Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mooie sjitzooi hier!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Fijn te lezen dat het beter gaat! Ik kan me je angst heel goed voorstellen. Maar ik neem aan dat je DA haar niet laat gaan als hij het niet zou vertrouwen.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Inge O schreef:goed nieuws iig :ok: . dan zou het dus toch geen hondenziekte, maar 'gewone' longontsteking zijn?
Ik weet het niet. Dat virus kan daar nog rondwoeden maar ze kan ook nog steeds die hartworm hebben. Ik hoop dat de dierenarts in Spanje contact opneemt met een van mijn dierenartsen, mogelijk weet hij meer te vertellen. Maar als die longonsteking weg is zijn we al een heel eind. Dat hoesten is toch een ellende!
LongFields schreef:Fijn te lezen dat het beter gaat! Ik kan me je angst heel goed voorstellen. Maar ik neem aan dat je DA haar niet laat gaan als hij het niet zou vertrouwen.
we zullen expliciet vragen of hij ons ZEKERHEID kan geven dat we niet weer in een dip komen. Kan hij dat niet, laten we haar liever nog even daar. Het moet nu echt weer bergopwaarts gaan hoor. DAn maar wat extra betalen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Wat fijn dat het beter lijkt te gaan...... nu maar hopen dat het doorzet!

Ik vind het trouwens ook veel beter als de buitenlandertjes eerst alle entingen krijgen voordat ze naar NL komen, daar zou ik ook bereid voor zijn meer te betalen. Dit soort ellende wil je toch voorkomen.
Afbeelding
Willy
Actief

Ongelezen bericht door Willy »

Fijn voor je dat er nu positief bericht is over Sokkie. Heerlijk dat zij weer naar huis mag.
Willy en de meiden

Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Wat fijn om te lezen dat het voorzichtig aan toch beter gaat. Ik duim voor de zekerheid nog even door :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Ook ik blijf door duimen! :wink:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Het klinkt in elk geval alsof het ergste achter de rug is. Ik hoop met je mee dat je de komende dagen zult zien dat ze inderdaad opknapt.
mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

Ben blij voor je dat het ergste nu waarschijnlijk achter de rug is! Hoop dat je nu kunt gaan genieten van je 'nieuwe' hondje! :ok:
Groetjes, Monique

Afbeelding
iones
Zeer actief

Nou, de soks is back again! Ze is weer speels en ze schooit weer gewoon aan tafel bij mijn vriend, want Bobbes doet dat immers ook dus dan zal het wel zo horen.......

Net kwamen ze hier binnen gerauschd samen. MAar ze mag altijd maar heel even buiten, want de kou doet haar geen goed.

Heb haar niet meer horen hoesten, dat is nu vervangen door een enkele niesbui. Hoor ik ook niet graag. Ik ben er nog niet gerust op hoor. MAar ben wel blij om haar weer terug te zien.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Some-one
Actief

Ongelezen bericht door Some-one »

Wat heerlijk dat Sokkie weer thuis is!! Kunnen jullie eindelijk van elkaar gaan genieten.

Wat ik me nog afvraag: wist jij dat Sokkie niet ingeent was? In alle advertenties van die stichting staat namelijk dat alle honden ingeent zijn.
Nynke en Wolly
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nynke en Wolly »

heel vele sterkte voor jou en sokkie!
Afbeelding
groetjes Nynke en Wolly.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Fijn dat Sokkie weer bij jullie thuis is! :ok:
Is het vannacht ook allemaal goed gegaan?
iones
Zeer actief

ZE begon de ochtend wat suf en lusteloos. Maar dat veranderde gelukkig. Ze heeft zich vandaag speels en levendig getoond met veel eetlust. MAar we hebben nog reserve... we zijn er nog lang niet hoor. Ik ben nog altijd bang voor een terugval. WAnt ook al is de longontsteking weg, ze heeft iets onder de leden, een virus of wat voor virus dan ook, die op de loer ligt om aan te vallen. En haar weerstand is nog altijd onvoldoende.
iones
Zeer actief

Some-one schreef:Wat heerlijk dat Sokkie weer thuis is!! Kunnen jullie eindelijk van elkaar gaan genieten.

