Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weer eens Tuana

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

jidde

Weer eens Tuana

Ongelezen bericht door jidde »

Mijn zus is het weekend weer naar Zeeland gegaan. Tuana had de laatste keer (2 weken ervoor) op de zak gebeten, zaterdag mocht ze op het stuurtje bijten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zondags weer wezen trainen en toen mocht ze al op de jonge hondenmouw :mrgreen:
ik ben heel trots op me meissie. Mijn zus traint met haar en heeft de laatste tijd veel getraind. Appel gaat goed, ze werkt nu met een clicker. Speuren zijn we nu ook mee begonnen en dat vind ze ook erggg leuk.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Leuk! Maar waarom gaat ze helemaal in Zeeland trainen? Wil Mar dat?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

We waren op visite :mrgreen: En op onze eigen club hebben we alleen appel gedaan op een andere manier. Nog geen bijt of speurwerk. En wij waren 3 weken geleden op visite en konden mooi trainen met Mar mee. En afgelopen weekend was mijn zus daar op visite en ging mijn zus dus weer met haar trainen.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Waarom wachten ze dan zo lang met bijtwerk en speuren op jullie eigen club? Biène speurde met 3 maanden (toen ze al haar entingen gehad had) al en met plagen/bijten zijn we ook al op die leeftijd begonnen.
Bij ons wordt er juist geen appèl getraind met jonge honden op het veld omdat er dan al snel wat druk op komt...alleen spelenderwijs vertrouwd maken met het apporteerblok (laten dragen) en veel spelen met de bijtrol of bal.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Leuk!!
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

moet zeggen dat ik het ook wat 'vreemd' vind.
Juist met speuren kun je niet vroeg genoeg beginnen. Bij ons op de club is dat het eerste waar je mee begint, idd zo rond de 12 weken.
Dan nadat ze gewisseld zijn wat plagen met manwerk (tot die tijd staan ze lekker aan de kant te kijken).

Bij ons op de club zijn ze er trouwens ook niet van gecharmeerd als je op een andere club traint e.d. Omdat je dan weer hele andere adviezen krijgt en dingen heel anders kunnen gaan als op de eigen club. Ik heb wat mensen gekend die dat ook deden, op den duur begrepen die honden er geen snars meer van omdat het overal anders moest en ging.

Maar de foto's zien er leuk uit hoor. :mrgreen:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Dat uittrainen zien ze bij ons inderdaad ook niet graag, zeker niet zonder de eigen begeleiding die je ook op de club hebt.
Ze doen er niet moeilijk over als ik eens elders bv. appèl ga trainen, maar bijtwerk is zeker niet de bedoeling zonder mijn eigen trainer. Mijn eigen trainer kent de zwakkere plekken van Marouck, heeft een aanpak die hij daarin wil volgen en als ze elders het anders aanpakken kun je meer kapot maken dan je lief is. :wink: Zeker als groene geleider zoals jullie of ik :wink:
Ik vind het in ieder geval niet slim om op 2 clubs half/half te trainen. Of je kiest voor een club en volgt hun begeleiding, of je stopt daar en gaat op zoek naar een andere club. Teminste...zo denk ik erover.
Groetjes Inge
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge schreef:Dat uittrainen zien ze bij ons inderdaad ook niet graag, zeker niet zonder de eigen begeleiding die je ook op de club hebt.
Ze doen er niet moeilijk over als ik eens elders bv. appèl ga trainen, maar bijtwerk is zeker niet de bedoeling zonder mijn eigen trainer. Mijn eigen trainer kent de zwakkere plekken van Marouck, heeft een aanpak die hij daarin wil volgen en als ze elders het anders aanpakken kun je meer kapot maken dan je lief is. :wink: Zeker als groene geleider zoals jullie of ik :wink:
Ik vind het in ieder geval niet slim om op 2 clubs half/half te trainen. Of je kiest voor een club en volgt hun begeleiding, of je stopt daar en gaat op zoek naar een andere club. Teminste...zo denk ik erover.
:ok: helemaal mee eens... en ik speur zodra ik de pup in huis heb dus met een week of 8.... apel gewoon spelenderwijs een minuutje en verder alleen spelen met een week of 12....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

als de foto s nou ook nog wat kleiner konden
blijft alles wat makkelijker te lezen :N:
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

bij ons wordt ook direct met speuren en appèl begonnen. pakwerk pas rond een maand of 9-10.
ik ben nu ook weer begonnen met een pup van 9 weken. hij kan al perfect voor zitten en aan de voet. kan ook al een stapje of 2 vooruit gaan terwijl zijn kopje mooi omhoog blijft. :cheer: wel allemaal spelenderwijs en met de clicker aangeleerd.
zijn nestbroertje speurt ook al met gemak 70 stappen :N: met een bocht er in en 1 voorwerp (op het einde dan :mrgreen: )
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”