Misty is nu 7 maanden en ik ondekte dat ze gister een buld in haar nek heeft.
Schrok er van,maar denk niet meteen het ergste hoor.
Ze is 2 weken geleden geopereerd kan het door de prik komen dat het een irritatie is(heb ik gehoord dat dat kan)?
Misschien een vetbultje ofzo,nou ik ga morgen naar de da toe en die kijkt het even na hoop dat het meevalt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
buld in haar nek.
Moderator: moderatorteam
-
Dayenne
- Vaste gebruiker
- nanni
- Actief
Re: buld in haar nek.
dit kan inderdaad een reactie van een prik zijn..Dayenne schreef:Misty is nu 7 maanden en ik ondekte dat ze gister een buld in haar nek heeft.
Schrok er van,maar denk niet meteen het ergste hoor.
Ze is 2 weken geleden geopereerd kan het door de prik komen dat het een irritatie is(heb ik gehoord dat dat kan)?
Misschien een vetbultje ofzo,nou ik ga morgen naar de da toe en die kijkt het even na hoop dat het meevalt.
ook kan ze haar nek iets verdraaid hebben, waardoor het een spierenknobbel is geworden, gaat vanzelf weer weg..
Groetjes kim en een poot van Tuana en Rocky

-
Dayenne
- Vaste gebruiker
-
Lindsey
- Zeer actief
ben net al naar de da geweest en het is een reactie van de prikken, niks aan de hand dus
Nou, dat zou ik niet gelijk denken. Als je hond net de cocktail heeft gehad, of de Weil/PI enting en hij heeft daarna een bult in de nek is dat inderdaad een reaktie op de enting.
Maar wat jij waarschijnlijk niet weet (en ik wist het tot voor kort ook niet helaas) is dat de adjuvans in de entstof, de toevoegingen, deze reaktie ook kan opwekken. Aluminiumhydroxide is een van die adjuvans en kan (mogelijk) bultjes (sarcomen) veroorzaken die schadelijk zijn voor je hond.
Dus de opmerking "niks aan de hand" zou ik niet zomaar accepteren van je dierenarts. Er zijn veel honden die rare bultjes krijgen, en de verdenking is steeds meer dat dat door entingen/de adjuvans veroorzaakt wordt.