Demi schreef:-sanne schreef:pups zijn heel erg vatbaar voor parvo bij de 9 weken enting en daarvoor ook natuurlijk ze zijn pas goed beschermd ongeveer 2 weken na de 12 weken enting.
Parvo is een darm ziekte ze gaan diarree krijgen en braken. Parvo heeft een bepaalde geur daar herken je het meestal gelijk aan.
Ik zou me voor jou honden niet al teveel aorgen maken ik zeg niet dat ze het NIET kunnen krijgen maar de kanhs is niet groot als de weerstand niet goed is.
Ik heb bij ons in de praktijk nog nooit een volwassen hond met parvo gezien. Maar het komt wel voor.
Hou je honden gewoon goed in de gaten
Pups zijn nu eenmaal heel erg vatbaar voor parvo helaas.
De overleden hond was 5 jaar dus geen pup.... Weet jij iets over Black en tan honden en parvo? Ik hoor/lees overal dat deze gevoeliger zijn voor parvo?[/quote
Nee helaas ik heb nooit gehoord dat black and tans er gevoeliger voor zijn maar waar bazeren ze dat op heeft de kleur met een lagere weerstand te maken???
Ik heb echt geen idee.
Had de hond misschien sowieso ergens een lagere weerstand van???
Of de hond wel of niet geeent is maakt in principe weinig uit.
de onderzoekers zijn al zo ver (eindelijk) Dat enten helemaal niet zo goed is en juist aandoeningen veroorzaakt.
ik ent mijn dieren dus ook nooit. wel pups en kittens ze moeten een goede basis hebben.
Dus wel of niet enten wil niet zoveel zeggen