Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vliegervaring met hond naar curacao

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

vliegervaring met hond naar curacao

Ongelezen bericht door EvitaP »

Hallo,

We gaan verhuizen naar curacao en willen de honden mee nemen.
Nu wilde ik dus vragen naar de ervaringen met verschillende vliegtuigmaatschappijen.
M'n vader dacht aan arkefly omdat dat goedkoper schijnt te zijn (dan KLM). Ik weet echter niet hoe het er daar aan toe gaat en ik kan er ook niet zo veel over vinden.
Van KLM heb ik wel een goede indruk, aangezien er ook staat dat ze een 'verzorger' mee laten vliegen en een hondenhotel hebben. Dat laat mij in elk geval zien dat ze er wat voor over hebben en niet zien als 'normale bagage'.
Maar ik zou graag de ervaringen willen horen en adviezen.
En als er nog tips zijn mbt tot drinken zou ik die graag willen weten aangezien de reis ruim 9 uur duurt.

Alvast bedankt in elk geval!
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Hmm, die verzorgen klopt misschien niet helemaal, dat doen ze alleen bij grotere dieren geloof ik. Maar goed ze besteden er in elk geval meer aandacht aan op de website...
groetjes
Evita

EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Zijn er dan geen mensen die hier ervaring mee hebben? :(:
Echt elke ervaring is welkom...
groetjes
Evita

Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Volgens mij heeft Carmen (Crutz) niet zo lang geleden een pup geëxporteerd naar Curacao. Stuur haar anders even een pb'tje als je meer info wilt.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Misschien weet Linlin hier iets over?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Over honden mee nemen weet ik niets maar wel dat de reizen heeeel erg duur zijn geworden :evil:
Vergeleken met twee jaar geleden vragen ze bij KLM nu meer dan 't dubbele :evil: :evil: :evil: Nu zo'n 1200 euro in de zomer. :evil: :jank:
Arkefly is iets goedkoper :roll:

Wij gaan in juli ook weer voor 3 weken :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Mijn nicht is ook verhuisd naar curacao, met haar hond. Zij vloog met Arkefly en dat was goed bevallen.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Youp schreef:Mijn nicht is ook verhuisd naar curacao, met haar hond. Zij vloog met Arkefly en dat was goed bevallen.
Oh dat stelt me wel een beetje gerust.

De rest ook bedankt voor het reageren!
Met klm is het idd iets van 1350 euro en dat nog zonder het gewicht van de kennel... Dus dat loopt best op. Voor de rest kreeg ik bij het bellen ook niet zo'n heel goede indruk, dus ik denk dat het idd niet zo heel erg veel uitmaakt qua service en verzorging. Bij arkefly is 't 5 euro per kg, dus het scheelt nogal als je naar het geld kijkt.
groetjes
Evita

nicole18m
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door nicole18m »

Nu ben ik afgelopen maand op vakantie geweest naar Curacao...zonder honden, maar met ArkeFly, was mij vies tegengevallen de reis (ook kwa duur natuurlijk) maar ook kwa verzorging...je kreeg maar 3 keer wat te drinken aangeboden (en dat voor een vlucht van ong.12uur).

Mensen bij ons hotel zeiden toen (die via KLM) waren gevlogen, dat ze continu rondliepen voor drinken, zelfs ijsjes.....
Maar helaas heb ik geen ervaring met KLM

Ik zou gewoon gaan voor de beste, en niet de goedkoopste... (eventueel)

Succes in ieder geval... Wanneer ga je erheen trouwens?
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

De honden zijn er inmiddels al weer een maand en het is ze allemaal goed vergaan. Het enige wat ik vreemd vond is dat ze op hato (vliegveld op curacao) op de lopende band zijn gezet. Maar goed curacao-enaars (?)zijn meestal niet zo dol op honden, dus ik had wel gerekend op iets raars. Enfin ze maken het goed; elke dag naar de zee en de hele dag buiten zijn. Ze vinden het nog wel erg warm, hopelijk zullen ze daar nog wat meer aan wennen.
Ik ga zelf over twee weken naar curacao, ik zie er naar uit om ze weer te zien!

Bij KLM krijg je inderdaad meer drinken aangeboden en volgensmij heb je meer keuze qua eten als ik me goed herinner. Ik hoop dat je verblijf wel naar je zin was.
groetjes
Evita

nicole18m
Vaste gebruiker

Ja, het verblijf is me wel bevallen (wij verbleven in het Plaza hotel in Willemstad zelf), alleen net wat je zegt, de mensen daar geven niet veel om honden (we hebben er onderweg naar de Westpunt verschillende gezien, meer dood dan levend..)

Ik vond Curacao leuk om gezien te hebben (ook zeker een keer naar het Sea Aquarium gaan..met de dolfijnen zwemmen was SUPERR!!)
De mensen zelf daar vinden de Westpunt geweldig, pistol Baka etc. dat ligt in zo'n park waar je doorheen kunt lopen/ rijden...) Zijn rostwanden die door de golven zijn uitgeklooft zeg maar..) Ikzelf vond de Westkant leuker....meer toeristisch hé, mooie heldere zee en witte stranden...

Maar jij in ieder geval heel veel plezier en succes in Curacao...

P.S is daar wel goedkoop hé?
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

EvitaP schreef:De honden zijn er inmiddels al weer een maand en het is ze allemaal goed vergaan. Het enige wat ik vreemd vond is dat ze op hato (vliegveld op curacao) op de lopende band zijn gezet. Maar goed curacao-enaars (?)zijn meestal niet zo dol op honden, dus ik had wel gerekend op iets raars. Enfin ze maken het goed; elke dag naar de zee en de hele dag buiten zijn. Ze vinden het nog wel erg warm, hopelijk zullen ze daar nog wat meer aan wennen.
Ik ga zelf over twee weken naar curacao, ik zie er naar uit om ze weer te zien!
.
Ik weet niet hoe zwaar je honden zijn, maar anders is dit normaal. Zo'n beest met kennel is namelijk erg zwaar en dat is niet goed voor de mensen die er anders honderden meters (of nog verder, ik weet niet hoe groot het in curacao is) ermee moeten tillen.
nicole18m
Vaste gebruiker

Nou het vliegveld op Hato is niet zo groot (is in uitbreiding) maar de mensen daar houden niet zo van honden, tijdens onze vakantie hebben we genoeg (dode) honden langs de weg gezien, de lokale bevolking zegt ook dat een hond in de tuin hoort, voor eigendom bewaking, het krijgt eten en drinken, maar meer ook niet (de kinderen wel natuurlijk).
Maar het is daar heel anders met honden dat hier in de omgeving zeg maar.
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”