Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

erg warm weer; hond met dikke vacht

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

erg warm weer; hond met dikke vacht

Ongelezen bericht door EvitaP »

Zoals ik in een ander berichtje heb geschreven gaan we naar curacao verhuizen mét de honden.
Nu heeft hoover, border collie met (half) lang haar, een vrij dikke vacht. Zeker nu de winter net voorbij is en de zomer er aan komt. Nu vroeg ik me nog af hoe we hem het best kunnen helpen om de eerste weken/maanden door te komen en de rest van de tijd.
Zelf hebben we het volgende bedacht:
- In elk geval airco in één kamer zodat hij daar kan bij komen en waar hij s nachts lekker kan slapen.
- Zo nu en dan nat maken en zo veel mogelijk in de schaduw blijven.
- Ik wil zo'n koelingsmat kopen zodat hij buiten in de schaduw ook een beetje koel kan liggen
- Hier in nederland zoveel mogelijk conditie op doen
- 'Veel' kammen zodat zoveel mogelijk ondervacht weg is en ze vacht een beetje is uitgedund

We dachten ook aan de tondeuse, maar dat schijnt z'n haar niet echt goed te doen en ook niet erg veel te helpen. Weet iemand hier nog iets van?
Daarnaast dacht ik dat we hem regelmatig in de zee konden laten badderen aangezien we aan zee wonen. Maar nu vraag ik me af of het zout van de zee slecht is voor z'n haar of huid oid?
voor de rest zijn alle adviezen en ideen welkom!
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Coat King werkt volgens mij goed om de ondervacht eruit te halen (iig wel heel veel haar :mrgreen: )
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Bernadette
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bernadette »

Met Blitz heb ik in de zomer gemerkt dat hij zo'n koelingmat echt niet tof vind... Hij vermijd het zelfs... Hij vind het wel heerlijk om te zwemmen en daarna in de schaduw op te drogen...

Airco... Weet ik niet, ik heb zo'n vennetje, maar als die op hem staat gaat hij ergens anders liggen...
mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

Wij hebben onze twee ruwharige russeltjes meegenomen naar Thailand en daarvoor hebben ze ook twee jaar in India gewoond. We hebben hier geen airco nodig, omdat we vlak aan zee wonen en 's morgens en 's avonds kunnen ze lekker in de zee afkoelen. Overdag liggen ze binnen of in de schaduw. Ze hebben zich goed aangepast en nemen ook geregeld een zonnebad :N: . Dat zie ik een paar minuten en stuur ze dan terug de schaduw in. Alleen in de volle zon hijgen ze, in huis en in de schaduw niet tot nauwelijks. Ze hebben ook geen last van het zout water en ik spoel ze ook niet na met zoet water. Vachtproblemen door zeewater nog niet gehad en verwacht ik ook niet meer.
Groetjes, Monique

Afbeelding
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Bedankt voor alle ideeën!
Ik ben wel blij dat we aan zee wonen en dat er (bijna) altijd flinke wind is. Dat scheelt wel denk ik.
Overigens als het hoover niet lukt om aan te passen dan emigreer ik met 'm naar een ander land of ik verzin wel iets anders. Maar dat zie ik dan wel weer, eerst kijken of hij zich daar een beetje kan aarden.
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

ik zou het ook eens proberen om met de coat king erdoor te gaan, je verwijderd veel onderwol en zo houdt je de vacht lekker luchtig!
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”