Wat ik me nog afvraag: wist jij dat Sokkie niet ingeent was? In alle advertenties van die stichting staat namelijk dat alle honden ingeent zijn.
Ingeënt tegen rabies ja. Dat is om ze de grens over te krijgen. Ik betwijfelde ook al of ze de cocktail hadden gehad die ze hier normaliter krijgen. Ze willen de adoptiekosten niet doen stijgen, ze zijn bang dat mensen dan geen hond meer willen en het is voornaam om die honden daar weg te krijgen omdat er iedere keer weer nieuwe honden opgevangen moeten worden. Ik snap hun redenatie wel. Het ligt ook een beetje aan de mensen: het mag niet te veel geld kosten. Ik redeneer dus iets anders. MAar ik zal niet tot de meerderheid behoren.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Maar hartworm kun je nu wel uitsluiten hoor, als dat het was geweest had ze er nu nog net zo slecht aan toegeweest.

Wat de reden om niet te enten betreft: Het asiel hier bij mij in de buurt koopt de entstoffen in tegen de zelfde prijs als de DA en het kost hun zo per hond per jaar voor de cocktail+rabïes echt niet meer als een euro of drie. Voorwaar niet een bedrag wat de adoptie-kosten doet stijgen toch.
iones
Zeer actief

Maar ik zou graag de volledige cocktail zien. Dat houdt in hondenziekte, parvo, weil en nog een paar andere ziektes, en uiteraard rabies om de hond de grens over te kunnen krijgen. Deze vaccinatie moet de eerste keer altijd 2x gegeven met 6 weken er tussen.

De vaccinatie moet door de dierenarts gebeuren, dat mogen mensen niet zelf doen. Kun je eens uitleggen hoe dat bij dat asiel in zijn werking gaat? Want begrijp ik dan dat het asiel de vaccinaties zelf inkoopt maar een dierenarts ze geeft?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

iones schreef:Maar ik zou graag de volledige cocktail zien. Dat houdt in hondenziekte, parvo, weil en nog een paar andere ziektes, en uiteraard rabies om de hond de grens over te kunnen krijgen. Deze vaccinatie moet de eerste keer altijd 2x gegeven met 6 weken er tussen.

De vaccinatie moet door de dierenarts gebeuren, dat mogen mensen niet zelf doen. Kun je eens uitleggen hoe dat bij dat asiel in zijn werking gaat? Want begrijp ik dan dat het asiel de vaccinaties zelf inkoopt maar een dierenarts ze geeft?
Iedere gek kan een prik geven hoor! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:Kun je eens uitleggen hoe dat bij dat asiel in zijn werking gaat? Want begrijp ik dan dat het asiel de vaccinaties zelf inkoopt maar een dierenarts ze geeft?
Precies.

Ze hebben gelukkig een hele goede DA die hen helpt met alles, tegen hele schappelijke prijzen, als een soort bijdrage aan hun goede werk. Iedereen die goed bezig is met het helpen van dieren hier in Spanje kan zonder veel moeite ook zo´n DA vinden trouwens.

Ik koop zelf ook mijn entingen tegen kostprijs, maar ik geef ze dus wel zelf aan mijn 8 honden en 5 katten. Zo moeilijk is dat niet en het scheelt behoorlijk in de kosten mag ik wel zeggen. :wink:
mirjam-

Ongelezen bericht door mirjam- »

Hoi

Goh wat fijn dat Sokkie aan de beterende hand is.

Als je dan honden naar NL haalt voor een beter leven geef ze dan ook dát wat nodig is voor een beter leven, dus inenten óók tegen hondenziekte, parvo etc. En die entingen kosten geen drol daar.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”