Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
artrose
Moderator: moderatorteam
-
danja
- Actief
- Contacteer:
artrose
Hallo, Danja heeft artrose aan haar linker knie. Zij is 4 jaar geleden geopereert aan pattela luxatie.
Nu wil ik haar van het kruitvat Glucosamine/chondriotine gaan geven, maar hoeveel mag zij. Het zijn grote capsules. Ze weegt 6 kilo, is de helft van zo'n tablet voldoende of is dat teveel??
Ze krijgt ook sashas blend, maar dat slaat nog niet echt aan. Van de rimadyl wil ik af,omdat dat haar kraakbeen weer afbreekt.
Groetjes Anneke
Nu wil ik haar van het kruitvat Glucosamine/chondriotine gaan geven, maar hoeveel mag zij. Het zijn grote capsules. Ze weegt 6 kilo, is de helft van zo'n tablet voldoende of is dat teveel??
Ze krijgt ook sashas blend, maar dat slaat nog niet echt aan. Van de rimadyl wil ik af,omdat dat haar kraakbeen weer afbreekt.
Groetjes Anneke

-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
-
danja
- Actief
- Contacteer:
Ik geeft het nu zo'n 4 weken, maar heb ook een paar dagen niet gegeven, omdat ze rimadyl kreeg, nu krijgt ze een half theelepeltje per dag, maar zie nog niet echt verbetering.
Danja heeft vooral last als ze lekker gespeelt heeft en gerent, dan merk je niks aan haar, maar als ze gerust heeft dan loopt ze op drie poten. eerst dacht ik dat ze weer luxatie had, maar daaar is ze aan geopereert, maar het waren dezelfde symtomen. Ze heeft een verdikking in haar knie en op de foto is te zien dat het bot niet glad meer is maar gekarteld.
ik ga nog even verder met de sasha's blend, wil ook misschien te snel resulaat zien. Misschien nog even geduld hebben.
Anneke
Danja heeft vooral last als ze lekker gespeelt heeft en gerent, dan merk je niks aan haar, maar als ze gerust heeft dan loopt ze op drie poten. eerst dacht ik dat ze weer luxatie had, maar daaar is ze aan geopereert, maar het waren dezelfde symtomen. Ze heeft een verdikking in haar knie en op de foto is te zien dat het bot niet glad meer is maar gekarteld.
ik ga nog even verder met de sasha's blend, wil ook misschien te snel resulaat zien. Misschien nog even geduld hebben.
Anneke

-
MF
- geregistreerd lid
artrose
Sashas Blend bevat inderdaad glucosamine en chondroitine....maar slechts in een hele lage mate. Let bij de aanschaf van dit soort produkten altijd op de volgende zaken: Hoeveel mg glucosamine en chondroitine bevat het product? Hoeveel wordt dagelijks aanbevolen? Bevat het glucosamine HCI of sulfaat? Wat is de zuiverheidsgraad? etc. Als je er vragen over hebt, mag je me altijd mailen.danja schreef:Ik geeft het nu zo'n 4 weken, maar heb ook een paar dagen niet gegeven, omdat ze rimadyl kreeg, nu krijgt ze een half theelepeltje per dag, maar zie nog niet echt verbetering.
Anneke
Succes in ieder geval!
Groeten, Michiel
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Anneke,
Glucosamine kun je prima naast Rimadyl geven, hoor. En voor resultaat zou ik het toch nog wat langer geven. Als je met een week of zes nog geen resultaat hebt gezien, zou ik eens aan een ander merk gaan denken.
Glucosamine kun je prima naast Rimadyl geven, hoor. En voor resultaat zou ik het toch nog wat langer geven. Als je met een week of zes nog geen resultaat hebt gezien, zou ik eens aan een ander merk gaan denken.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Aileen
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Buddy (labrador), helaas van ons heen gegaan *1994-2009+ We missen je lieve Kanjer!!
Lucky (tibetaanse terrier) 16-07-1998
Digger (engelse cocker spaniel) 24-06-2010 - Locatie: Sittard
- Contacteer:
Ik geef aan onze 11 jarige labrador Glucosamine Chondroitine van de groene os.
Ik merkte daadwerkelijk dat hij daarvan een beetje bovenop is gekomen.
Op zijn 10 jarige leeftijd hebben we hem bijna moeten laten inslapen omdat artrose hem te veel werd. Uiteindelijk hebben dat nog kunnen afzeggen. Toen zijn we glucosamine gaan geven en na enkele weken zagen we vooruitgang.
We kunnen natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen dat het goed geholpen heeft, maar sindsdien krijgt hij een schepje per dag glucosamine/chondroitine en krijgt het al anderhalf jaar.
Glucosamine kan je prima geven naast Rimadyl, dat doen we ook als Buddy eens flink last heeft van artrose.
Rimadyl moet je heel langzaam afbouwen. Het heeft ons een paar maanden tijd gekost om er helemaal van af te komen.
In het begin kreeg hij 4 tabletten per dag. Overgaan naar 3 was hem zelfs te veel. Ik gaf als ik het wilde verminderen 3 en een halve tablet en als het een paar dagen goed ging, ging ik over naar 3 en dan zo heel langzaam afbouwen.
Ik merkte daadwerkelijk dat hij daarvan een beetje bovenop is gekomen.
Op zijn 10 jarige leeftijd hebben we hem bijna moeten laten inslapen omdat artrose hem te veel werd. Uiteindelijk hebben dat nog kunnen afzeggen. Toen zijn we glucosamine gaan geven en na enkele weken zagen we vooruitgang.
We kunnen natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen dat het goed geholpen heeft, maar sindsdien krijgt hij een schepje per dag glucosamine/chondroitine en krijgt het al anderhalf jaar.
Glucosamine kan je prima geven naast Rimadyl, dat doen we ook als Buddy eens flink last heeft van artrose.
Rimadyl moet je heel langzaam afbouwen. Het heeft ons een paar maanden tijd gekost om er helemaal van af te komen.
In het begin kreeg hij 4 tabletten per dag. Overgaan naar 3 was hem zelfs te veel. Ik gaf als ik het wilde verminderen 3 en een halve tablet en als het een paar dagen goed ging, ging ik over naar 3 en dan zo heel langzaam afbouwen.

