Ja, ik zou het gewoon proberen. Je hebt het toch liggen. Of misschien nog wat minder?SuperTyson schreef:dus morgen bv 800 gram proberen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
carnibest
Moderator: moderatorteam
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn ervaring is ook dat als ik teveel voer dat ze aan de dunne gaat, mijn rottweilertje is 33 kilo ( ongeveer ) en krijgt momenteel een kilo per dag en ze is nu een jaar.
Toen ze jonger was merkte ik echt gelijk als ik teveel had gevoerd
Maar momenteel heeft ze het nodig, ze is erg aktief dus verbruikt het ook. Je moet kijken naar de hond, en naar de ontlasting hoe het gaat. Nu voer je misschien iets te veel en dat is zonde. Je merkt vanzelf als de ontlasting weer goed is en je hond er ook gewoon prima uitziet.
Toen ze jonger was merkte ik echt gelijk als ik teveel had gevoerd
Maar momenteel heeft ze het nodig, ze is erg aktief dus verbruikt het ook. Je moet kijken naar de hond, en naar de ontlasting hoe het gaat. Nu voer je misschien iets te veel en dat is zonde. Je merkt vanzelf als de ontlasting weer goed is en je hond er ook gewoon prima uitziet.

-
ien
- Erelid
- Contacteer:
De hoeveelheden van BARF en kvv niet gaan vergelijken!!! en ook niet "het verdragen" van verschillend materiaalSuperTyson schreef:hij had gister trouwens ook een barfdag gehad(eend en kip).. de hele dag niet gepoept en savonds wel.. eindelijk normale ontlasting!!
en toen kreeg hij ook een kg.. en viel hij meteen aan..
hiervoor kreeg hij altijd 1200 gram.. ben net afgebouwt naar een kg.. nooit last gehad
het ligt gewoon aan de carnibest.. hij verdraagt dat gewoon niet
een kilo BARF is anders dan een kilo KVV
Een hond kan meer BARF voedsel tot zich nemen zonder dik te worden dan kvv!!!!
Een kilo kvv is zo foetsie door de maag, een kilo kip niet!
Geef het niet gemalen maar geef jou hond dus gewoon grote stukken, je merkt zelf al dat je hond het daar beter op doet!
geef je wel gemalen als afwisseling dan gewoon de helft die je anders van een barfmaaltijd zou geven!

-
ien
- Erelid
- Contacteer:
een ander merk kvv zou dus niet optimaal samengesteld zijnScooby schreef:[Carnibest is erg optimaal samengesteld, dus het zou kunnen dat Tyson van de Carnibest wel minder nodig heeft nu hij wat ouder wordt en van een ander KVV niet.
.)
[de complete versies!!]
Dat kan je toch alleen maar zeggen als je van alle merken exact de samenstelling weet??
en niet van 1 merk die je ook nog verkoopt??

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
ik probeer ook zo veel mogelijk te barfen.. heb alleen echt een vriezer nodig aangezien de adressen vrij ver liggen en ik niet om de paar dagen heen en weer kan rijdenien schreef:De hoeveelheden van BARF en kvv niet gaan vergelijken!!! en ook niet "het verdragen" van verschillend materiaalSuperTyson schreef:hij had gister trouwens ook een barfdag gehad(eend en kip).. de hele dag niet gepoept en savonds wel.. eindelijk normale ontlasting!!
en toen kreeg hij ook een kg.. en viel hij meteen aan..
hiervoor kreeg hij altijd 1200 gram.. ben net afgebouwt naar een kg.. nooit last gehad
het ligt gewoon aan de carnibest.. hij verdraagt dat gewoon niet
een kilo BARF is anders dan een kilo KVV
Een hond kan meer BARF voedsel tot zich nemen zonder dik te worden dan kvv!!!!
Een kilo kvv is zo foetsie door de maag, een kilo kip niet!
Geef het niet gemalen maar geef jou hond dus gewoon grote stukken, je merkt zelf al dat je hond het daar beter op doet!![]()
geef je wel gemalen als afwisseling dan gewoon de helft die je anders van een barfmaaltijd zou geven!
maar dan moet ik bv een kilo barf geven, en dan iets van 600 gram kvv?
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Inderdaad.ien schreef:een ander merk kvv zou dus niet optimaal samengesteld zijn![]()
![]()
[de complete versies!!]
Dat kan je toch alleen maar zeggen als je van alle merken exact de samenstelling weet??
Groetjes, Karen
-
bea leyba
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nouwwww, ik ga Toopje toch echt op dieet zetten hoor, sinds hij barft is ie dus dik geworden.ien schreef: Een hond kan meer BARF voedsel tot zich nemen zonder dik te worden dan kvv!!!!
!
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook de neiging heb om hem meer te geven dan hij eigenlijk moet krijgen. Tja, een flink stuk ribbetjes van 800 gram geef ik hem dan toch maar, terwijl ie eigenlijk maar 600 gram per dag hoeft te krijgen.
Eigenlijk zou ik hem gewoon echt maar 1 keer per dag eten moeten geven. Maar ik kan het nog niet echt over mijn hart verkrijgen. Dus krijgt ie toch een eitje smorgens of wat kwark...
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
nee..zo bedoel ik het niet!Roelfien schreef:Nouwwww, ik ga Toopje toch echt op dieet zetten hoor, sinds hij barft is ie dus dik geworden.ien schreef: Een hond kan meer BARF voedsel tot zich nemen zonder dik te worden dan kvv!!!!
!![]()
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook de neiging heb om hem meer te geven dan hij eigenlijk moet krijgen. Tja, een flink stuk ribbetjes van 800 gram geef ik hem dan toch maar, terwijl ie eigenlijk maar 600 gram per dag hoeft te krijgen.
![]()
Eigenlijk zou ik hem gewoon echt maar 1 keer per dag eten moeten geven. Maar ik kan het nog niet echt over mijn hart verkrijgen. Dus krijgt ie toch een eitje smorgens of wat kwark...
als je het tegenover de hoeveelheden van kvv zet dan wordt mijn hond dikker van 1 kilo kvv dan van 1 kilo complete kip..
als je de ene dag flinke ribben geeft, geef je de andere dag gewoon minder!

