Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Spoed! Enten en anti biotica
Moderator: moderatorteam
-
jidde
Spoed! Enten en anti biotica
Morgenavond is er collectief enten op de club.
Nanni zit alleen aan de anti biotica. Is het dan verstandig om haar te enten.
-
Sylvi@
- Zeer actief
- Contacteer:
-
jidde
- M@ri@nne
- Zeer actief
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Persoonlijk zou ik niet een paar euro uitsparen en mijn hond met diarree en antibiotica gaan enten.
Nanni is een oma, oude honden moet je voorzichtig behandelen en altijd het zekere voor het onzekere nemen, zeker als het om uitsparen van een paar centen gaat. Heb ik bij Wuil ook altijd gedaan, werkt prima en worden ze als het geluk meewerkt ook gezond oud door 
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
jidde
Caro, ik twijfel eigenlijk ook of ik haar nog wil laten enten. Ze is altijd keurig geent (moet wel als je nestjes pups hebt gekregen) en ze is nu 10 jaar. Maar ik wil met haar nog naar shows, in de opoe klasse
Dus daarom "moet" ik het wel doen.
Ik laat Nanni niet enten. Pas in mei/juni. Tuana moet ook rond die tijd, dan kunnen zij gelijk op. En dan doe ik het via de DA van Tuana der fokker, scheelt ook enorm. Anders betaal ik 42 euro, ex rabies :N:
Ik laat Nanni niet enten. Pas in mei/juni. Tuana moet ook rond die tijd, dan kunnen zij gelijk op. En dan doe ik het via de DA van Tuana der fokker, scheelt ook enorm. Anders betaal ik 42 euro, ex rabies :N:
- Angeniet
- Erelid
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
inky(nu 8 jaar) laten we nu alleen nog enten tegen parvo en weil , meer was niet nodig volgens de DAStang schreef:Een oudere hond hoeft toch eigenlijk helemaal niet meer geënt te worden?![]()
Ik dacht dat als ze tot hun 6e á 7e jaar altijd ingeënt zijn, dat het daarna niet meer hoeft of is dat een fabeltje?
Laatst gewijzigd door jip007 op 10 apr 2006 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
Marion.
jidde schreef:Morgenavond is er collectief enten op de club.
Wat ben je raar aan het zwabberen met je ge-ent? Het klinkt alsof korting de voornaamste reden isjidde schreef:Ik laat Nanni niet enten. Pas in mei/juni. Tuana moet ook rond die tijd, dan kunnen zij gelijk op. En dan doe ik het via de DA van Tuana der fokker, scheelt ook enorm. Anders betaal ik 42 euro, ex rabies :N:
-
jidde
- Liesbeth
- Zeer actief
Niet enten nu.
Als je hond niet in orde is heeft dat namelijk weinig zin.
Het afweersysteem van je hond moet nu eerst bezig zijn om de mallaise te overwinnen, dan is het niet verstandig om datzelfde afweersysteem te verzwakken door entstof in te brengen.
Bewezen is is dat een ziek lichaam veel minder antistoffen (soms zelfs geen) aanmaakt bij enting dan een gezond lichaam. Denk je dat je hond beschermt is, maar dat blijkt dan niet zo te zijn
.
Ga je nu voor de korting, kan het maar zo zijn dat je op den duur duurder uit bent.
Als je hond niet in orde is heeft dat namelijk weinig zin.
Het afweersysteem van je hond moet nu eerst bezig zijn om de mallaise te overwinnen, dan is het niet verstandig om datzelfde afweersysteem te verzwakken door entstof in te brengen.
Bewezen is is dat een ziek lichaam veel minder antistoffen (soms zelfs geen) aanmaakt bij enting dan een gezond lichaam. Denk je dat je hond beschermt is, maar dat blijkt dan niet zo te zijn
Ga je nu voor de korting, kan het maar zo zijn dat je op den duur duurder uit bent.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
Marion.
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Precies! Alleen gezonde honden enten, dit staat ook in de bijsluiter en geen enkele goede dierenarts zal je hond enten als die aan de diarree en de AB is. Denk om de gezondheid van je hond en niet alleen aan je portemonnee. De enting is al zo schadelijk en een aanslag op voor het immuunsysteem, dus betaal dan in ieder geval dit jaar dan maar wat meer als je hond je lief is.
Groetjes,
Fieke
Groetjes,
Fieke

-
estelle
Wij hebben laatst ook een entdag gehad op de club, toen was er ook iemand waarvan zn hond geen enting kreeg van de DA omdat die iets had...maar ze mocht, zodra de hond beter was, alsnog voor dezlefde prijs de enting komen halen in de praktijk.jidde schreef:Ik ga niet 42 euro betalen voor een enting als ik hem voor 13 euro ook kan krijgen. is dat zo raar
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Dat moet ik onthouden!jip007 schreef:inky(nu 8 jaar) laten we nu alleen nog enten tegen parvo en weil , meer was niet nodig volgens de DAStang schreef:Een oudere hond hoeft toch eigenlijk helemaal niet meer geënt te worden?![]()
Ik dacht dat als ze tot hun 6e á 7e jaar altijd ingeënt zijn, dat het daarna niet meer hoeft of is dat een fabeltje?
Max loopt tegen de 12 en is in november nog volledig ge-ent op rabies na omdat ze een paar dagen in pension moesten in december.
Bente wordt binnenkort 7,maar tegen de tijd dat ze weer ge-ent wordt is ze ruim 8 zodat die ook niet meer volledig hoeft.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Dat weet ik,maar maak dat de mensen van het pension maar eens duidelijk.Sennaruby schreef:Volledig enten is sowieso niet noodzakelijk! Voor heel veel ziektes waartegen geent wordt, werkt de immuniteit veel langer dan de aangegeven werkingsduur. Alleen kennelhoest en Weil moeten regelmatig, maar voor de rest kan best om de 3 jaar geent worden.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ik kan ze moeilijk meenemen naar een familiefeest waar een aantal superallergische personen rond lopenSennaruby schreef:Ik neem de honden gewoon mee op vakantie, dan is alleen eens in de drie jaar Rabies nodig.
Als er dan verder geen opvang is(het was Kerst) blijft er maar één mogelijkheid over.

- Liesbeth
- Zeer actief
Tja, als ik in zo'n geval geen pension zou kunnen vinden die voor dat ene dagje eea door de vingers zou willen zien, dan zou toch echt een van ons thuis blijvenmarian* schreef:Ik kan ze moeilijk meenemen naar een familiefeest waar een aantal superallergische personen rond lopenSennaruby schreef:Ik neem de honden gewoon mee op vakantie, dan is alleen eens in de drie jaar Rabies nodig.![]()
Als er dan verder geen opvang is(het was Kerst) blijft er maar één mogelijkheid over.
Als ik een migraine-aanval heb kan ik ook niet naar zo'n feest.
Maar goed, ieder moet dat voor zichzelf bepalen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Anti-biotica bij diarree?! Zijn er nog steeds dierenartsen die dat voorschrijven?jidde schreef:Nanni was vorige week aan de spuitpoep een paar dagen. Dat is wel over, maar ze is nog niet helemaal de oude.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik vind het ook vreemd, volgens mij kan je dan juist beter probiotica geven.Scooby schreef:Anti-biotica bij diarree?! Zijn er nog steeds dierenartsen die dat voorschrijven?jidde schreef:Nanni was vorige week aan de spuitpoep een paar dagen. Dat is wel over, maar ze is nog niet helemaal de oude.
Groetjes van Charlotte