Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Maar wat doen jullie anders of extra's voor de hond tijdens een warme dag?
Ik heb wel eens gelezen over een koelend iets wat je om of over de hond kan doen
Zijn de uitlaattijden verschillend, heeft de hond sowieso behoefte aan beweging op zo'n dag. Wat zijn de "do's en dont's" voor honden op een warme dag?
Tamara en Bowie schreef:Zijn de uitlaattijden verschillend, heeft de hond sowieso behoefte aan beweging op zo'n dag. Wat zijn de "do's en dont's" voor honden op een warme dag?
Vrij vanzelfsprekend, wat je zelf eigenlijk ook doet. Dus op een warme dag geen marathon gaan lopen en lekker in de schaduw hangen. Lekker watertje voor de honden in de vorm van een schelp-badje of een tuinslang. Natte handdoek is ook wel eens lekker. Niet gaan fietsen en de hond op het hete asfalt laten lopen. Dat soort dingen.
En als het heeeeeel heet is? Dan krijgen ze uiteraard een ijsje.
Tamara en Bowie schreef:Zijn de uitlaattijden verschillend, heeft de hond sowieso behoefte aan beweging op zo'n dag. Wat zijn de "do's en dont's" voor honden op een warme dag?
In het water is Bowie ook altijd te vinden, zwemmen heeft ze nog nooit gedaan, maar in het water rennen en spartelen zover je nog kan staan vindt ze ontzettend leuk
Maar waarom niet in kleine stilstaande watertjes, of stel ik nou een hele stomme vraag die ik als hondenbezitter echt wel had moeten weten? :N:
( ik doe een gok, ziekte van Weil? )
miekmiek schreef:Vrij vanzelfsprekend, wat je zelf eigenlijk ook doet. Dus op een warme dag geen marathon gaan lopen en lekker in de schaduw hangen. Lekker watertje voor de honden in de vorm van een schelp-badje of een tuinslang. Natte handdoek is ook wel eens lekker. Niet gaan fietsen en de hond op het hete asfalt laten lopen. Dat soort dingen.
En als het heeeeeel heet is? Dan krijgen ze uiteraard een ijsje.
Voor mij is het erg vanzelfsprekend om nooit een marathon te lopen Dus dat is sowieso niet aan de orde
Schelpbadje is wel een goeie ja, ik denk dat Bowie dat wel erg leuk gaat vinden, en mijn vloer en dweil ook
En krijgen ze dan ook een ijsje? Speciale hondenijsjes of gewone waterijsjes?
Of heb jij een speciaal recept die ik ook ècht moet hebben
In het water is Bowie ook altijd te vinden, zwemmen heeft ze nog nooit gedaan, maar in het water rennen en spartelen zover je nog kan staan vindt ze ontzettend leuk
Maar waarom niet in kleine stilstaande watertjes, of stel ik nou een hele stomme vraag die ik als hondenbezitter echt wel had moeten weten? :N:
( ik doe een gok, ziekte van Weil? )
Voor zover ik weet is het blauwalg. Hier althans in het recreatiegebied als het langer warm weer is.
Bij ons reageerden de honden verschillend. Jari zocht de koelste plek op, Tagor hebben we regelmatig uit de zon moeten sturen omdat meneer dus lekker gaat liggen bakken :N:
Verder zoals bij Marion: overdag kortere rondjes en in de ochtend en avond wat langer. Verder zo veel mogelijk laten zwemmen en een badje in de tuin zetten.
Ook genoeg water klaar zetten zodat ze kunnen drinken naar behoeven.
Buffy kan slecht tegen de warmte, dat begint al met een graad of 23. Dat wordt dan in de ochtend uitlaten, ' smiddags een heel kort sjokrondje en 's avonds de lange wandeling, vaak pas tegen half elf thuis en we zijn dan het grootste deel van de tijd bij het water te vinden. We hebben zo'n schelpbadje in de tuin en gelukkig blijft het huis vrij koel. Ze ligt op warme dagen voor pampus op het zeil of buiten in de tuin in de schaduw.
We pakken regelmatig de gieter of de plantenspuit en een ijsblokje vindt ze ook leuk. Het weer wat we nu hebben vindt Buffy het fijnste, warmer hoeft voor haar niet. Het is wel lekker rustig overdag in de zomer
Rais kan ook slecht tegen de hitte.
Komt mss ook omdat ze een dunne vacht heeft en totaal geen ondervacht, de warmte komt zo bij haar naar binnen.
Ze ligt het liefst in de schaduw, echt zelden in de zon. En op heel warme dagen vertrekt ze naar binnen want daar is het dan het koelst.
Ik wandel dan ook in de wat minder hete uurtjes zoals 's avonds, minder lang en in een langzamer tempo. Ze haat water, afgelopen zomer dacht ik lief voor haar te zijn met besprenkelen of een natte handdoek maar dat vond ze helemaal niets.
Het 'verkoelend iets wat je om over over je hond kan doen' heb ik hier gevonden : http://www.natteneuzen.nl/index.html
Dan naar honden-diversen en dan onder het kopje hondenkoel-warming artikelen.
in de zomer als het echt warm is gaan we smorgens als het nog een beetje koel is wandelen en 's avonds, overdag zitten we dan vaak aan het meer onze honden vinden zwemmen alledrie erg leuk.
Als het erg warm weer is sjok ik met mijn honden naar een meer en gaan we heerlijk spelen in het water. Zelf in de korte broek lekker mee het water in en daar een tijdje vertoeven.
De honden zwemmen dan veel en worden daar net zo moe van als een eind lopen. Beatle moet ik na zo'n zwempartij na een uurtje wel alweer even uitlaten om te plassen omdat zij bakken water binnen krijgt.
Mijn honden zoeken thuis de schaduw op of gaan binnen liggen.
Nooit een hond in een auto laten bij warm weer. Eigenlijk moet je altijd, als de zon schijnt, uitkijken met een hond in de auto laten.
Als het erg warm is besproei ik ze ook wel eens met de tuinslang. Het moment zelf vinden ze maar niks maar als ze eenmaal nat zijn vinden ze het heerlijk die verkoeling.
in de echte hitte gaan we niet lopen. ze zouden het wel kunnen, maar ik loop dan 's ochtends lekker vroeg en 's avonds rond een uur of 9 gaan we naar het renneke. dat is een bos waar een bronwaterstroom doorheenloopt waar ze kunnen afkoelen. verder op de dag wat piesrondjes.
nu hebben we alleen stoep achter het huis wat ik soms natspuit en er staat in de zomer altijd een badje (zo'n blauwe schelp)
straks hebben we in het nieuwe huisook gras dus dan kunnen ze daar lekker op liggen
trainen doen we nog wel, maar dan korter en minder intensief
ook wij lopen alleen s'morgens en sávonds een grote ronde en de rest van de dag kleine stukjes van 10 minuten. er ligt buiten in de schaduw een kleed en de deur staat de hele dag open zodat hij het koelste plekje kan opzoeken. verder grote bak water. omdat onze hond geknipt wordt, knippen zijn haren s'zomers zo'n 3 cm lang en in de winter blijft de vacht langer op 6 cm of meer. verder veel rust en schaduw.