Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

met 11 weken al gecastreerd!!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hamilton
Zeer actief

met 11 weken al gecastreerd!!

Ongelezen bericht door Hamilton »

naar aanleiding van "sterilisatie van teefje"
het volgende.
Een van de puppen in mijn puppengroep, mocht tijdelijk niet te wild spelen,
Hij was nml net gecastreerd, net 11 weken oud :eek:

Deze Boerboel pup "reed"mnl op zijn 12 jarig teefje, en aangezien hij er niet mee mocht fokken(had de fokker verboden) en hij zwaar genoeg was voor de narcose(vlgs de dierenarts, zei hij) kon het wel.

De boerboel eigenaar vond dat de Berner Sennenpup van 12 weken ook nu wel gecastreerd kon worden, :denken:
gelukkig gingen deze eigenaren daar niet op in.
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Tja, helaas doen vele DA's het al op die leeftijd. Het zou bij een JR teefje hier in de buurt ook gebeuren voordat ze voor het eerst loops werd (al die rommel vonden de baasjes). Helaas voor hun was de operatie op een vrijdag en de hond werd donderdags loops :smile: :smile: :smile: :smile: :cheer:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

In Amerika schijnt het heel normaal te zijn. :roll:
Ik vind iedere castratie die geen medische noodzaak biedt overbodig.

Ronduit belachelijk. En nog triester dat er DA's zijn die het blijkbaar ook normaal vinden.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Inderdaad belachelijk. Laatst was het ook op de Duitse tv maar toen ging het over katten die als kitten gecastreerd werden. De katten werden dan nooit echt volwassen en bleven dus speelser. De katten werden wel vreselijk dik. Zo'n lelijke hangbuik aan de onderkant.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
biba
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door biba »

Een kennis van me heeft 3 jaar in Amerika bij een dierenziekenhuis gewerkt.
Daar is het al algemeen geaccepteerd dat pups en kittens vanaf een leeftijd van 6 weken gecastreerd worden.
Ik vrees dat het hier ook zo zal gaan..... :roll:
groetjes biba
gucci
Zeer actief

Ongelezen bericht door gucci »

er zijn in nederland al een aantal katten fokkers die idd, hun kittens pas nadat ze geholpen zijn mee geven aan de nieuwe eigenaars, om te voorkomen dat er mee gefokt gaat worden, ik sta daar ook niet achter, is ook een kwestie van vertrouwen hebben in elkaar, in al die jaren heb ik in ieder geval nooit gehad dat mensen er toch stiekem mee gingen fokken.

groetjes,
Groetjes,

Afbeelding
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Met 11 weken :eek: :eek:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
_beertje_
Actief

Ongelezen bericht door _beertje_ »

met 11 weken mag niet eens. dan meot de hond minstens een half jaar zijn.... Die dierenarts die dat doet moet uit zijn functie gezet worden.
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Ik vind het ook belachelijk. Neem dan een Nintendog als je geen hond met alles erop en eraan wilt. Als het medisch noodzakelijk is; geen punt, maar gewoon omdat je het normale gedrag van een hond wilt voorkomen? Neem dan geen hond, of wacht op zijn minst tot de hond volgroeid is. En dat geldt ook voor katten.
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

_beertje_ schreef:met 11 weken mag niet eens. dan meot de hond minstens een half jaar zijn.... Die dierenarts die dat doet moet uit zijn functie gezet worden.
Ben ik het helemaal mee eens :ok:
Afbeelding
mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

Niet alle dierenartsen zijn blijkbaar dierenliefhebbers! Kassa!!! Afbeelding
Groetjes, Monique

Afbeelding
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

pooh schreef:In Amerika schijnt het heel normaal te zijn. :roll:
Ik vind iedere castratie die geen medische noodzaak biedt overbodig.

Ronduit belachelijk. En nog triester dat er DA's zijn die het blijkbaar ook normaal vinden.
Niets aan toe te voegen.....

Arm klein puppeding....