-
danja
- Actief
- Contacteer:
Ja, maar ik heb gelezen dat rimadyl kraakbeen afbreekt, dat vindt ik geen goede zaak. Het helpt wel goed, maar voor korte termijn. Sasha's blend blijf ik nu geven, maar is er iets wat op natuurlijke basis pijnstillend werkt. We zijn naar het strand geweest en nu loopt Danja weer op drie pootjes als ze gerust heeft. Ze staat er ook niet volledig op. Wat kan ik als pijnstiller het beste geven. Rimadyl heeft ze voor 5 dagen gehad, maar zo blijf ik het geven, want ze is best actief, en nu moet je dingen laten, omdat ze anders pijn heeft.
Groetjes Anneke
Groetjes Anneke

-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kan kijken of je een lagere dosis Rymadil kan geven (of Metacam, Previcox, etc.).
Dan haal je de ergste pijn weg voor je hond maar niet zo veel dat ze door haar grenzen heen gaat omdat ze door de pijnstiller niets meer voelt. En als de arthrose erg is en ze niet functioneert zonder Rymadil of iets dergelijks zou ik dat toch blijven geven denk ik. Het werkt ook ontstekingsremmend b.v.
Sasha's Blend moet je idd nog wat meer de tijd geven, zo snel werkt dat niet. Mocht je over een paar weken nou helemaal nog geen verbetering zien kun je denken aan een ander merk, b.v. Glucobest.
Maar ik zou nu even niet met je hond naar het strand gaan. De ondergrond is daar te zwaar en te ongelijk met pijnlijke arthrose pootjes, zeker als ze los was en lekker heeft lopen dollen.
Aan de andere kant moet ze ook wel een beetje in beweging blijven, het is een kwestie van de balans vinden. Geen rul zand, maar ook weer te harde ondergrond zoals asfalt geeft meer belasting. Verder proberen haar zoveel mogelijk rechtlijnig te laten bewegen, dus geen ballen gooien maar b.v. in rustig draftempo met haar fietsen.
Dan haal je de ergste pijn weg voor je hond maar niet zo veel dat ze door haar grenzen heen gaat omdat ze door de pijnstiller niets meer voelt. En als de arthrose erg is en ze niet functioneert zonder Rymadil of iets dergelijks zou ik dat toch blijven geven denk ik. Het werkt ook ontstekingsremmend b.v.
Sasha's Blend moet je idd nog wat meer de tijd geven, zo snel werkt dat niet. Mocht je over een paar weken nou helemaal nog geen verbetering zien kun je denken aan een ander merk, b.v. Glucobest.
Maar ik zou nu even niet met je hond naar het strand gaan. De ondergrond is daar te zwaar en te ongelijk met pijnlijke arthrose pootjes, zeker als ze los was en lekker heeft lopen dollen.
Aan de andere kant moet ze ook wel een beetje in beweging blijven, het is een kwestie van de balans vinden. Geen rul zand, maar ook weer te harde ondergrond zoals asfalt geeft meer belasting. Verder proberen haar zoveel mogelijk rechtlijnig te laten bewegen, dus geen ballen gooien maar b.v. in rustig draftempo met haar fietsen.

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
danja schreef:Ja, maar ik heb gelezen dat rimadyl kraakbeen afbreekt
Waar heb je dit gelezen?!
Groetjes, Karen
-
danja
- Actief
- Contacteer:
http://www.labradornet.com/rimadyl2.html
kon de andere site niet meer vinden, maar als ik dit lees krijgt ze het ook niet meer.
Danja heeft gisteravond waarschijnlijk een epileptische aanval gehad, dit waarschijnlijk in samenhang met de enting parvo/weil verleden week en de rimadyl, kreeg het ook niet mee en de dierenarts sloot niks uit, niet met zoveel woorden, maar kon het van zijn gezicht aflezen.
Was erg geschrokken, maar nu gaat het goed met Danja, hoop ook dat het éénmalig was.
groetjes Anneke
kon de andere site niet meer vinden, maar als ik dit lees krijgt ze het ook niet meer.
Danja heeft gisteravond waarschijnlijk een epileptische aanval gehad, dit waarschijnlijk in samenhang met de enting parvo/weil verleden week en de rimadyl, kreeg het ook niet mee en de dierenarts sloot niks uit, niet met zoveel woorden, maar kon het van zijn gezicht aflezen.
Was erg geschrokken, maar nu gaat het goed met Danja, hoop ook dat het éénmalig was.
groetjes Anneke