog maar,krijg de indruk dat omdat Dennis weinig trek heeft in eten hij niet poept en zodoende kan ik dus niet zien of Dennis van zijn spuitpoep is.

-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- markdh
- Zeer actief
Is waar wat je zegt,als een hond weinig eet zal ie ook bijna geen ontlasting hebben.Gelukkig eet ie de vis wel en zal dan ook vanavond wat gekookte macaroni bij doen zodat ie toch wat binnen krijgt en zoals de DA al zei het is niet de bedoeling dat Dennis zal gaan verzwakken.Natas. schreef:Nee, als hij weinig tot niets meer eet hoeft hij natuurlijk ook niet te poepen.
Fijn dat hij wel die vis at, heeft hij tenminste weer wat binnen gekregen!
Ik hoop voor je dat het vis voeren en dan langzaam zijn eigen eten er weer bij gaat werken.

- Maureen en de meiden
- Zeer actief
Het is idd niet de bedoeling dat Dennis gaat verzwakken.
Ik hoop dat nu langzamerhand ( zeker nu Dennis wel wat vis en macaroni eet) zijn eetlust weer wat terugkomt. Het is ook niet niets, ga jezelf maar na als je buikgriep hebt gehad en zeker zo'n oud mannetje als Dennis ,duurt het herstel ook langer.
Ik blijf je volgen.
Ik hoop dat nu langzamerhand ( zeker nu Dennis wel wat vis en macaroni eet) zijn eetlust weer wat terugkomt. Het is ook niet niets, ga jezelf maar na als je buikgriep hebt gehad en zeker zo'n oud mannetje als Dennis ,duurt het herstel ook langer.
Ik blijf je volgen.
- markdh
- Zeer actief
Klopt Maureen,als je zelf buikgriep hebt ben je ook een aaltal dagen uit je doen en dat is bij een hond natuurlijk idemdito.Heb Dennis een kwartier geleden uitgelaten maar is toch nog wat aan de dunne(geen vaste ontlasting)Dennis heeft vandaag wederom vis en gekookte macaroni gekregen van me en heb er wat brokjes erbij gedaan die Dennis normaal gesproken eet alssie gezond is en dat heeft ie ook erbij opgegeten.Had Dennis zijn medicijn(Finidiar/tegen diarree)fijngemalen en dat heeft ie dus ook opgepeuzelt met zijn eten.Maureen en de meiden schreef:Het is idd niet de bedoeling dat Dennis gaat verzwakken.
Ik blijf je volgen.
Vind het wel ok hoor dat je me blijft volgen

- Maureen en de meiden
- Zeer actief
Markdh schreef:Vind het wel ok hoor dat je me blijft volgenBij the way mooie meiden heb je
Dank u.
Er zijn hier meer mooie golden meisjes,kijk eens een keertje bij hondenrassen,we hebben daar een golden topic.
Goed om te horen dat Dennis nu ook wat brokjes heeft gehad en belangrijker, zijn medicijnen binnen heeft!
- markdh
- Zeer actief
Zal zeker morgen even kijken bij de hondenrassen en bij de Topic over Goldens dat is beloofd.Maureen en de meiden schreef:Markdh schreef:Vind het wel ok hoor dat je me blijft volgenBij the way mooie meiden heb je
Dank u.![]()
Er zijn hier meer mooie golden meisjes,kijk eens een keertje bij hondenrassen,we hebben daar een golden topic.![]()
Goed om te horen dat Dennis nu ook wat brokjes heeft gehad en belangrijker, zijn medicijnen binnen heeft!
Toch blijf ik beetje huiverig omdat Dennis nog geen vaste ontlasting heeft ik weet dat ie vanaf Donderdag zijn medicijnen gekregen heeft en ie vrijdag niet meer wilde eten(te beroerd)maar....moet eerlijk zijn door te zeggen dat ik wel blij ben dat Dennis nu wat gegeten heeft en dan zal de ontlasting ook wel in orde komen.,

-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- markdh
- Zeer actief
Gelukkig heeft ie naar mijn idee lekker zitten schransen van zijn macaroni met vis.Natas. schreef:Wat fijn dat hij goed gegeten heeft, en dat hij vandaag z'n medicijnen naar binnen heeft gekregen!
Nu nog duimen voor betere ontlasting
Vanmorgen bij t uitlaten ging Dennis na 10 minuten zitten en moest poepen en wat was ik blij dat Dennis zijn ontlasting weer vast was. Thuisgekomen met Dennis heb ik m weer vis gegeven met wat eigen voer van Dennis met zijn medicijnen erbij en heeft t allemaal op zitten peuzelen.Dus denk dat ie door de 'crisis' heen is nu,al hou ik t nog even in de gaten.