Volgens mij lopen er idd veel dierenartsen rond met Eurotekens ofzo in hun ogen.....
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Ik had toevallig vorige week met mijn DA een discussie over het castreren van honden............ :roll: en hij vertelde ook dat het in Amerika standaardt ongeveer gebeurt met 6 weken :N: te zot voor woorden, ik ben ook tegen het castreren alleen al uit voorzorg van eventuele ziekten die ze misschien ooit :eek: kunnen krijgen :denken:
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Met 11 weken castreren is wel heeeeeeeeeeeel erg jong. Volgens mij is er wettelijk niks geregeld mbt de leeftijd waarop een dier gecastreerd mag worden en mag het dus wel, maar het is zeker niet wenselijk.

Tja, dat er in Amerika regelmatig pups gecastreerd naar de nieuwe eigenaar toegaan, wil nog niet zeggen dat dat een goede zaak is. En wil al helemaal niet zeggen dat we dat hier in Nederland zouden moeten navolgen :N: .

Deels kan ik me wel voorstellen dat in de USA honden al op zeer jonge leeftijd gecastreerd worden, maar dat komt omdat er geen goed beleid is mbt het houden van huisdieren.
Er lopen erg veel zwerfdieren in heel het land. Niet alleen op het platteland, maar ook in de (grote) steden. Op veel plekken is er echt overlast door roedels (ver)wilde(rde) honden.
Asiels krijgen regelmatig te maken met teven die drachtig binnen gebracht worden, dan wel gevangen zijn. Zij hebben dan ook heel vaak te maken met pups die in het asiel geboren zijn. Die pups worden vaak gecastreerd voordat ze naar een nieuwe eigenaar gaan om te voorkomen dat die honden ook weer zwanger worden of een teef kunnen bevruchten.

Een paar jaar geleden heb ik het daar nog over gehad met een Amerikaanse DA en hij was/is bepaald niet voor het castreren van honden en al helemaal niet van heel jonge honden. De omstandigheden in zijn streek maken het helaas, min of meer, noodzakelijk om het wel te doen. Hij was toen jaloers op de omstandigheden hier in Nederland en wilde graag dat de mensen in zijn omgeving/staat/land zo met hun dieren zouden omgaan als in Nederland. Dan hoefde hij minder te snijden in gezonde lichamen :19: .

Jammer genoeg zijn er diverse "studies" (gebasseerd op het Amerikaanse model) de wereld overgegaan mbt het castreren van jonge dieren die willen doen geloven dat het niet verkeerd zou zijn om dieren op jonge leeftijd te castreren. Ze zouden er geen gevaarlijke gedragsstoornissen van over houden en bepaalde ziekten zouden veel minder vaak voorkomen :denken: .
En zoals veel zaken van "grote broer" Amerika over worden genomen is dit er ook een van.

Ondanks het feit dat ik mijn hond ook heb laten castreren durf ik nu, 11 jaar later, te beweren dat je een hond pas dan moeten laten "helpen" als dat wenselijk/noodzakelijk is, maar zeker niet voordat hij/zij lichamelijk en geestelijk is uitgegroeid.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Re: met 11 weken al gecastreerd!!

Ongelezen bericht door Silvia »

Hamilton schreef:naar aanleiding van "sterilisatie van teefje"
het volgende.
Een van de puppen in mijn puppengroep, mocht tijdelijk niet te wild spelen,
Hij was nml net gecastreerd, net 11 weken oud :eek:

Deze Boerboel pup "reed"mnl op zijn 12 jarig teefje, en aangezien hij er niet mee mocht fokken(had de fokker verboden) en hij zwaar genoeg was voor de narcose(vlgs de dierenarts, zei hij) kon het wel.

De boerboel eigenaar vond dat de Berner Sennenpup van 12 weken ook nu wel gecastreerd kon worden, :denken:
gelukkig gingen deze eigenaren daar niet op in.
mijn vriend wil diesel (nu 6 maanden) ook laten helpen (zonder duidelijke reden, is niet zo'n kenner) maar ik wil dat niet dus gebeurd het niet. ik ga niet met hem fokken omdat ik hem daar niet geschikt voor vind. maar om hem nu gelijk te laten helpen, nee.
hij rijd niet, vertoont geen raar gedrag enzo dus laten we de balletjes lekker bunglen.
Groetjes Silvia en Diesel
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”