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Weet ik hoor, dat je dat niet zo bedoelde.ien schreef:nee..zo bedoel ik het niet!Roelfien schreef:Nouwwww, ik ga Toopje toch echt op dieet zetten hoor, sinds hij barft is ie dus dik geworden.ien schreef: Een hond kan meer BARF voedsel tot zich nemen zonder dik te worden dan kvv!!!!
!![]()
![]()
als je het tegenover de hoeveelheden van kvv zet dan wordt mijn hond dikker van 1 kilo kvv dan van 1 kilo complete kip..
als je de ene dag flinke ribben geeft, geef je de andere dag gewoon minder!
Maar toen ik KVV gaf, gaf ik keurige hoeveelheden, bijna op de gram nauwkeurig. En met barf ..... :N:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
-
Nina
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, Roelfien!ien schreef:moet je dus niet iedere dag die kilo kip gevenRoelfien schreef:[ En met barf ..... :N:
Alleen... hij wordt er niet dik van nog...
Groetjes, Nina en Baloe

- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ow, dus jij weet exact wat en hoeveel er in alle KVV's verwerkt zit?Scooby schreef:Inderdaad.ien schreef:een ander merk kvv zou dus niet optimaal samengesteld zijn![]()
![]()
[de complete versies!!]
Vertel.....want daar zijn veel mensen vast heel benieuwd naar.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Angelique25 schreef:Ow, dus jij weet exact wat en hoeveel er in alle KVV's verwerkt zit?Scooby schreef:Inderdaad.ien schreef:een ander merk kvv zou dus niet optimaal samengesteld zijn![]()
![]()
[de complete versies!!]
Vertel.....want daar zijn veel mensen vast heel benieuwd naar.
Groetjes, Karen
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
nee..dat maak ik er riet van,dat lees ik uit jou schrijven zie hieronderScooby schreef:[
Dat zeg ik toch nergens?! Ik zeg ook nergens dat andere merken KVV niet zo optimaal samengesteld zijn. Dat maakt Ien ervan en als je dat zou vinden, zou je inderdaad moeten weten wat de samenstelling van alle merken exact zou zijn... En daar was ik het mee eens.
je kan pas zeggen dat het optimaal samengesteld is als je weet wat er in zit.
en wat ik zo lees weet niemand dat, behalve de fabrikant
Scooby schreef:
[Carnibest is erg optimaal samengesteld, dus het zou kunnen dat Tyson van de Carnibest wel minder nodig heeft nu hij wat ouder wordt en van een ander KVV niet. .)

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Ien,ien schreef:nee..dat maak ik er riet van,dat lees ik uit jou schrijven zie hieronderScooby schreef:[
Dat zeg ik toch nergens?! Ik zeg ook nergens dat andere merken KVV niet zo optimaal samengesteld zijn. Dat maakt Ien ervan en als je dat zou vinden, zou je inderdaad moeten weten wat de samenstelling van alle merken exact zou zijn... En daar was ik het mee eens.
je kan pas zeggen dat het optimaal samengesteld is als je weet wat er in zit.
en wat ik zo lees weet niemand dat, behalve de fabrikant![]()
Scooby schreef:
[Carnibest is erg optimaal samengesteld, dus het zou kunnen dat Tyson van de Carnibest wel minder nodig heeft nu hij wat ouder wordt en van een ander KVV niet. .)
Hiermee heb ik nog steeds niet gezegd dat Carnibest optimaler zou zijn samengesteld dan andere merken... Dat maak je er toch echt zelf van...
Groetjes, Karen